Noooh, joko täällä on käsitelty Vapun "Vauva nauttii kun saa olla välillä erossa äidistään" -kommentti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ilona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ilona"

Vieras
Onkohan vakkariplussalaisena tahtonut provota Ilona-lehdessä? Muutoin kuulostaa kyllä suhteellisen hurjalta kommentilta tuon ikäiseltä ja luulin että ihan fiksulta naiselta.

Vaikea sanoa mitään kun ei noin irrallisesta lauseesta tiedä mistä on kysymys.

Jos nyt mietin tuota vieressäni parhaillaan nukkuvaa 3 viikon ikäistä niin hän tuskin kaipaa erossaoloa äidistään. Toisaalta hän on rauhallinen ja tyytyväinen tapaus joten itsekin nautin seurastaan kokoajan.

Jos vauva taas huutaa liki kokoajan sen varmasti äidille raskasta ja silloin äiti kaivannee myös välillä hetken omaa aikaa esim niin että isä hoitaa lasta. Silloin lienee myös lapsen etu että äiti saa noita hengähdystaukoja ja jaksaa sitten taas paremmin keskittyä vauvaan.

Isompi vauva joka lähentelee vuoden ikää kaipaa jo mielestäni isäänsä ja aikaa tämän kanssa. Silloin hän myös samalla nauttinee siitä ajasta kun on erossa äidistään.

Kuka Vappu? Pimiä vai joku palstalainen? Jos tuo julkkis niin tuskin ajattelee mitä palstalaiset hänestä ajattelee, vaikka täällä palstailisikin. Eikä se koskaan kauhean fiksu ole ollut, vaikka mukavalta ja iloiselta vaikuttaakin. Olen onneksi jo unohtanut mitä typeryyksiä laukoi ensimmäisissä haastatteluissaan. Paljon on kehittynyt.

[QUOTE="Heh";27707172]Ehkä Vappu vain projisoi omia tunteitaan ja tarkoittaa oikeasti, että "Vappu nauttii kun saa olla välillä erossa vauvastaan"![/QUOTE]

Hyvin sanottu. Ehkä ei koe niin kovaksi sanoa, että "nautin ajasta ilman vauvaa" ja on kääntänyt lehdistölle näin...
Oma on "jo" 7kk ja slaagin, jos jätän hetkeksikin... mikä on täällä "tietenkin oma vika" mutta, koska kyseessä ei ole "miään helppo vauva", pimahdan, jollen saa edes kerran kahdessa viikossa "omaa aikaa" edes puolisen tuntia vaikka lapsi huutaisikin perään...

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27707191:
No ei se lapsi siitä kärsikään vaikka äiti ei olisikaan 24/7 kyljessä kiinni. En oikein tajua mitä vouhkaamissa tuossa nyt oikein on??

Minusta on eri asia äidin käydä itsekseen kahvilla tms ja tulla takaisin kuin lähteä sen vuoksi kahville jotta vauva saisi vähän "omaa aikaa" :D

[QUOTE="Tintti";27707221]Minusta on eri asia äidin käydä itsekseen kahvilla tms ja tulla takaisin kuin lähteä sen vuoksi kahville jotta vauva saisi vähän "omaa aikaa" :D[/QUOTE]

Toisaalta jos tuon tekee siksi että vauva saisi isän kanssa "omaa aikaa", kenen etuja se silloin palvelee.

Itse kyllä kaipaan jo uimaan 2v:n kanssa, mutta oheisideana tuossa on samalla se että mies saisi omaa aikaa vauvan kanssa - ja toisinpäin. Olen myös ilmoittautunut viittomakurssille joka järjestetään kerran viikossa. Sinne saisi ottaa vauvan mukaan jos opiskelu noin onnistuu. Jos kuitenkin mies on kotona luulen että jätän mielummin vauvan hänen hoiviinsa.

Toisaalta jos tuon tekee siksi että vauva saisi isän kanssa "omaa aikaa", kenen etuja se silloin palvelee.

Itse kyllä kaipaan jo uimaan 2v:n kanssa, mutta oheisideana tuossa on samalla se että mies saisi omaa aikaa vauvan kanssa - ja toisinpäin. Olen myös ilmoittautunut viittomakurssille joka järjestetään kerran viikossa. Sinne saisi ottaa vauvan mukaan jos opiskelu noin onnistuu. Jos kuitenkin mies on kotona luulen että jätän mielummin vauvan hänen hoiviinsa.

Mutta nauttiiko vauva silloin siitä ettei tarvitse olla äidin kanssa, vai nauttiiko hän siitä että saa olla isän kanssa? Ja kävisikö silloin kenen tahansa muunkin hoito, vaikka naapurin sedän?
Noh, tämä meni saivarteluksi, pitänee vain lukea se juttu jotta selviää mistä oli kyse.

Juttua lukematta on vaikea tietää, mistä on kyse.

Itse jätin esikoista noin kuukauden ikäisestä isänsä kanssa kahden muutamien tuntien ajaksi silloin ja tällöin. Toisen kohdalla olin niin hurahtanut kiintymysvanhemmuuteen, että olin hänestä ekan kerran erossa hänen ollessaan nelikuinen. Ei olisi kannattanut - olin väsynyt ja pinna kireällä, eikä minulla ollut koskaan aikaa olla yksin omien ajatusteni kanssa, ja miettiä rauhassa asioita. Tietenkään kaikki eivät omaa aikaa kaipaa, mutta noin keskimäärin heittäisin, että vaikkei vauva ehkä suoranaisesti kaipaa aikaa erossa äidistä, se voi kokonaisuutena olla silti vauvankin etu.

Toki omaa aikaa voi ottaa monella tavalla, ja siinä on iso ero, perusteleeko tuollaisella lausahduksella kahvilla käymistä tai uimahallireissua, vai koko viikonlopun biletysputkea tai viikon etelänreissua ilman vauvaa. Mutta nyt sanoisin, että esim. toisen lapsen kohdalla suosittelisin itse ottamaan välillä myös kahdenkeskistä aikaa kummankin lapsen kanssa, jos suinkin mahdollista, ja antaa samalla sitä samaa toiselle lapselle ja vanhemmalle.

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Eiköhän tässä ole samasta kyse, kun aina näiden julkkisten kans. Jollain pitää saada näkyvyyttä jottei unohdeta ja sitä saa sitten mitä ihmeellisemmillä lausahduksilla.

Jossain haastattelussa sanoi, että käy suihkussa ja jos vauva itkee sinä aikana niin huikkaa vauvalle, että siinähän itket, oma on asias.. Kuulosti vähän oudolta, kuitenkin hänellä todella pieni vauva. Mutta jokainen tavallaan, itse kyllä muuten tykkään Vapun tyylistä!

Yhteistyössä