No olipas ärsyttävä th neuvolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oli 1,5v neuvolalääkäri ja paikalla oli joku muu th kuin oma. Sanoi siinä sitten, että sitten laitetaan se rokotus (MPR) johon minä totesin, että eipäs laitetakaan. Kerroin sitten että edellinenkin sai sen vasta 3 vuotiaana ja aion lykätä nyt tällekin sen antamista, mutta en tiedä minkä verran. Ja mainitsin myös, että tällä hetkellä tytölle tulee hampaita ja on vähän yskää ja nuhaa niin jo siitä syystä en anna antaa sitä nyt.

Th oli tosi närkästyneen oloinen. Sanoi, että "jos johonkin matkustatte niin sitten se on pakko ottaa". Sanoin että emme matkusta johon th että "ihan vaan vaikka tallinnaan tai viroonkin". SIihen tuumasin, että ei ole pelkoa. :D

Mutta mitä se nyt noin närästi? En varmasti ole ainut, joka sitä siirtää ja minä sentään aion antaa sen vaikka en vielä. Minusta se on turhan tuhti rokote 1,5v ikäiselle. Oma th ei ole sanonut mitään ja mainitsi itse viimeksi, että ensi kerralla on sitten se MPR ja mieti valmiiksi, että annetaanko sitä eikä muuta.

Lääkärikään ei sanonut asiaan mitään, kun th totesi että "rokotusta ei sitten annettu".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No th oitakin on moneen junaan. Meillä lykättiin sen antamista painon takia, en tiedä koska sitten annetaan.

Painon takia? Eli minkäverran oli painoa ja onko tässä jokin yhteys miksi noin teit? Minusta meidän likka on kohtuu köykäinen, 10kg370g. Toki pienempiäkin löytyy, mutta kavereiden nuoremmat lapset painaa jo 12-13kg.

Mä olen rokotuttanut kaikki lapset viiveellä. Ekasta kysyi epäilevänä, että tietääkö isä ja paiskoi ovia. Anna ole, hänen ongelmansa, jos ei osaa käyttäytyä!

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Niin metsä monesti vastaa kuin sinne huudetaan :D olitko itse ihan ystävällinen ja asiallinen sanavalinnoissasi? =)

Olin kyllä enkä tosiaan olettanut, että siinä olisi mitään ongelmaa edes koska oma th ei ole siitä mitään sanonut. Ja ihan sen takia sanoin heti, että aiomme sen ottaa mutta myöhemmin ja että tein edellisen kanssa samoin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Outoa käytöstä th:lta. Tosin kannattaa lapset rokottaa,sen takia ne taudit on Suomessa pysyneetkin poissa,kun hyvä rokotusohjelma :)

Niin kuten sanottua niin minä kyllä rokotan, mutta en nyt kun on nuhainen ja yskäinen ja muutenkin minusta parempi antaa vasta isommalle se.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No th oitakin on moneen junaan. Meillä lykättiin sen antamista painon takia, en tiedä koska sitten annetaan.

Painon takia? Eli minkäverran oli painoa ja onko tässä jokin yhteys miksi noin teit? Minusta meidän likka on kohtuu köykäinen, 10kg370g. Toki pienempiäkin löytyy, mutta kavereiden nuoremmat lapset painaa jo 12-13kg.

No meillä tyttö painoi n. 9 kg ja olemme kyllä olleet sen takia myös tutkimuksissa. Veriarvot olivat niin lähellä anemiaa ettei siinä oteta riskiä että menee anemian puolelle, sen rokotteen kun kerkee tosiaan ottamaan myöhemmin.

Muakin kiinnostais että miksi lykätty painon takia?Meillä poika 1,5v 9905g,eikä lykkäyksestä ollut mitään puhetta.

Harvoinpa kuulee, että joku th ehdottaa lykkäystä. Meillä tosin tuolle edelliselle th ehdotti itse, että ei laiteta koska oli joulu tulossa ja se mahdollinen kuume olisi osunut sitten jouluun.

Muakin kiinnostais että miksi lykätty painon takia?Meillä poika 1,5v 9905g,eikä lykkäyksestä ollut mitään puhetta.

Eihän tuo nyt mikään kevyt ole, olisin tyytyväinen jos meidän tyttö nyt edes painais tuon verran, on kohta kaks.

Äidithän vastä parhaita asiantuntijoita on asiassa kuin asiassa. Jos koulutettu ihminen on eri mieltä niin sehän vasta ärsyttääkin. Ainakin täytyy vetää herne nokkaan, kun noin suositellaan jotain yleistä käytäntöä. Nokerkeehän sinne rokotukseen todella meneen vaikka sitten eläkeiässä, kun on paremmin aikaa.

Meillä ei sitä mpr olla vieläkään annettu, tuossa puolitoistavuotiaana kun oli vahvasti allerginen, joten silloin lykättiin sen takia. Nyt kun allergiat on helpottaneet niin kai sen voisi seuraavalla kerralla antaakin.

Sitä paitsi ei mpr rokotusta kysytä tullissa matkustettaessa. Sitä paitsi nykyisten suositusten mukaan tetanus on ainoa rokote jota aikuiselle suositellaan, jos rokotukset on tapahtuneet vuosikymmeniä sitten ja vanhentuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttäviä äitejä:
Äidithän vastä parhaita asiantuntijoita on asiassa kuin asiassa. Jos koulutettu ihminen on eri mieltä niin sehän vasta ärsyttääkin. Ainakin täytyy vetää herne nokkaan, kun noin suositellaan jotain yleistä käytäntöä. Nokerkeehän sinne rokotukseen todella meneen vaikka sitten eläkeiässä, kun on paremmin aikaa.

Joo 3 vuotiaanahan yleensä jäädään eläkkeelle. Ja minä nimenomaan kysyin omalta th:lta silloin viimeksi sitä, että haittaako sen LYKKÄÄMINEN jotain ja hänen mukaansa ei haittaa, mutta että hyvä se on silti ottaa kuitenkin. Ja kyllä rokotusten suhteen kannattaa ihan omaa järkeäänkin käyttää. Vai miksi täällä vaahdotaan, että sikainfluenssarokotetta ei voi ottaa koska siitä ei tiedetä millainen on jne jne. Senkö asian suhteen palstalaiset sitten on asiantuntijoita eikä ne asiantuntijat jotka sen ottamista suosittelee?

Yhteistyössä