Nokia Asha 311 onko esim. profiilit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kissanminttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kissanminttu"

Vieras
Hei,

Mietin Nokia Asha 311 ostoa. Olen käyttänyt vuoden Lumiaa ja kaipaan aiemman näppäinpuhelimen ominaisuuksia kuten profiilit. Eli mm. kokousprofiili jne. jonka vaihdettua normaaliproliifista ilman että piti käydä kaikki erikseen muuttamassa soittoäänen voimakkuus, viestiäänet, jne. Onko Asha 311 profiileja? Tai muissa kosketusnäytöissä? Samsungissa en löytänyt, enkä iPhonessa, enkä siis Lumia 900:ssa.

Näppäinpuhelimesta kaipaan myös pikasoittonäppäimiä. Ilmeisesti kosketusnäytöissä ei voi tehdä mitään vastaavaa.

Tässä Ashassa olisi sentään vastausnäppäin ja sulkunäppäin, joka helpottaisi minun kärsimättömän elämää.

En tee puhelimella muuta kuin soitan, tekstiviestitän (siihen kyllä näppäimistöpuhelin parempi) ja harvoin käytän nettiä (päivittäin sääennuste ja välillä Hesarin otsikot). Lisäksi haluat että puhelin on taskuun sopiva, ja koon puolesta tuo Asha vastaisi todella toivettani. Mutta totunkohan koskaan kirjoittamaan viestejä, kalenterimerkintöjä jne. kosketusnäytöllä...

Olen käyttänyt asha 311:stä nyt kuukauden verran, ja olen ollut ihan tyytyväinen. Tämä on ensimmäinen puhelimeni ilman perinteistä näppäimistöä. Käytän sitä juuri etupäässä soittamiseen ja tekstiviesteihin. Profiilin saa vaihdettua ainakin asetusten kautta valitsemalla halutun profiilin kuvakkeen. Yleinen, äänetön jne. Viestejä kirjoitettaessa vaakasuuntainen näppäimistö on mielestäni suht helppo käyttää.

saako esim. piipaus asetuksen sisään luotua vaikka piippauksen sijaan hiljaisen äänen, vai onko tuo profiili sidottu piippaus soittotapaan? Jossain eng kielisellä sivulla oli lueteltu siinä olevan profiilit yleinen, äänetön, äänekäs ja piippaus. Saako noita lisättyä tai ainakin muotoiltua vapaasti, eli ovat vain nimiä?

Kun kirjoitat testiviestiä näyttö vaakatasossa onko Ä ja Ö kirjaimet suoraa ensimmäisissä kirjainvaihtoehdoissa vai onko se ns. erikoiskirjain, napin takana kuten Nokia C5-03 mallissa?

yleinen ja äänekäs voi muuttaa mm soittoääntä ja tapaa jolla hälyttää (tavallinen, voimistuva jne). Piippaus profiilissa voi säätää vain piippausäänen voimakkuutta ja valita onko värinähälytys käytössä. Äänettömässä profiilissa muokattavissa on vain tuo värinähälytyksen käyttö.

Vaakatason näppäimistössä Ä ja Ö ovat omina kirjaiminaan, kuten kaikki muutkin kirjaimet. Vaakatasossa toimii siis lähes kuin normaali tietokoneen näppis. Numeroita haluttaessa vaihdetaan numeronäppäimistöön, josta sitten löytyy mm pisteet, pilkut, kysymys ja huutomerkit jne. Pystytasossa kirjoitettaessa on sitten kolme tai neljä kirjainta yhdessä "nappulassa".

Pystyykö Asha 311 luomaan oman profiili, kuten perinteisissä puhelimissä, johon voi mm valita hälyttävät puhelut. Tarvitsisin ko juttua ehdottomasti, mutta en keksi miten saapi tulemaan. Kiitos vastauksesta etukäteen

Yhteistyössä