Nokia Lumia 800 - kannattaako ostaa?

Miksei, kyllä se ihan hyvä on. Erittäin sulavasti toimii. Minulla ei ole sitä, mutta testaillut olen monet kerrat.

Arvosteluita olen lukenut ja mielestäni niissä ihan menestynyt.
Kokeilin tänään kaupassa Samsungin Windows-puhelinta ja mun mielestä siinä oli ihan sulava ja helppokäyttöinen käyttöjärjestelmä, kaippa se on sitä samaa Lumiassa.
Harkitsen, jos huomenna ostaisin...

mun ukko on ainakin ollut ihan naamoissaan tosta puhelimesta, ei ole keksinyt huonoa sanottavaa... Minä taas oudoksuin sitä kosketusnäytön näppistä :D Kirjaimet oli aika pieniä, enkä meinannut osua oikeaaseen, mutta äijä taas sanoi osuvansa niihin ihan helposti vaikka sillä monta kertaa isommat kädet ku mulla... :D

mun ukko on ainakin ollut ihan naamoissaan tosta puhelimesta, ei ole keksinyt huonoa sanottavaa... Minä taas oudoksuin sitä kosketusnäytön näppistä :D Kirjaimet oli aika pieniä, enkä meinannut osua oikeaaseen, mutta äijä taas sanoi osuvansa niihin ihan helposti vaikka sillä monta kertaa isommat kädet ku mulla... :D

Aikamoinen nakkisormiäijä täälläkin kirjoittelee, mutta on tuota Samsungiakin onnistunut käyttämään, vaikka onkin kosketusnäyttö. :D

Niin, sähän olet alan asiantuntija - miksei kannata?

No en ainakaan vielä ostaisi ennen kun 900 tulee myyntiin.

Mulla itsellä on työluurina Lumia 710, ihan kiva joo, mutta MONIA puutteita löytyy ohjelmistossa ja 800 on samalla käyttiksellä, ei se huono ole, mutta musta ei toistaiseksi mitään niin spessua että itselle haluaisin...

Minä tykkään, mutta riippuu toki käyttötarpeesta :) Minusta parhaat ominaisuudet ovat Microsoft Office ohjelmat, jotka saa yhdistettyä kätevästi läppäriin ja lisäksi Spotify on mielestäni kiva. Ja onhan se myös aika sulavaliikkeinen.

No en ainakaan vielä ostaisi ennen kun 900 tulee myyntiin.

Mulla itsellä on työluurina Lumia 710, ihan kiva joo, mutta MONIA puutteita löytyy ohjelmistossa ja 800 on samalla käyttiksellä, ei se huono ole, mutta musta ei toistaiseksi mitään niin spessua että itselle haluaisin...

Ok, kiitos neuvoista!
Täytyy nyt sitten vielä miettiä, ostanko vielä, vaiko myöhemmin.
Puhun vaan sen verran paljon puhelimeen, että uusi pitäisi saada - puoli vuotta ollut toi Samsung, mutta nyt alkaa olla jo aika "kuoleman kielissä".

Minä tykkään, mutta riippuu toki käyttötarpeesta :) Minusta parhaat ominaisuudet ovat Microsoft Office ohjelmat, jotka saa yhdistettyä kätevästi läppäriin ja lisäksi Spotify on mielestäni kiva. Ja onhan se myös aika sulavaliikkeinen.

Mulle on kännykkä kanssa työkalu, yhtälailla kun läppäri, auto tai toimisto - tuo Office-ohjelmien yhdistäminen tietokoneeseen olisikin yksi niistä, mikä siinä Lumiassa houkuttelisi.
Toinen on se, että netin ja sähköpostin selaaminen täytyy olla helppoa ja puhelimen -nimenomaan- sulavaliikkeinen.
Ja puheominaisuudetkin tietysti pitäisi olla kohtuu hyvät, sen verran siihen puhelimeen tulee työasioita lätistyä. ;)

Ok, kiitos neuvoista!
Täytyy nyt sitten vielä miettiä, ostanko vielä, vaiko myöhemmin.
Puhun vaan sen verran paljon puhelimeen, että uusi pitäisi saada - puoli vuotta ollut toi Samsung, mutta nyt alkaa olla jo aika "kuoleman kielissä".

Puoli vuotta??? Siis miten paskoja noista puhelimista tehdään nykyään, jos puolen vuoden päästä on jo roskiskamaa? Ei hyvää päivää! Mulla on ollu 7 vuotta tuo mun nykyinen samsung ja nyt se on alkanut reistaileen siihen malliin, että tarviis vissiin ostaa uusi. Mutta en todellakaan suostu ostamaan jotain uutta ihmeen pilipalihärpäkettä kaikilla lisäleluilla jos se kestää sen puol vuotta ja ei kun uutta ostamaan. Paras vissiin etsiä jostain joku vanha nokian 3310 mikä varmasti kestää vaikka panssarivaunulla ajais yli. :D Minä haluan puhelimelta KESTÄVYYTTÄ ja PITKÄIKÄISYYTTÄ. Tehdäänkö nykyään enää kestäviä puhelimia ollenkaan? (Ja ei tarviis tota 7 vuotta kestää enää, mutta tuo puol vuotta on jo aika naurettava.. :p )

Mulle on kännykkä kanssa työkalu, yhtälailla kun läppäri, auto tai toimisto - tuo Office-ohjelmien yhdistäminen tietokoneeseen olisikin yksi niistä, mikä siinä Lumiassa houkuttelisi.
Toinen on se, että netin ja sähköpostin selaaminen täytyy olla helppoa ja puhelimen -nimenomaan- sulavaliikkeinen.
Ja puheominaisuudetkin tietysti pitäisi olla kohtuu hyvät, sen verran siihen puhelimeen tulee työasioita lätistyä. ;)

mulla on 800 ja oon ollu tyytyväinen. Netin selaaminen nopeaa, puhelimen käyttäminen sulavaa ja helppoa. Saa yhdistettyä moneen sähköpostitiliin ja näppärä käyttää. Samoin esim facebook-sovellus on hyvä. Tekstiviestin kirjoittaminen on ehkä vähän hankalaa (tai oli alkuun) kun ne kirjaimet on aika pieniä, mutta kun puhelimen kääntää vaakaan, niin näppis levenee. Mulla ei ole huonoa sanottavaa, viimeisimmässä päivityksessä akun kesto parani huomattavasti. Ja puhelimen perustehtävän ajaa myös :D siis puhumisen :D Paljon kätevämpi lumia on verrattuna N9, mikä mulla oli aikasemmin :)

[QUOTE="...";26292427]mulla on 800 ja oon ollu tyytyväinen. Netin selaaminen nopeaa, puhelimen käyttäminen sulavaa ja helppoa. Saa yhdistettyä moneen sähköpostitiliin ja näppärä käyttää. Samoin esim facebook-sovellus on hyvä. Tekstiviestin kirjoittaminen on ehkä vähän hankalaa (tai oli alkuun) kun ne kirjaimet on aika pieniä, mutta kun puhelimen kääntää vaakaan, niin näppis levenee. Mulla ei ole huonoa sanottavaa, viimeisimmässä päivityksessä akun kesto parani huomattavasti. Ja puhelimen perustehtävän ajaa myös :D siis puhumisen :D Paljon kätevämpi lumia on verrattuna N9, mikä mulla oli aikasemmin :)[/QUOTE]

No N9 se vasta flobbi olikin :D

Ihan ok puhelin. Ei niin kovin paha haitta tämä mutta pikkasen kikkailua aiheuttaa se että soittoääni saa olla max 40 sekuntia pitkä ja se pitää olla tallennettu tietyssä muodossa. Ite en tykkää niistä valmiista soittoäänistä ja siksi halusin oman. Ja puhelimen sen alapuolen pitää olla vähän kauempana poskesta mitä olen tottunut, jos se on liian lähellä kuulostaa puheeni toiseen päähän honotukselta/siltä kuin pääni olisi ämpärissä.

Yhteistyössä