Noniin, nyt minäkin sain kokea, ettei imisten törkeydellä o mitään rajaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Tein tuttavalle talkoisiin kiusausta. Oli sovittu, että maksaa ainekset. Noh, nyt kuukausi on mennyt, ei näy rahoja, eikä mun vuokia. Ei noihin aineisiim o mennyt ku n 20e, mutta vuoat harmittaa. Laitoin pari viestiä ja jossain vaiheessa hän lupasi tuodakin ne takas, mutta ei näy, ei.

Joo, tiedän mis hän asuu ja vois ehkä lähteä ihan paikalle käymään, mutta eikös ole mitään rajaa ihmisillä? Viimeiseen viestiin hän ei edes vastannut .

Kamalaa! Nyt rikosilmoitus ja yhteys iltapäivälehtiin ja seiskaan välittömästi. Nyt nimittäin pysähtyy painokoneet ja etusivut menee uusiksi.

Kuulostaa aika rajulta että meinaat ottaa oikeuden omiin käsiin, mutta jos niin olet kerran päättänyt tehdä niin ota mukaan kättä pidempää. Minä kyllä suosittelisin antaa poliisin hoitaa asiaa.

Juuri tällaisten asioiden vuoksi kätän itse aina talkootouhut persaukisille ja muulle valkoiselle roskaväelle.

Aina menee jotakin vituiksi tai joku kusettaa tai jättää muuten vastuunsa hoitamatta. Ei kiitos, teen mieluummin itse ja otan ammattilaisia tarpeen mukaan avuksi. Ja muut hoitakoon omat projektinsa miten lystäävät, minä en vapaa-aikaani toisten hyväksi tuhlaa.

Kamalaa! Nyt rikosilmoitus ja yhteys iltapäivälehtiin ja seiskaan välittömästi. Nyt nimittäin pysähtyy painokoneet ja etusivut menee uusiksi.

Kuulostaa aika rajulta että meinaat ottaa oikeuden omiin käsiin, mutta jos niin olet kerran päättänyt tehdä niin ota mukaan kättä pidempää. Minä kyllä suosittelisin antaa poliisin hoitaa asiaa.

Tämä vastaus lienee yhdeltä hyväksikäyttäjä-ääliöltä. Kun joku on loukkaantunut siitä, että on tullut vedätetyksi, yritetään siitä tehdä naurettavaa käytöstä. Eihän tuossa rahasta ole kysymys vaan periaatteesta: pyydetään apua mutta se apu palkitaan kiittämättömyydellä.

Tämä vastaus lienee yhdeltä hyväksikäyttäjä-ääliöltä. Kun joku on loukkaantunut siitä, että on tullut vedätetyksi, yritetään siitä tehdä naurettavaa käytöstä. Eihän tuossa rahasta ole kysymys vaan periaatteesta: pyydetään apua mutta se apu palkitaan kiittämättömyydellä.
No mitä helvettiä sinä siellä lässytät? Onko joku syöny sunkin kiusaukset ja nyysiny vuoat? Menisit nukkumaan, niin jaksat aamulla lähteä vaikka työnhakuun.

Näit vastauksia ku lukee, niin vois olettaa, et joidenkin mielest ihan ok toimii näin sikamaisesti. Ei o tulos juttua iltalehteen, enkä o menos hakea niitä vuokia. Mut joillekin tekis kyl hyvä katsoo peiliin. Toisaalt jos ovat tottuneet käyttää hyväks muita, niin sekää ei auta..

No mitä helvettiä sinä siellä lässytät? Onko joku syöny sunkin kiusaukset ja nyysiny vuoat? Menisit nukkumaan, niin jaksat aamulla lähteä vaikka työnhakuun.

Rakas stalkkaaja, niinkuin hyvin tiedät, en ole työpaikan tarpeessa - menen aamulla työpaikalleni kello 8 ja yritän ohjata parinkymmentä tekijää toimimaan tehokkaasti.
Älä peilaa omia ongelmiasi muihin keskustelijoihin.

Ap on osallistunut juuri sellaisiin "talkoisiin", joihin meitä kaikkia on kannustettu osallistumaan.
Anna voimavarasi yhteiseen hyvään ja unohda mielipaha, kyllä lopussa kiitos seisoo :p
Meinaa olin myös talkoissa puolisen vuotta lähes päivittäin ja kiitosta ei kuulu. Mutta naapurin talo seisoo tukevasti tien toisella puolen ja kyllä :mad::taa. "Ihan itse rakensivat omin pikku kätösin, eikä kukaan auttanut", ei.

Olen samaa mieltä, että talkoot ei koskaan pääty hyvin, jos ei ole ihan omista läheisistä perheenjäsenistä kyse. Aina jollakulla on vähän hyväksikäytetty olo, ja tunne siitä että senkin vähäisen vapaa-ajan olisi voinut käyttää paremmin.
En pyydä ketään koskaan talkoisiin, enkä osallistu talkoisiin. Ihmiset ei oikeasti ole niin köyhiä, etteikö heillä olisi rahaa maksaa ihan ammattilaisille, ovat vaan pihejä.

Yhteistyössä