nolottaa kysyä mut.. :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -------
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja se astmahan voi tulla poltti äiti tai ei. Esim, minun siskolla ja veljellä on molemmilla astma, äiti ei ole koskaan polttanut!! miettikääs sitä

Tottakai voi tulla, sitä en väittänytkään, mutta eikö tulisi mieleen miettiä silloin kun astma puhkeaa, että onko se mun syy, että puhkeaa jos olisin tupakoinut...en todellakaan halua ikinä sellaista, siksi siis en polta!

ja se astmahan voi tulla poltti äiti tai ei. Esim, minun siskolla ja veljellä on molemmilla astma, äiti ei ole koskaan polttanut!! miettikääs sitä

Pointti on siinä että tupakointi raskaana lisää riskiä. Mä en ainakaan halunnut sitä lisätä.

Ap:lle, mä olen itsekin lopettanut. Tiedän mitä se on mutta tiedän myös sen miten hyvä olo tulee kun sen on tehnyt. Oma yleiskunto paranee, maku- ja hajuaisti paranee, iho näyttää raikkaammalta. Ja mikä parasta, tietää toimivansa oikein lapsen kannalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Meidänkin tytöltä puuttuu toinen munuainen eli ketäköhän olisi syytetty jos vaimo olisi poltellut raskaana ollessaan?
no jaa.. aika hurjaa silti, jos olisit vaimoasi alkanut siitä syyttämään

:/

Ikäviä sairauksia ym. puutteita valitettavasti tulee muillekin kuin tupakoiville. Kuten tietysti itse tiedät :(

Luin uudelleen niin tarkoitit tietysti siis, että yleisellä tasolla oltais alettu syyttämään. Etkä sinä.. Sori...

Älä ota stressiä, vähennä niin paljon kuin voit. Tupakalla ja heroiinilla on vastaavat vieroitusoireet, joku on tämänkin asian tutkinut ja tullut siihen tulokseen että heroiinista voi olla helpompi päästä eroon kuin tupakasta. Tämäkin asia on geeneissä, eli joillain se on helpompaa kuin toisilla.

Yritä vähentää ja ole levollisin mielin, tupakoitsijat saavat terveitä lapsia siinä missä ei-tupakoitsijatkin.

Kiitos tästä vastauksesta!! *hali*

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Turha väittää että haluat lopettaa mutta et pysty.
Pystyt jos haluat. Itsestäsihän se pelkästään on kiinni, ellei joku tunge ne röpöt sun turpaas :xmas:

sinä et ilmeisesti koskaan ole polttanut tupakkia niin en ala sun kans tästä väittelemään :) Kaikki sellaiset jotka on polttanut tupakkia tietävät sen, että se lopettaminen ei ole niin helppoa. Luovu itse jostain sellaisesta asiasta josta pidät tai teet sitä joka päivä... :)
Miks niin vaikea lopeta tupakointi?Minäkin poltan töissä silloin tällöin,mutten kotona,niitä ei vaan ole olemassa,näin mä ajatelen,oikeasti en edes halua,kun se ei ole kovin tervellistä.Jos mä olisin raskaana ja olisin poltanut vaikka 10v,mä olisin silttikin heittänyt ne pois ei ne vieroitus oireet ole niin kauheat,kun elää koko elämää sairaiden lapsen kanssa tai ajatella tulevia riskiä,USKO!!!!

No on se aika eri asia polttaa töissä silloin tällöin kun esim. 10 vuotta joka päivä pienenkin askillisen..
Ei se oikeasti kaikille niin helppoa ole. Mutta on se mahdollista, ja vain itsestä kiinni. Sitä kun ei kukaan voi tehdä toisen puolesta.
Mut ihan turha väittää että se olis helppo homma kaikille tehdä ihan tuosta vaan monen vuoden polttamisen jälkeen.
Mutta pääasia on että haluaa lopettaa ja yrittää!

Joka kerta ajattelet vaikutuksia vauvaan jos tekee mieli sytyttää.. Kyllä sä ap pystyt siihen!!

Pystyt jos haluat. Itsestäsihän se pelkästään on kiinni, ellei joku tunge ne röpöt sun turpaas :xmas:

sinä et ilmeisesti koskaan ole polttanut tupakkia niin en ala sun kans tästä väittelemään :) Kaikki sellaiset jotka on polttanut tupakkia tietävät sen, että se lopettaminen ei ole niin helppoa. Luovu itse jostain sellaisesta asiasta josta pidät tai teet sitä joka päivä... :)
Mun sisko poltti kaksikymmentä vuotta, ihan himona. Useemman askin päivässä, ekä pystynyt olla ilman.
Yks kaks päätti lopettaa ja lopetti kerrasta. Yli vuosi nyt polttelematta ilman yhtäkää lankeemista.

Esikoisen kohdalla en vaan pystynyt lopettamaan, vähensin kylläkin. Ja nuoremman kohdalla lopetin kokonaan. Esikoinen joutui n. 2 vuotiaana sairaalaan pahan kurkunpään tulehduksen vuoksi, siellä sit lääkäri kyseli mm. raskauden aikaista tupakointia jne. Kyllä oli kova isku päin naamaa kun tajusin että minun syynihän se on että poikani ei saanu hengitettyä kunnolla.
Kyllä sitä pystyy lopettamaan kun vaikkapa ajattelee että oma pieni rakas kullannuppu sairastuu ja joutuu sairaalaan ja kärsii ihan vaan sen takia että äiti ei pystynyt lopettamaan tupakointia raskaana ollessaan.

Eli voisi yhteenvetona sanoa, että ei tosiaankaan ole järkevää jatkaa polttamista. Ajattele sen lapsen parasta ja kuten joku jo sanoikin niin tulee niitä vaikeuksia vaikka kuinka paljon elämässä sitten kun lapsi syntyy, että toi polttamisen lopettaminen on pikkujuttu. Selvästikin itse tiedostat tupakoinnin haitat sikiölle, mutta haet vain hyväksyntää muilta asialle, että sulla tulisi parempi olo? Miten oikeassa olenkaan...?

kaik sanoo et tupakasta on haittaa raskauden aikana..
ku mua on odotettu niin äitee poltti kun korsteeni, samoin mun siskon ja veljen aikana. ja ei oo mitään havaittavissa.. veli vaan oli ylivilkas lapsena, mut sitäkään ei tiedä mist johtu.

Alkuperäinen kirjoittaja punaolkaturpiili:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:

Miks niin vaikea lopeta tupakointi?Minäkin poltan töissä silloin tällöin,mutten kotona,niitä ei vaan ole olemassa,näin mä ajatelen,oikeasti en edes halua,kun se ei ole kovin tervellistä.Jos mä olisin raskaana ja olisin poltanut vaikka 10v,mä olisin silttikin heittänyt ne pois ei ne vieroitus oireet ole niin kauheat,kun elää koko elämää sairaiden lapsen kanssa tai ajatella tulevia riskiä,USKO!!!!

No on se aika eri asia polttaa töissä silloin tällöin kun esim. 10 vuotta joka päivä pienenkin askillisen..
Ei se oikeasti kaikille niin helppoa ole. Mutta on se mahdollista, ja vain itsestä kiinni. Sitä kun ei kukaan voi tehdä toisen puolesta.
Mut ihan turha väittää että se olis helppo homma kaikille tehdä ihan tuosta vaan monen vuosen polttamisen jälkeen.
Mutta pääasia on että haluaa lopettaa ja yrittää!

Joka kerta ajattelet vaikutuksia vauvaan jos tekee mieli sytyttää.. Kyllä sä ap pystyt siihen!!
Kyllä,mutta elämässä pakko olla vahva ja jos on raskaana,sitten mun mielestäni parempi heitä tupakkia pois edes 9kk:ksi

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijjaa:
no mutta entäs sitten se stressaus.. kun lopettaa polttamisen niin sitähän stressaa siitä jos tulee vieroitusoireita., sekö sit on hyvästä``
Terveitä lapsia syntyi ennenvanhaankin, vaikka äideillä oli stressiä vaikka muille jakaa. Piti lypsää lehmät ihan synnytykseen asti, hoitaa talo ja karja ja lapset ja ruoka koko väelle ja anoppi ja appi asui saman katon alla ja... silloin ei tiedetty stressille nimeä. Nykyään kaikilla on stressiä ja se on NIIIIN vaarallista...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Mun sisko poltti kaksikymmentä vuotta, ihan himona. Useemman askin päivässä, ekä pystynyt olla ilman.
Yks kaks päätti lopettaa ja lopetti kerrasta. Yli vuosi nyt polttelematta ilman yhtäkää lankeemista.

Samoin teki mun mies. Ei se ole helppoa, mutta kyllä siihen pystyy kun päättää :)

Joo, aivan, ja mun mummun enon kaima lopetti myös, ja miljoona moni muu, mutta kun se ei ole kaikille niin helppoa! mitä siitä hyödytte kun sanotte et "mäpä pystyin lopettamaan 20vuoden jälkeen vaikka poltin kolme askia päiväs"
Hyvä suoritus, mutta se ei ole kaikille helppoa!!!

No tuota tieteellisestihän ei edelleenkään ole voitu havaita mitään mikä viittaisi suoraan sairauteen mikä tupakoinnista johtuu, toivottavasti nämä äidit täällä ei ole sitten kans niitä " kyllä silloin tällöin voi juoda pari saunakaljaa" alkoholista taas on voitu suoraan viitata sairauksiin.

no mutta entäs sitten se stressaus.. kun lopettaa polttamisen niin sitähän stressaa siitä jos tulee vieroitusoireita., sekö sit on hyvästä``
Terveitä lapsia syntyi ennenvanhaankin, vaikka äideillä oli stressiä vaikka muille jakaa. Piti lypsää lehmät ihan synnytykseen asti, hoitaa talo ja karja ja lapset ja ruoka koko väelle ja anoppi ja appi asui saman katon alla ja... silloin ei tiedetty stressille nimeä. Nykyään kaikilla on stressiä ja se on NIIIIN vaarallista...

No joo, elätkö sä siit ajassa "ennenvanhaa" käyppäs vilkaiseen lapsikuolleisuutta silloin! *ei hyvää päivää sentään*

Mä tiedän että helppoa se tupakoinnin lopettaminen ei ole, mutta eipä ole moni muukaan asia tässä elämässä. Monia asioita on vain karsittava kun raskaaksi tulee, halusi tai ei (on se helppoa tai ei) :/ Itse lopetin esikoisen odotus aikana vasta 16.viikolla, vähensin ensin ja sitten lopetin kokonaan. Kuopuksen odotuksen aikana lopetin viikolla 9 ja aloitin kahden vuoden päästä uudelleen kun imetyskin oli ohi. :headwall: Nyt tammikuun alussa lopetin taas kun alettiin yrittämään kolmatta. Paljon tsemppiä ap:lle , yritä edes. :)

No joo, elätkö sä siit ajassa "ennenvanhaa" käyppäs vilkaiseen lapsikuolleisuutta silloin! *ei hyvää päivää sentään*
Puhuinki stressistä. Ei ne lapset stressiin kuolleet, eivätkä vanhempiensakaan stressiin!

Alkuperäinen kirjoittaja vieas:
No tuota tieteellisestihän ei edelleenkään ole voitu havaita mitään mikä viittaisi suoraan sairauteen mikä tupakoinnista johtuu, .

Eipä niin, mutta se on tieteellisesti todistettu, ettei tupakasta ainakaan mitään hyötyä ole! Ei äidille, eikä sikiölle. Sehän lukee jo askin kyljessäkin....

Newborn.jpg
:hug: :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja popo:
olen kerran ollut raskaana, yritin lopettaa tupakoinnin, stressasin, sain keskenmenon.. johtuiko sit siitä et stressain tupakointia, en tiedä

Saattoi johtua siitä tupakoinnista, jota yritit lopettaa, ei lopettamisen yrittämisestä...

Elimistö monesti itse abortoi epäkelvot yksilöt, ehkä sun lapsellas oli jo joku kehitysvamma tupakasta johtuen. Kuka tietää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieas:
No tuota tieteellisestihän ei edelleenkään ole voitu havaita mitään mikä viittaisi suoraan sairauteen mikä tupakoinnista johtuu, .

Eipä niin, mutta se on tieteellisesti todistettu, ettei tupakasta ainakaan mitään hyötyä ole! Ei äidille, eikä sikiölle. Sehän lukee jo askin kyljessäkin....

No kirjoitinkohan jossain kohdassa että siittä olisi jotain hyötyä? Kirjoitinko? Kuule maailmassa on niin paljon asioita joita ihmiset tekevät, eikä niistä ole mitään hyötyä.

Yhteistyössä