Nopeita ruokia 1-6vuotiaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Saara

Vieras
lapset 1.4kk, 4.v ja 5v10kk, olisin koton JOS mahd. en halua haukkumista pliis, laskunmaksut ei enää anna mahiksia olla kht....

jotain nopeita ruokia toivoisin vinkiksi! mitä tehdä noillekin kelpaavaa joka valmistuisi maks 20minuutissa?

toki päiväkodissa tulee monipuolinen ruoka ja viikonloppisin täyttä himaruokaa, mut mitä tarjoatte kun nopeaa tarvitsee viikolla?

Mä oon hoitanut asian niin että mulla on aina pakastimessa jotain, esim viime viikonlopulla tein lihapullia kahdestakilosta jauhelihaa, broilerikastiketta, jauhelihakastiketta muuta kastiketta löytyy aina sitten lisukkeeksi makaroonia, riisiä tai vaikka pakastemuusia, jos enempi aikaa tai pieniä pottuja niin niitä.
Viikonloppuisin teen sen verran että riittää alkuviikoksi ja yleensä vielä pakkaseen, näin ei tartte kalliita eneksiä paljon ostella.
Hernekeitto purkki pelastaa joskus

soijasuikaleet. keitä vähän aikaa liemikuution kaa (korkeintaan 5 min), purista vedet pois ja paista. sopii kastikkeena riisin kaa tai wokkina. tänään tein mahtavaa risottoa, laitoin myös kookosmaitoa. nam! tosi helppoa, nopeeta ja hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja kasvissyöjä:
soijasuikaleet. keitä vähän aikaa liemikuution kaa (korkeintaan 5 min), purista vedet pois ja paista. sopii kastikkeena riisin kaa tai wokkina. tänään tein mahtavaa risottoa, laitoin myös kookosmaitoa. nam! tosi helppoa, nopeeta ja hyvää!

ainii, ja halpaa ja säilyvää! (ei ite ruoka vaan ne soijasuikaleet kuivatuotteena)

Kanasuikaleitattuna paiste, keitettyä makaronia ja herne-maissi-parika seosta, sekoita ja syö, sama jauhelihalla. Kinkkusuikaleita, ruokakermaa ja sipulisilppua pyöräytä pannulla tarjoa pastan kera. Kalapuikot/nakit ja ranskikset. Joku keitto: jauhelihaa/broiskusuikaleita/pakasteseitä, perunaa paloina, pakaste keittojuurespussi, spulia mausteita maun mukaan :)
Näihin kaikkiin menee n. 20 min. keittojen valmistusaikaa lyhentää kun keität veden vedenkeittimellä valmiiksi :)

Yhteistyössä