Noni päästiinhän me sit lääkäriin :) *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Vihdoinkin, neljä päivää pojalla 38-40 kuumetta ja ei päästy kun koitettiin viikonloppuna. Nyt aamulla luulin sen jo loppuneen kun oli 37.8, mutta päiväunien jälkeen taas 39.3... Influenssaa sano hoitaja, mut anto ajan ja kohta lähdetään. Josko nyt saatas kunnon lääkettä. :) Helpottava olo.

Outo kuume kun sahaa päivän aikana 38:sta yhtäkkiä 40 asteeseen. Tai tässä tapauksessa jopa 37-39. :O
Ihan pirteä, ottaen huomioon että mä olisin kuoleman kielissä jo 38 asteen kuumeessa! Ja kaikenlisäks, nyt mä oon tulossa kans kipeeks ja miehellä työrupeama jatkuu. Eli buranaa nassuun ja menoks..

Huoh, helpotti!

[QUOTE="vieras";23607264]Influenssaan ei ole lääkettä, mutta toki on hyvä käydä lasta näyttämässä, kun tuo kuume on kestänyt noin kauan.[/QUOTE]

Juu ja kun mua huolettaa eniten toi sahaus, miks se voi mennä noin suuria loikkia päivän aikana? : /
Lääkkeellä ei kauaksi aikaa laske kuume. Panadol ja Pronaxen auttaa laskemaan suunnilleen asteen verran, mutta ei kestä kauaa. : /

*siis se kuume kun sahaa*

Viimeksi muokattu:
Juu ja kun mua huolettaa eniten toi sahaus, miks se voi mennä noin suuria loikkia päivän aikana? : /
Lääkkeellä ei kauaksi aikaa laske kuume. Panadol ja Pronaxen auttaa laskemaan suunnilleen asteen verran, mutta ei kestä kauaa. : /

No yleensä kuume on aamupäivällä alimmillaan ja nousee iltaa kohden. Jos laskee asteen verran kuumelääkkeellä, niin hyvä juttu.

Pikaista paranemista pienelle potilaalle, ja toivottavasti et ite kovin kipeäksi tule.

Lapset on yleensä kuumeessa paljon virkeämpiä kuin aikuiset. Meillä lapset tosi harvoin on kuumeessa, tytöllä oli tässä kuumetta 38,5, ihmetteli että miksi on niin outo oli ja päivän makoili, seuraavana päivänä leikki ihan kuin terveenäkin samoilla kuumelukemilla..

Pikaista paranemista pienelle potilaalle, ja toivottavasti et ite kovin kipeäksi tule.

Lapset on yleensä kuumeessa paljon virkeämpiä kuin aikuiset. Meillä lapset tosi harvoin on kuumeessa, tytöllä oli tässä kuumetta 38,5, ihmetteli että miksi on niin outo oli ja päivän makoili, seuraavana päivänä leikki ihan kuin terveenäkin samoilla kuumelukemilla..

Juu meillä tyttö kanssa ihan leikkisä ja "pirteä" korkeessakin kuumeessa. No, me käydään nyt näyttämässä ni saan mielenrauhan ja nukuttua ens yönä. Mä en yleensä kuumetta saa *koputtaa puuta* ja buranalla häviää loputki oireet jos niitä on...

ette päässy? siis terveyskeskukseenko?

Mä ajan siis niin mielelläni ton 40 km että pääsen mehiläiseen - ei ole koskaan tarjottu ei-oota. Ja jos olisi, niin menisin pulssiin.

[QUOTE="vieras";23607348]ette päässy? siis terveyskeskukseenko?

Mä ajan siis niin mielelläni ton 40 km että pääsen mehiläiseen - ei ole koskaan tarjottu ei-oota. Ja jos olisi, niin menisin pulssiin.[/QUOTE]

yksiytisellä käynti voi olla kuitenkin toisten lompakolle liikaa, itse en tästä syystä käytä yksityisiä.

kyllä sieltä julkiseltakin avun saa sitten jossakin vaiheessa. ymmärrän hyvin kyllä, etteivät välttämättä ota heti ekaan 3päivään kuumeista lasta lääkärille, koska lapsilla nuo ovat yleisiä ja menevät itsellään ohi ilman turhia antibiotteja, toki korvatulehduksen oiereet yms. on huomioitava, silloin tietenkin hyvä päästä lekuriin mahdollisimman pian.

lapsella voi virusperäinen kuume kestää viikonkin, meillä oli eräänä talvena tuollaista liikkeellä, ensin lapsilla ja sitten aiukuisilla.

Yhteistyössä