Nopeat synnyttäjät: Miten teillä synnytys on käynnistynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Eli kysymys niille, keillä synnytys on ollut nopea.

Miten teillä on synnytys käynnistynyt? Onko supparien väli ollut heti ensimmäisestä supistuksesta lyhyt, vai miten olette tienneet lähteä ajoissa synnärille?

Onko teillä ollut jotain "oireita" ennen synnytyksen alkua? Onko näitä "oireita" tullut muutamien päivien, vai viikkojen ajan?

Niin ja vielä, että kuinka kauan synnytys kokonaisuudessaan kesti?

ihan supistuksilla, vedet meni vasta hetki ennen kuin sai ruveta ponnistamaan. ei ollut mitään ennakoivia oireita, ekat supistukset tuli samana päivänä kuin poika syntyi. lähdettiin laitokselle kun supistukset alkoi olla aika kovia jo, ja silti tuntui matkalla että eiköhän ne lähetä meidät vielä takas kotiin... 3cm olin auki kuitenkin, ja ottivat suoraan saliin.

laitoksella oltiin kolmisen tuntia, ponnistusvaihe 10 min.

1. Supparit alkoivat äkillisesti ja heti kivuliaina ja tiheinä.
2. Lääkäri tutki kohdunsuun tilanteen ja käski mennä kotiin. Eteisessä kivuliaat supparit ja siitä synnyttämään.
3. Vesi meni, tunnin päästä lapsi syntyi. Supparit alkoi vasta puoli tuntia ennen synnytystä.

mikä on nopea? mulla alkoi suolen tyhjennyksellä ja siitä sitten suppareilla heti alle 5minsan. synnärillä olin 6aikaan ja poika ulkona 10.40. kokonaiskesto ihan alusta syntymään noin 6tuntia.
sitä ennen ei mitään oiretta/ennakoivaa.

lähdin kun en voinut olla kotona.

Kovilla supistuksilla ja samantien säännöllisillä. Kalvot puhkaistu joka kerta ja synnytysten kestot nelisen tuntia. Ponnistusvaiheet 10min 3min 3min ja 1min. Sairaalassa ennen synnytystä joka kerralla n.tunti. Lähdin, kun alkoi olo tuntumaan liian tukalalle jatkuvien supistusten takia.

Mulla molemmat alkaneet vesien menolla. Ekasta alkoi myös supparit heti minuutin välein. Vauva syntyi 2 h päästä. Tokalla meni vedet ja tästä 2 h alkoi supparit. Suppareista 1½h niin vauva syntyi.

Tää ei varmaan tänne kuuluu, mut laitan kuitenkin...

Eli kaikki kolme on käynnistetty kalvojen puhkaisulla, ekassa meni alle 5 tuntia, tokassa alle 3 tuntia ja kolmannessa 1h31 min ja noi ajat on laskettu normaaleista supistuksista...

Raskausajan ekat supistukset tulivat klo 4 yöllä. Heti 5min. säännölliset.
Sairaalaan soitin 4.50, käskivät vielä odottaa.
klo 6.00 kirjauduin sairaalaan ja olin 7cm auki.
Poika syntyi 8.39.

Eka lapsi: synnytyksen kesto kaikkinensa 43min, eli supistukset, lapsivedet, ja syntyminen jne... olin tuolloin sairaalassa sisällä jo osastolla muutenkin ollut pari kuukautta joten kun kunnon supparit alkoi nii lähdettiin saliin. Aiemmat supparit ei tuntuneet missään.

Toinen lapsi: Supistukset tuli 5min välein ja lähdin laitokselle matkaa 40min autolla.
Perillä supparit tyssäskin, ja sitten odoteltiin tuleeko vai eikö ja nukuin vaan.
Aamulla sitten ne lakoi ja siitä se sitten lähti niin vauhdikkaasti että kortissa synnytyksen kestosta merkittynä vaan ponnistus vaihe 1min!

Ensimmäinen synnytys: tunsin aamupäivällä ensimmäisen supistuksen, eli ei aiempia
supistuksia, joten arvasin että sinä päivänä lapsi syntyy..
noin klo.15 laitoksella, lapsi syntyi klo 18.n aikoihin.
ja nyt toisen kanssa ( väliä 10 vuotta ) tunsin illalla klo.23 aikoihin ensimmäiset
supistukset, odoteltiin että ne tasaiset jne..
laitoksella oltiin 5 aikoihin ja lapsi syntyi 7 aikaan..
Eli supparit alkoivat hissukseen, enkä ollut tuntenut supistuksia aiemmin kuin
sinä päivänä kun lapset syntyivät, eikä muitakaan merkkejä lähestyvästä
synnytyksestä.

Mulla on synnytyksen kestoksi merkitty nopeimmillaan 2 tuntia. Mulla kyllä ennakoi 1-2 vuorokautta supistelemalla koko ajan 5 minuutin-1 välein. Supistaa siis jatkuvasti, muttei säännöllisesti ja voimakkuuskin vaihtelee. Mutta sitten, kun homma lähtee käyntiin eli supistukset säännöllistyy ja tihenee menee loppu nopsaan ja siitä tietää, että alkaa olla kiire, kun huomaa, että näähän tulee säännöllisesti ja paine tuntuu jo kovana.

Miten teillä on synnytys käynnistynyt? Yöllä lapsivesien menolla

Onko supparien väli ollut heti ensimmäisestä supistuksesta lyhyt, vai miten olette tienneet lähteä ajoissa synnärille? supparit alkoi vasta n. tunti vesien menon jälkeen, oltiin lähdössä sairaalaan sillo ku ne alkoi

Onko teillä ollut jotain "oireita" ennen synnytyksen alkua? Menkkajomottelua oli ja limatulpan irtoilua vähän

Onko näitä "oireita" tullut muutamien päivien, vai viikkojen ajan? muutamien päivien ajan

Niin ja vielä, että kuinka kauan synnytys kokonaisuudessaan kesti? n. 2h30min

Kolme synnytystä takan. Eka käynnistettiin, joten sitä ei lasketa nopeiden joukkoon. Kaks seuraavaa alkoi vesien menolla. Keskimmäisestä vedet meni 12 aikoihin yöllä ja poika syntyi vähän vaille 4 samana yönä. Kuopuksesta vedet meni 1 aikaan päivällä ja poika syntyi neljän jälkeen. Supistukset alkoivat noin puoli tuntia vesien menosta, josta synnytyksen kesto laskettu eli reilu 3h ja vajaa 3h.

ei ollu alkuun mitään merkkejä, tällä samalla sivulla palstailin ja ykskaks alko järkyttävän kivuliaat ja tiheet supparit. lähettiin heti melkein sairaalaan ja tilanne eteni parissa tunnissa siihen et ponnistutti, mut vauvansydänäänet laski joten jouduttiin lopulta hätäsektioon.

Mulla kummankin aikana koko päivän oli ensin selkäsärkyä jolloin menin sit illalla käymään tk:ssa jossa kätilö tarkisti tilanteen ja tilasi saman tien ambulanssin (matkaa sairaalaan 300 km) eli mulla siis selkäsärky oli supistuksia.. Kunnon säännölliset supparit tulikin sit onneksi vasta sairaalassa ja synnytykset siis kesti: eka vajaa 5 tuntia ja toka alle tunti.

mulla viikonlopun ajan harvakseltaan jomottavia supistuksia. Sunnuntai-iltana kymmenen maissa alkoi heti säännölliset ja kipeet supistukset. melkeen heti lähettiin liikenteeseen ku piti viedä esikoinen hoitoon ensin. Sairaalassa oltiin puol kakstoista. Veet meni ku sairaalaan päästiin ja sittepä se nopeutu niin et vajaan kahentunnin päästä nyytti oli maailmassa. kokonaiskesto 3h 15 min josta ponnistusvaihetta 20 min.

Esikoisen syynytys keski 7 h , joka päätyi juuri ennen ponnistusvaihetta hätäsektioon.

Minulla alkoi Klo 01.00 supistukset heti kipeinä 10 min. välein. klo 02.00 lähdin ambulanssilla 50 km päähän sairaalaan ja poika syntyi 02.45 ambulanssin pedille, oltiin keretty kärrätä kuitenkin just synnytyshuoneen puolelle. mitään ennakoivia ei ollut kuin että illalla tuntui mahassa semmonen "napsaus" kesto oli siis vajaa 2 tuntia. =) jälkeenpäin kätilöt olivat vain ihmeissään missä oli lapsivesi. kukaan ei huomannut sen menoa.

Mulla eka synnytys käynnistyi lapsiveden menolla, siitä pari tuntia alkoi supistukset, synnytyksen kesto 45 min. Aamulla irtosi limatulppa, seuraavana yönä vauva syntyi. Toisella lapsella sama juttu, kesto 1h15min. Nippanappa ehdin sairaalaan jonne matkaa 160 km. Kolmannesta lapsesta vaadin käynnistyksen juuri tuon nopeuden vuoksi. Lisäksi meidän vauvat olleet myös huonokuntoisia syntyessään, sekin johtuu nopeasta synnytyksestä. Pelkäsin kauheasti vauvan puolesta eli nyt sain synnyttää turvallisesti siellä missä on lastenlääkärit käytettävissä, eli kolmas käynnistettiin, Kesto 1,5 h.

Yhteistyössä