Nolo pissavaiva synnytyksen jälkeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ensisynnyttäjä

Vieras
Synnytin esikoiseni muutama kuukausi sitten. Mitään virtsankarkailua ei (onneksi) ole ollut sen pahemmin raskauden aikana kuin synnytyksen jälkeenkään, mutta... olen huomannut, että virtsasuihku "suuntautuu" jotenkin eri suuntaan kuin ennen, toisinaan jopa ihan suoraan eteenpäin. Ja järkytyksekseni nyt on jo pari kertaa käynyt niin, että olen istunut ajatuksissani pöntöllä ja pissa onkin osunut pöntön renkaan ja posliinin väliin ja lirissyt sieltä lattialle. :ashamed: Ja sen jälkeen on omat housutkin tietysti olleet ihan pissassa, kun osuvat siihen tulilinjalle! Hävettää kauheasti, mitä jos olen joskus vaikka jossain ravintolassa tai kaverilla kylässä ja pissin vahingossa lattialle... Onkohan kenelläkään muulla ollut tällaista vaivaa, ja paraniko se missään vaiheessa? Vai olenko ainoa...?

Synnyttäneille äideille on ns."kuntoutus jumppia", joissa nimenomaan harjotetaan lantionpohjan lihaksia ja raskauden ja synnytyksen jälkeistä aikaa huomioon ottaen kevyttä "mamma jumppaa". Jos ei huvita, niin treenaa niitä lantionpohjan lihaksia kotona.

Olen treenannutkin lantionpohjan lihaksia heti synnytyksestä lähtien. Ei ne toki vielä ole täysin kuntoutuneet, mutta en tosiaankaan ole niitä unohtanut. Ihmetyttää vaan se, että miten tuo pissa voi suihkuta ihan eri suuntaan kuin ennen? Ihan kuin olisi virtsaputki eri asennossa tai jotain...

Kolme olen synnyttänyt alakautta ja aikansa oli tuota ongelmaa jokaisen kohdalla. Kyllä se siitä helpottaa. Miten jälkitarkastus? Siellä kannattaa mainita asiasta.

No, synnytys muokka koko toosaa:D Niitä lihaksia pitää harjottaa pitkään ja hartaasti! Pari vuotta saat ihan surutta harjotella, vaikka ei se haittaa tee koko loppuiän niitä vahvistaa;)

Tuliko sulla repeytymiä, joita jouduttiin tikkaamaan? Mulla esikoisen synnytyksessä repesi koko alapää imukuppisynnytyksen vuoksi ja lääkäri tikkasi ihan päin honkia. Mulla oli sellaisia kummia kielekkeitä, jotka kipeytyivät hankauksessa jne. Kakkosen synnytyksessä tuli taas repeytymiä, mutta kätilö tikkasi todella huolellisesti ja mitään vaivoja ei jäänyt. Voisko olla tällaisesta kyse?

[QUOTE="vieras";28442341]Tuliko sulla repeytymiä, joita jouduttiin tikkaamaan? Mulla esikoisen synnytyksessä repesi koko alapää imukuppisynnytyksen vuoksi ja lääkäri tikkasi ihan päin honkia. Mulla oli sellaisia kummia kielekkeitä, jotka kipeytyivät hankauksessa jne. Kakkosen synnytyksessä tuli taas repeytymiä, mutta kätilö tikkasi todella huolellisesti ja mitään vaivoja ei jäänyt. Voisko olla tällaisesta kyse?[/QUOTE]

Tuli 1. asteen repeämät, ja mullekin on jäänyt niistä kielekkeitä, jotka ovat koko ajan hankauksesta verillä. :( Myös häpyhuuli meni poikki ihan klitoriksen vierestä, ja tätä arpea vihloo edelleen välillä nimenomaan pissatessa, jos siihen kohdistuu painetta. Synnytyksestä on nyt muutama kuukausi aikaa. Jälkitarkastuksessa en tajunnut ottaa tätä vaivaa puheeksi, kun noita pissavahinkoja ei ollut vielä sattunut yhtään.

Yhteistyössä