No olipa todella Koopilla brittiaksentti...Not.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys tämäkin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys tämäkin

Vieras
Kuulin Voicelta Koop Arposen biisin ja ihmettelin kovasti. Olen kuullut levystä arvosteluissa, että "sen parasta antia on Koopin brittiaksentti". Missä sekin aksentti mahtaa olla, kun ainakin tuo kyseinen biisi, jossa joku misu ajelee avoautolla, kuulostaa enemmän joltain idols-jenkki-popparilta paikoitellen hyvinkin suomalaisella korostuksella eikä ole ikinä mitään brittipoppia kyllä nähnytkään. Jää levy tosiaan ostamatta.

Mitä mieltä muut, onko Koop hyvä ja miltä kuulostaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys tämäkin:
Kuulin Voicelta Koop Arposen biisin ja ihmettelin kovasti. Olen kuullut levystä arvosteluissa, että "sen parasta antia on Koopin brittiaksentti". Missä sekin aksentti mahtaa olla, kun ainakin tuo kyseinen biisi, jossa joku misu ajelee avoautolla, kuulostaa enemmän joltain idols-jenkki-popparilta paikoitellen hyvinkin suomalaisella korostuksella eikä ole ikinä mitään brittipoppia kyllä nähnytkään. Jää levy tosiaan ostamatta.

Oletko kuullut Koop puhuu englantia?
Oletko muuten mahdollisesti itse asunut englannissa?

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys tämäkin:

Oletko kuullut Koop puhuu englantia?
Oletko muuten mahdollisesti itse asunut englannissa?

Montamonta vuotta, siis asunut. Olen puoliksi britti.
Puhumista en ole kuullut, mutta ei se ainakaan lauluissa välity (mikä on pettymys).

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
milloin brittiaksentti on laulusta kuulunut. Ei kyllä kuulu Coldplayn tai Oasiksen ym. brittibändin lauluista brittiaksenttia.

Ai ei vai? Hauska.
Oasis, Blur ja muut brittibändit laulavat (tai siis niiden laulajat) kyllä niin voimakkaalla brittiaksentilla ettei ole tosikaan. Samoin kuin jenkit ja aussitkin.

milloin brittiaksentti on laulusta kuulunut. Ei kyllä kuulu Coldplayn tai Oasiksen ym. brittibändin lauluista brittiaksenttia.

Kyllä muuten kuuluu, kuuluu vielä paikkakuntakohtaiset murteetkin, erittäin hyvin. Koopista en voi mitään sanoa kun en ole koko herrasta koskaan kuullutkaan...

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:

Kyllä muuten kuuluu, kuuluu vielä paikkakuntakohtaiset murteetkin, erittäin hyvin. Koopista en voi mitään sanoa kun en ole koko herrasta koskaan kuullutkaan...

Älä välitä, et ole menettänyt juuri mitään. Ellet sitten pidä idols-tyyppisestä tyhjänpäiväisestä popista...

Laulussa aksentti on tosiaan jotenkin vähän outo, betterit ja butterflyt tulevat jenkkiläisittäin niin että tupla-t muuttuu liudentuneeksi d:ksi. Puheaksentti on kyllä ihan sitä itteään lontoolaista - mitä muuta se voisi olla kun mies on ikänsä Lontoossa asunut?

Yhteistyössä