nokkosrokosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pinki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pinki

Tunnettu jäsen
04.08.2004
25 067
28
48
Lahti
pojalle ilmestyi koko kehoon viime yönä isoja nokkosrokko länttejä, jotka sitten hävisivät aamun myötä, pidin pojan kuitenkin kotona päiväkodista.

nyt siiten poika heräsi äsken ja TAAS ihan kauttaaltaan isoja, yli aikuisen kämmenen kokoisia länttejä.

siis MIKÄ tuon voi aiheuttaa? viime öisen nyt ymmärrän, syötiin kebabbia ja se oli suhteellisen maustettua (vaikka piti olla mieto) mutta että vielä nyt? ja unilla oli jo, heräsi hiestä märkänä ja koko jätkä paukamilla :(

kun tänään syöty ihan normaalia kotiruokaa, ei mitään maustettua.

voinko laittaa tuon pojan huomenna päiväkotiin? ymmärttääkseni tuo kun ei ole mitään tarttuvaa sorttia?

siis tietenkin katson pojan kunnon... missä ei tänäänkään ollut valittamista, ei lämpöä ei mitään..... paitsi ne muutama paukama, mitkä hävisi alle tunnissa.

Se on jännä, kun sitä ei välttämättä milloinkaan saa selville.

Meidän neidillä oli parivuotiaana koko vartalossa pari niikkoa, nykyään sille tulee aina, kun raapaisee (tai joku muu raapaisee) itseään.

Hiki on yksi, jos siis oli kuuma, hikoaa, se voi laueta.

juu, kävin jollain sivustolla jo lukemassakin.

ihmetyttää vain, kun tuo poika aina hikoillut unissaan, eikä mitää tämmöistä ollut :/

liekö lisänä tuo mausteinen ruoka, että olisi laukaissut sitten?

se on voinu siitä kebabista tulla..mulla tuli kerran kans samanlaisella viiveellä..
ensin tuli meni pois tuli meni pois ja sit khops tulikin päästä varpaisiin ja paljon.

Se voi tulla mistä vaan..uus pesuaine, uus ruoka/mauste jne...

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
jees, säälittää vaan toinen :(

ja periaatteessa turhaa kotonakaan pidän, kun ei tosiaan muuta vaivaa ole.

mut kandee tarkailla naamanympärystöä..tosin ei kaikille tuu sama mut mulla meni niin pahaks se reaktio et aika lailla viime tippaan menin lekurille(edellisenä päivänä yksin ku menin eivät ottaneet piti olla äiti mukana)..
niin huulet oli turvonnu et pilli mahtu suuhun,silmät luomet turvonnu ym ym ym

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
jees, säälittää vaan toinen :(

ja periaatteessa turhaa kotonakaan pidän, kun ei tosiaan muuta vaivaa ole.

mut kandee tarkailla naamanympärystöä..tosin ei kaikille tuu sama mut mulla meni niin pahaks se reaktio et aika lailla viime tippaan menin lekurille(edellisenä päivänä yksin ku menin eivät ottaneet piti olla äiti mukana)..
niin huulet oli turvonnu et pilli mahtu suuhun,silmät luomet turvonnu ym ym ym

jaiks.

ei ainakaan tänään mitään tuollaista. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Onko sulla antihistamiinia? Meillä tytöillä laski nopeasti paukamat, kun annoin Heinixiä.

no ei niin mitään :/

kortisonirasvaa laitoin, kun sitä on tuossa.

täytyy huomenna käydä apteekissa...

kortisoni ei oikein enää suositella, eikä siitä ole apua jos ihottuma vaihtaa paikkaa kuten meillä.. aerius siirappia ja ataraxia meillä käytössä. reseptillä tosin molemmat.

Meidän koululaisella on kans nokkosrokko. Lääkäri sanoi että ei tartu ja jonkun viruksen aiheuttama.
Sain ensin aeriusta ei voinnut siltikään nukkua. Nyt sai ataraxia ja pystyy nukkua ja käy koulua.
Oli ensin koulusta pois kun valvoi kutinan ja rokon kivun ja kuumotuksen takia öitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voisiko olla parvorokkoa?
itse luulin aluksi nokkosrokoksi, mutta zyrtec ei auttanut ja päivystyksessä diagnisoitiin parvorokoksi.

kävin googlettamassa parvorokon ja minusta ei näyttänyt yhtään semmoiselta mitä pojalla on

itse luulin aluksi nokkosrokoksi, mutta zyrtec ei auttanut ja päivystyksessä diagnisoitiin parvorokoksi.

kävin googlettamassa parvorokon ja minusta ei näyttänyt yhtään semmoiselta mitä pojalla on
ei ilmene kaikilla samannäköisenä.
sitä parvoa on nyt tosi paljon liikkeellä.

jos allergialääkkeet ei auta, käy lekurilla näyttämässä.

eikös siinä pitäisi esiintyä kuumetta?

meillä sairasti sen 6 lasta ja minä ,vain yhdellä lapsella lämpöä vähän yli 37.

meillä sairasti sen 6 lasta ja minä ,vain yhdellä lapsella lämpöä vähän yli 37.
ok, tämä hyvä tietää!

eli jos uusii vielä huomenna, marssimme lääkäriin.

kiitos kaikille
:flower: =)

Yhteistyössä