Noitavainoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
Tää on kyllä iki-ihana palsta =)

Kenenkään tapoja ei saisi sairaiksi kutsua... PAITSI jos on kyse pitkästä imetyksestä tai vaikkapa siitä, että lapset nukkuvat samassa sängyssä alastomien vanhempiensa kanssa. Tai jos imettää toisen lasta. Silloin on täysin asiallista käyttää termejä "sairas", "irstas" ja "perverssi" ja syyttää insestistä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1228565
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1227784
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1157275
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1169158

Ja miks siitä vedettiin niin iso herne nenään, että vertasin vastasyntyneen yksin jättämistä väkivaltaan? Moni palstalainenhan pahoinpitelee lastansa ihan johdonmukaisesti ja pitää sitä jopa suotavana jos on ns. "kovapäinen" lapsi.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1226100

Vaikka saatan kritisoida joskus todella rankastikin jotain tiettyä tapaa tai käytäntöä, niin silti pysyn enemmän asiassa kun moni, moni muu täällä. Mulle ei tulis mieleenkään tehdä ihan aloitus siitä kuinka joku nimimerkki123 on ärsyttävä, kauhea, epämiellyttävä... Ja sitten joukolla hyökätä kimppuun, jokainen lisäten jotain negatiivista ko nimimerkistä. Saatikka sitten näitä galluppeja "Kuka on ärsyttävin", "Ketä vihaat" yms. Aika lapsellista touhua.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1169461
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1216464
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1207512
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1206543,100
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1111878

Myös se, että mun parisuhteen epäonnistumisella on useaan otteeseen (joista muutamaan modet on tosin puuttunu) ruvettu oikein mässäilemään (no ei sillä ole miestä kun se tekee näin; mitä onks se yh?? heh, eipä ihme että mies lähti; hirveä äiti kun lapsella ei ole isää!) Saattaa vähän haitata muitakin YH:ta joita tälläkin palstalla kuitenkin pyörii mun lisäksi.

Tähän vois sitten sanoa, että "Mutta sä aloitit!". Jaa. Mitä me ollaan, 5 v? Ja tosiaan, mä en lähtis ketään kritisoimaan niin kokonaisvaltaisesti kun mitä mua on morkattu. Mä saatan jostakin tavasta tai käytännöstä paasata yhdesssä ketjussa jollekin ja seuraavassa peesailen sitä vahvasti. Keskustelut on keskusteluja, enkä ole ottanut tavaksi pistää muistiin mitä kukakin on sanonut jotta voisin sitten myöhemmin tehdä heistä pilaa tai käydä nauramassa heidän asiallisille aloituksille.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1228543

Mutta siis mähän aloitin, joten mun on turha nyt mistään valittaa... ;) Mä ansaitsen kaiken paskan mitä niskaan voi sataa koska olen loukannut joskus jotakin mielipiteelläni.

Jatkuvasti mua syytetään täällä fanaattisuudesta ja ehdottomuudesta; mähän olen kohtuun suuri kannattaja! Taitaa monelta kuitenkin mennä ohi, että Suomi ei ole koko maailma, neuvola ei ole kaikkitietävä ja tänhetkiset lapsenhoitotrendit eivät aina ole meilläkään olleet olemassa. Mä ehkä näen kohtuun rajan menevän jossakin muualla kun joku toinen. Siitä aiheutuu kulttuuritörmäys. Pitääkö sitten vielä kuukauden jälkeen olla sitä mieltä, että nimimerkki123 on typerä koska me oltiin TODELLA eri mieltä jostakin?

Ja mä en siis todellakaan ole ainoa joka näiden vainojen kohteeksi on joutunut, eipä vaa tullu kiinnitettyä paljoa huomiota ennen kun tuli isänpäivän vastainen yö, ja istuskelin koneen äärellä kun ei uni tullut. Luin sitten just näitä "Lapsellas ei oo isää, HÄÄHÄÄ", "Heh, eipä ihme ettei sillä ole miestä" kommentteja ja tuli tiedättekös TOSI hyvä olo. Varsinkin kun lapsen isä ei ollut ottanut yhteyttä tavatakseen lasta vaikka seuraava päivä olis isänpäivä.

Pyydän syvästi anteeksi heiltä, jota olen joskus loukannut. Tarkoitus ei ole ollut loukata (paitsi ehkä joskus harmaita v**tuilijoita, heidän kanssa on vaikea keskustella asiallisesti ylipäätänsä mistään) Tarkoitus on keskustella. Munkin tapoja saa kritisoida jos siltä tuntuu, niin kun on tehtykin, mutta jotenkin toivoisin että tää sitten toimii molempiin suuntiin.

Ja noi aloitukset joiden tarkoituksena on hyökätä joko yksittäisen ihmisen kimppuun tai tehdä galluppia "palstan vihatuimmat..." Kuuluuko ne oikeasti tänne?

Tää on vielä tän illan tässä mutta sitten otan piiiiiitkän palstaloman, jos vaikka ens vuoden puolella uskaltais tulla takasin :) Jos joku haluaa, nii saa ottaa yhteyttä vaikka spostiin suomenvvv@gmail.com!

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
lopetin puolessa välissä lukemisen...
otatkohan tän palstan nyt turhan vakavasti?

Sama täällä :D

Ap, älä ota sitä vakavasti. Paitsi jos sanot sitä psykopaattiseksi touhuksi, että vauva nukkuu omassa sängyssään :whistle:

:o

pieni loma taitaa tehdä tosiaan sulle ihan hyvää... kauanko sulla meni aikaa kun kaivoit esiin noi kaikki linkit ja näpyttelit tuon esitelmäsi? oisko sekin aika kannattanut käyttää sen lapsen kanssa olemiseen tai sit vaikka ihan ittensä kehittämiseen?

no mut onko se nyt kuitenkaan oikein hyökätä kenenkään mielipiteitä vastaan? en väitä että juuri te ootte niin tehny, mutta oikeesti... mun mielestä apinoinnin puolustus ei oo "tää on vaan palsta"

ku täällä vois olla vaikka kuinka kivaa jos semmonen omituinen ala-aste meininki loppuis. mä luulen...

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
lopetin puolessa välissä lukemisen...
otatkohan tän palstan nyt turhan vakavasti?

Sama täällä :D

Ap, älä ota sitä vakavasti. Paitsi jos sanot sitä psykopaattiseksi touhuksi, että vauva nukkuu omassa sängyssään :whistle:

Peesiä...
Ymmärrät kai, ettei kaikki voi olla samaa mieltä asioista, etenkään noinkin ehkä "omituisista" aiheista. Pakko myöntää etten ollut aiemmin kuullutkaan mistää vessahätäviestinnästä ja ajatuksena se tuntuu oudolta..miulla vaan ei oo tarvetta alkaa aukomaan päätäni, mutta joillakin on.Syystä tai toisesta,ehkä se on sitä että pitää taistella "tuntematonta" vastaan.
Jos et siis halua ryöppyä aina niskaasi,niin ehkä nuo (muiden mielestä ) "kummalliset" jutut kannattais jättää jollekin muulle palstalle. :hug:

Huhuu! Täällä! Imettänyt kaikkia piiitkään. Nuorin lapsemme nukkuu sängyssämme jossa minä ja mies nukumme alasti. Olen useaan otteeseen imettänyt tuttavani lasta. Hyiyööööökjärkkysikaperverssifanaatikkovouhkaaja olen. Ja ylpeä siitä. Eikä voisi vähempää kiinnostaa muiden mielipiteet asiaan. =) :wave: :hug: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoi:
:o

pieni loma taitaa tehdä tosiaan sulle ihan hyvää... kauanko sulla meni aikaa kun kaivoit esiin noi kaikki linkit ja näpyttelit tuon esitelmäsi? oisko sekin aika kannattanut käyttää sen lapsen kanssa olemiseen tai sit vaikka ihan ittensä kehittämiseen?

Ei siinä menny ku viitisen minuuttia :) Emmä muuten olis jaksanu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no must se istukan roikotusjuttu meni pikkasen yli...

Mä kyselin asiasta. Miks mä en sais kysellä asiasta? Erilainen tapahan se on, enkä itekään meinannu toteuttaa ihan sillä tavalla, mutta ihan ihmeellistä palautetta tuli vaikka vaa kysyin että onko kenelläkään mitään tietoa siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ap taitaa tykätä puhua ja kirjoittaa itsestään. :)
Vanha sananlasku "Metsä vastaa kuten huudetaan" tulee tässä kohdin mieleen.

Ai. Se "niin metsä vastaa kuin sille huudetaan" -sananlasku taasen ei sovi tähän tilanteeseen mun mielestäni ollenkaan.

No minä olen seurannut teidän "keskusteluja" tässä nyt jonkin tovin ja puolueettomana voin todeta, että ihan oikeasti osa palstalaisista on ottanut ninaTT:n silmätikukseen ja aika loukkaavia asioita on lauottu päin naamaa. Mitä sitten, jos joku haluaa istukan mukaan synnytyksessä? Mitä sitten, jos haluaa vauvansa kuivaksi jo pienestä? Ei se mua ainakaan haittaa, mutta näemmä joillain mammoilla menee oikein isot pussilliset herneitä nenään jos joku näin haluaa tehdä ja vielä uskaltaa keskustella asiasta julkisesti. Onko se teiltä pois?

NinaTT, mun puolesta voit jatkaa juttujasi täällä Kaksplussalla, niitä on ihan mielenkiintoista lukea. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:

"sä aloitit"-lause aikuisversiona. hieno! :)

Ehkä tuota ajatusta kannattaisi kuitenkin tutkiskella sydämessään. Teininähän me kaikki tiesimme kaikesta kaiken, mutta elämä opettaa jos ei muuta niin vähän nöyrtymään. Sitä odotellessa...

Ehkä tuota ajatusta kannattaisi kuitenkin tutkiskella sydämessään. Teininähän me kaikki tiesimme kaikesta kaiken, mutta elämä opettaa jos ei muuta niin vähän nöyrtymään. Sitä odotellessa...

Mä olin 12v fiksumpi kun mitä olin 16v. Ei se ikä aina kaikkea kerro. Toisesta, tuntemattomasta ihmisestä varsinkaan. Meillä jokaisella on ollu erilaisia kokemuksia ja on typerää rinnastaa jatkuvasti omia kokemuksia muitten kokemuksiin kun niitä on mahdoton vertailla. Mulla on varmasti paljon sellaisia kokemuksia joita muilla ei ole; miksi he sitten voivat vähätellä sen perusteella, että mulla ei ole kokemusta?

sulla voi mennä kauan. mutta palataan asiaan kunhan oot kypsyny vähän aikaa jookos. mun mielestä on turha tehä tästä taas yks "minkä ikänen sä oot" keskustelu, ku se ei liity tähän mitenkään. sua vaan harmittaa kun sun outo kommenttis ei saannutkaan ihan sitä kannatusta mitä halusit, ja nyt sä yrität ilkeillä mulle sellasella asialla kun ikä.
se taas näyttää mulle sun henkisen ikäs.
katotaan huomaatko sä nuo kirjotusvirhet tuolla tekstissä, päästään siitäki keskustelemaan.

sulla voi mennä kauan. mutta palataan asiaan kunhan oot kypsyny vähän aikaa jookos. mun mielestä on turha tehä tästä taas yks "minkä ikänen sä oot" keskustelu, ku se ei liity tähän mitenkään. sua vaan harmittaa kun sun outo kommenttis ei saannutkaan ihan sitä kannatusta mitä halusit, ja nyt sä yrität ilkeillä mulle sellasella asialla kun ikä.
katotaan huomaatko sä nuo kirjotusvirhet tuolla tekstissä, päästään siitäki keskustelemaan.

En nyt edes tiedä, minkä ikäinen ap on. Mutta kovin vanhat eivät aloita itsestään ketjua otsikolla "noitavainoja". Mutta muuten olet tietysti täysin oikeassa. :)

Hei äläs nyt paria juttua lukuun ottamatta sun kirjotuksia on kiva lukea ja aika monista jutuista oon samaa mieltä :D Oon iteki ollu joskus muinoin nuori ja melko ehdoton mielipiteissäni ja siitä saa helposti fanaattisen leiman. Mut ei tätä niin tosissaan kannata ottaa :hug:

En nyt edes tiedä, minkä ikäinen ap on. Mutta kovin vanhat eivät aloita itsestään ketjua otsikolla "noitavainoja". Mutta muuten olet tietysti täysin oikeassa. :)

no miten ne sit aloitetaan?
( this to future reference)

olen ihan oikeasti tosi jarkyttynyt taalla valilla miten helposti toisia taalla saa loukata. Ensiksi puhutaan koulukiusaamisen lopettamisesta ja siihen puuttumisesta ja sitten me aikuiset ihmiset kiusataan taalla toisia ja puolustaudutaan ihan samoin kuin koulukiusaajat esim. "se on niin outo", "itse aloitti", "se arsyttaa mua" jne.
Voitaisiinko oikeasti keskustella kypsasti, jos joku arsyttaa niin onko pakko hanen ketjujaan avata ja alkaa kaatamaan paskaa niskaan? Olisikohan aika alkaa ottamaan toisten tunteet huomioon.

Ja jos joku taalla yolla kokee tuskaa hanesta kirjoitettujen juttujen takia, niin ei se mielestani ole pikku juttu eika sita voi kuitata silla, etta palstahan tama vaan on. Ensimmaiset nettikiusaamistuomiotkin on muuten jo maailmassa annettu.

Yhteistyössä