No pitääks mun nyt sit soittaa lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Nuhaa, yskää, lämpöä 37,5, pikkasen vihloo sillon tällön ylös rintaan. Vai odottelenko? Kun on nyt toi juttu että raskaana olevien pitää heti iloittautua terveyskeskukseen jos on influenssaoireita. Onko nää? En jaksa ajatella ite, ajatelkaa mun puolesta..

Mun mielestä tuolla Sosiaali- ja terveysministeriön ohjeissa oli, että jos on painetta tai kipua rinnassa niin sitten soitto lääkäriin. Sinuna soittaisin (itsekin oon raskaana).

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Mun mielestä tuolla Sosiaali- ja terveysministeriön ohjeissa oli, että jos on painetta tai kipua rinnassa niin sitten soitto lääkäriin. Sinuna soittaisin (itsekin oon raskaana).

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/influenssa_a_h1n1v-virus/kotihoitoohjeet/

Olen raskaana ja minulla oli pari viikkoa sitten ihan normaali flunssa. En edes mitannut kuumetta pahimpina päivinä kun minulla ei ollut kuumemittaria. Meni 5 päivässä koko tauti ohi. Ei edes mieleenkään tullut sikainfluenssa.

No mä soitan, tietäähän ne nyt siellä varmasti että kannattaako olla huolissaan. On vaan tossa noita sukulaislapsia hoidossa, soitan ennen kahdeksaa kunhan ovat lähteneet, en halua huolestuttaa ketään (vielä).

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
No mä soitan, tietäähän ne nyt siellä varmasti että kannattaako olla huolissaan. On vaan tossa noita sukulaislapsia hoidossa, soitan ennen kahdeksaa kunhan ovat lähteneet, en halua huolestuttaa ketään (vielä).

Mahis saada tartunta Suomesta on edelleen aika pieni, eli tuskin tuo sitä ihtiään on :) Itsekin tosin soittaisin ihan varmuuden vuoksi, kun on tuo pieni kyytiläinen mukana.

niin, siis pikkuveljeni oli festareilla viikonloppuna ja sai sieltä flunssan, ei kuitenkaan edes soittanut lääkäriin kun meni ohi niinkuin normaalistikin. Mä olen kuitenkin nyt saanut häneltä saman taudin, mitä se sitten onkaan.

Mulla on sellanen käsitys et influenssa nostaa heti kovan kuumeen....et ei jäis niinku arvailujen varaan. Mutta eihän se tosiaan mitään maksa soittaa,saapi itelleen rauhan =)

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:
niin, siis pikkuveljeni oli festareilla viikonloppuna ja sai sieltä flunssan, ei kuitenkaan edes soittanut lääkäriin kun meni ohi niinkuin normaalistikin. Mä olen kuitenkin nyt saanut häneltä saman taudin, mitä se sitten onkaan.

Meilläkin itse asiassa oli joku kevyt kesäflunssa, ja mäkään en silloin soitellut mihinkään kun se ei selvästikään ollut minkään sortin influenssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Repa:
Mulla on sellanen käsitys et influenssa nostaa heti kovan kuumeen....et ei jäis niinku arvailujen varaan. Mutta eihän se tosiaan mitään maksa soittaa,saapi itelleen rauhan =)

Niinhän se yleensä taitaa olla, että jos arveluttaa että onko flunssa vai mikä, niin se on sitten flunssa. Influenssa tulee niinkuin löis halolla päähän. Sen tietää sitten.
Jos vointi on hyvä, niin enpä olisi huolissaan.

Itse soitin eilen päivystykseen kun ollut reilun viikon sellainen "flunssainen olo", muttei kuitenkaan nuhaa, yskää, kurkkukipua tms. Eikä siis kuumettakaan. Ollut vain sellainen "töhnä" olo ja silmiäkin kutittanut jne. Olen siis raskaana 39+6 ja aika hysteerinen aina ja kaiken suhteen. Allergiaa varmaan tai tavallista jotain kesäflunssan tapaista. Mutta siis soittaisin ap noilla oireilla, ei siitä haittaakaan ole. :)

Munkin pitäisi noiden ohjeiden mukaan jo soittaa :O 1v:llä oli kuumetta yhtenä yönä max 39,5 mutta ei muuten vaikuttanut mitenkään kipeältä. Minä raskaana ja nuha ja lievä kurkkukipu alkasivat torstaina. Vielä ei ole niin paska olo että ajattelisin soittamista mihinkään. Vai pitäisikö sittenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Munkin pitäisi noiden ohjeiden mukaan jo soittaa :O 1v:llä oli kuumetta yhtenä yönä max 39,5 mutta ei muuten vaikuttanut mitenkään kipeältä. Minä raskaana ja nuha ja lievä kurkkukipu alkasivat torstaina. Vielä ei ole niin paska olo että ajattelisin soittamista mihinkään. Vai pitäisikö sittenkin...

Niin, nythän on joku normi-kesäflunssakin liikenteessä kyllä. Meillä oli se kaikilla enkä ottanut stressiä, kun oli niin lievä. Mä oon kans raskaana ja lisäksi esikoinenkin on niin pieni, että kuuluu tohon riskiryhmään.

Joo, 45min yritin päästä puhelimella läpi terveyskeskuspäivystykseen ja sitten loppui kärsivällisyys... Eli en sit soita tänään. Johan tuo puhelinpäivystyskin loppui kymmeneltä. Jos huomenna on yhtä huono olo niin soitan sitten. Kuume ei ole noussut ainakaan.