No onpa ristiriitaista taas...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hittolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hittolainen

Vieras
Kaapissa burana suppoja 125mg. Niissä lukee että tolle 10kg kokoiselle annetaan puolikas suppo. Eli eikös se tee silloin siitä suposta noin 62,5mg vahvuisen. Lisäksi paketissa on maininta,e ttä alle 12kg kokoiselle mieluummin burana 60mg jotta annostelu on helpompaa.

No mies haki burana 60mg suppoja ja arvatkaas. Nyt sitten sitä pitäiskin antaa tuolle 10kg kokoiselle 1,5 suppoa.

Siis mitä kettua? Millä tavoin toi annostelu nyt on muka helpompaa? Taidan antaa kuitenkin vain yhden tuollaisen 60mg supon. Kai se piisaa jos puolikas 125mg kokoinenkin piisaa.

Mie oon kyllä antanu meidän 9 kiloselle yhden 125mg supon,koska jos niitä alkaa pilkkooon,ni tulee vaan hirveesti sotkua,eikä se meinaa sinne mennä kunnolla. JA se 60mg on niin mieto et ei aja asiaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mie oon kyllä antanu meidän 9 kiloselle yhden 125mg supon,koska jos niitä alkaa pilkkooon,ni tulee vaan hirveesti sotkua,eikä se meinaa sinne mennä kunnolla. JA se 60mg on niin mieto et ei aja asiaansa.

Jaaha. No minä en kyllä anna ilman lääkärin määräystä omapäisesti enempää lääkettä kuin mitä paketti sallii.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
niinpä. ja sitten supot pitää vielä halkaista pitkittäin mitä ei paketissa(ainakaan panadol) taida lukea.

Ja miten se sit taas onnistuu... Mä en ainakaan osaa. Toinen puolikas ainakin murenee käyttökelvottomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
niinpä. ja sitten supot pitää vielä halkaista pitkittäin mitä ei paketissa(ainakaan panadol) taida lukea.

Ja miten se sit taas onnistuu... Mä en ainakaan osaa. Toinen puolikas ainakin murenee käyttökelvottomaksi.

Kokeilin eilen ja eihän se tosiaan onnistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:

niin mullakin. eli puolet menee aina hukkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jaaha. No minä en kyllä anna ilman lääkärin määräystä omapäisesti enempää lääkettä kuin mitä paketti sallii.

panadol annostelu taulukossa sanotaan, että 10kg 1x125mg.

Alkuperäinen kirjoittaja s:

siis PANADOL, ei BURANA

joo ja minä puhun buranasta.

Lasten lääkäri sanoi, että aina kun mahdollisuus, niin kannattaisi antaa oraalisesti lapselle lääkettä, tehoaa kuulemma nopeammin ja varmemmin, lisäsi vielä, että muutaman millin heitto ei juurikaan haittaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Mulle:
Lasten lääkäri sanoi, että aina kun mahdollisuus, niin kannattaisi antaa oraalisesti lapselle lääkettä, tehoaa kuulemma nopeammin ja varmemmin, lisäsi vielä, että muutaman millin heitto ei juurikaan haittaa..

Joo. Niinpä. Mutta nyt on niin monet lääkkeet jo mennyt rinnuksille, että suppona mennään tällä kertaa.

Kiitos ja nam.

Täältä näkyy että asia on juuri noin kuin sanoin:

http://www.burana.fi/kivun_hoito.html

onko joku kyseenalaistanut vai?

Tuossa ylempänä joku sanoo että 10kg kokoiselle annetaan 125mg kokonaisena.

sanoin että panadol. Huomasin sitten vasta että puhuit buranasta. Korjasin sitten asian seuraavaksi.

No etkö voi hakea sanadoleja tai sitten otat siitä buranan 125 milligrammasesta pienen palan pois ja laitat sen.

vai onko se panadoleja... ;0)

On panadoleja. Mutta annoin aamulla panadolin ja annan nyt buranan. Ja ajattelin kyllä nyt että annan ihan tuon 60mg buranan jos kerran puolikas 125mg on ok. En ala puolitella enkä veistellä niitä.

Ja vielä TÄHÄNKIN ketjuun varmuuden vuoksi lisään, että lääkäri eilen ohjeisti että parasta on kun antaa sekä parasetamolia että ibuprofeenia joko vuorotellen tai sitten yhtäaikaisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu:
mut tosta alilääkitsemisestä ei ole yhtää hyötyä lapsellesi.

Siis millä tavoin se on alilääkitsemistä? Jos halkaisen 125mg supon niin siitä tulee se sama noin 60mg mitä tuo toinen on jo ihan sinällään.

Siis millä tavoin se on alilääkitsemistä? Jos halkaisen 125mg supon niin siitä tulee se sama noin 60mg mitä tuo toinen on jo ihan sinällään.

jos 10 kg tarvitsee 1 1/2 suppoa ( 60mg) , niin eikö 60mg ole liian vähän?

jos 10 kg tarvitsee 1 1/2 suppoa ( 60mg) , niin eikö 60mg ole liian vähän?

Joo mutta en käsitä tuota logiikkaa. Siitähän tämä aloitukseni lähti. Että 125mg paketissa lukee että alle 12kg kokoiselle mieluummin niitä 60mg kokoisia tarkemman annostelun takia. Ja käsketään antaa 10kg kokoiselle PUOLIKAS 125mg burana joka siis oman laskuoppini mukaan tekee sen 62,5mg eli käytännössä miten halkaisu onnistuukin niin noin 60mg on tuloksena.

Niin miten on muka jotenkin tarkempaa annostelua käyttää 60mg suppoja ja alkaa sitten jakaa niitä kahtia? Ja miksi 125mg halkaistuna piisaa mutta ei yksi 60mg? Niin että tämän perusteella ihan se 60mg on riittävä myös. Kai se kokonaisenakin piisaa jos se halkaistunakin on ok.

Uusimmat

Yhteistyössä