Noloa, kamalaa, hirveetä... herkät älkää avatko..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolo

Vieras
Mulla raskaus 30+ viikoilla. Ja ihan hirvee ummetus ollut jo kauan. Ei millään toimi maha. Nyt olin vessassa (mielenkiintoista, sori) Ja ponnistin ja ponnistin eikä mitään tapahtunut. No oli pakko avittaa.. Mutta se asia, voiko noin kamalasta ponnistamisesta olla jotain vaaraa vauvalle? mun alapää nimittäin on niin turvoksissa nyt, että on hankala jopa kävellä, tää on ihan hirveetä. Mutta ei kai se vauva nyt sieltä lähe sentään tulee :)

osta microlax peräruisketta

tee Pajala puuroa: Luumuja , aprikooseja, pellavansiemeniä, neljän viljan hiutaleita , halutessa myös leseitä..kyllä alkaa toimimaan maha!ei ole vaaraa vauvelille vaikka ähkii kakkaa

Ok, näin aattelinkin.. kamala olo vaan. Niin ja sinulle kun kyselit miten avitit, niin enpä viitti tässä sen enempää sanoa, ei ole mitään kivaa ja kaunista, pitää ajatella muitakin. Tiedät varmaan jos oikein mietit. Tarpeeksi noloa tämä on jo muutenkin.

Pakko koittaa tästä lähin jotain kyllä, taju lähtee seuraavaksi varmaan :(

syö kuituja ja paljon. Ja juo paljon vettä. Parempi (minusta) saada koko ruoansulatus toimimaan alusta asti kuin vaan ottaa peräruiske. (Siis tietty voi ottaa sen, mutta jatkossa yrittää ennaltaehkäistä että tulee kauhea ummetus)

Juu älä kärvistele liikaa, pukamat ei ole kiva juttu, vaikka voihan ne tulla synnytyksessäkin...Apteekista peräruiske ja sitten kuivattuja luumuja joka päivä jos vaan maistuu ja se apteekista saatava mallasuute auttoi myös.

PAJALAN PUURO
4-5 annosta
1 litra vettä
2 rkl pellavansiemeniä
10 kuivattua luumua
10 kuivattua aprikoosia
½ dl leseitä
2 ½ dl neljän viljan hiutaleita
1 tl suolaa
Paloittele luumut ja aprikoosit. Mittaa vesi kattilaan. Liota siinä kuivattuja hedelmiä ja pellavansiemeniä yön yli (8-10 tuntia).
Kiehauta sitten kattilassa oleva seos. Lisää siihen leseet ja hiutaleet. Anna hautua 15 minuuttia ja mausta lopuksi suolalla.

mie muistan ku esikoista odottaessa oli samalaisia tilanteita niin sitä mietti ettää miten sen lapsen jaksaa ponistaa ulos un kakkakaan ei tuu.. jos on suihkutoli tai muu matala tuoli niin sen päälle voi nostaa jalat niin on helpompi ponnistaa. mutta tosiaan, viksumpaa olis hoitaa se ummetus kuntoon..

Karsee vaiva... Tosiaan, visiblin -rakeet päivittäin kehiin, luumuja, kuitua, VETTÄ. Kun meet kakkoselle niin päästä bidesuihkusta viileää vettä samalla kun ponnistelet, tän pitäis avittaa suolen toimintaa.

Koita saada vatsa toimimaan ennenkuin sulla on valtaisat pukamat.

Mä olen jo ottanut levolacin käyttöön kun ummetus alkaa nyt jo vaivaamaan, esikoise kanssa se oli ihan kamalaa, ihan tuota ap:n kuvailemaa.. :(
Kannattaa ottaa apuja tohon, ennenku on kamalat pukamat..

Pukamia on jo, valitettavasti, edellisistä raskauksista.. :/ Mutta niiden aikana ei ole tällaista ummetusvaivaa ollut. Mistä mä olen saanu tollasen hymiön tohon otsikkoon?! Ei tää kyllä kovin naurettavaa ole. Epätoivo meinas iskee :(

Koita syödä jotain vatsaasi löysyttävää. Kaikilla ei ihan samat tuotteet auta, mutta tietänet, mitkä ruoat itselläsi saa vatsan löysäksi.

Yleisiä on luumut, kuidut ym. Toisilla taas esim. pasta laittaa mahan toimimaan ja kuidut kovettaa. Muistele, miten oma kehosi reagoi erilaisiin ruoka-aineisiin, niin eiköhän joku apu löydy. :)

Nyt vaan liikuntaa, paljon vettä ja kuituja! Tuolla menolla saat pukamat, ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että ainakin ulkoiset, trombosoituneet ja leikkausta vaatineet pukamat olivat tuhat kertaa kivuliaammat kuin synnytys. Mulla ei kyllä ollut ummetusta, vaan kohtu painoi jotenkin niin että sain pukamat mutta karseeta oli joka tapauksessa.

Raskaana olemisen ihanuutta.. eikös vain arvon naiset? :(
Monelta onkin jo tullut hyviä vinkkejä. Nyt alkuun otat Levolacia säännöllisesti että saat ulosteen pehmenemään, samalla lisäät kuituja ja vettä ruokavalioon. Moni nainen jolla äityy ummetus pahaksi raskauden kuluessa, tarvitsee suolen toimintaa edistäviä valmisteita koko loppuraskauden ajan. Eli välttämättä pelkällä ruokavalioparannuksella ei ole riittävää apua. Tsemppiä! Ja voit koittaa sellaista kikkaa, että laitat molempien kantapäiden alle wc-paperirullat pystyyn kun istut vessassa, se auttaa suolen anatomiaa kun jalat nousevat vähän enemmän koukkuun.

Juu vettä oon koittanut juoda. Kuitu ollut vähäistä, kun leipä närästää tosi paljon. Ehkä pitää koittaa sitä puuroa. Melkein kaikki vaan närästää nykyään. Mutta iso kiitos teille, pelkäsin vähän tällaista tänne kirjoittaa, mutta on täällä näemmä fiksuja aikuisia ihmisiä, ketkä eivät vittuile ja naura.. :)

Yhteistyössä