Hae Anna.fi-sivustolta

Normaaleja kipuja?

Viestiketju osiossa 'Odotusaika' , käynnistäjänä Pelokas Rv16+, 17.08.2017.

1. Pelokas Rv16+ Vierailija

Hei! Kyselisin teiltä kokeneilta että millaisia kipuja teillä oli raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen vai oliko lainkaan? Itse nyt rv 16+5 ja välillä on ihme kipuja vatsan alueella vaihdellen sekä erityisesti alaselässä. Useimmiten käy niin että esim. Jos liikun tai seisoskelen, niin mitä enemmän sitä teen, sitä enemmän vatsaan sattuu, mihin milloinkin tahtop kivun tunkea, ylä- tai alavatsaan, keskelle tai sivuille. Silloin on inhottavaa kun joutuu taukoamaan jatkuvaan ja muut matkassa olevat joutuvat odottelemaan. Varsinkin kun valmiiksi jo olin pyöreämpi ihminen niin kuntokaan ei ole kummoisen hyvä. Iltaisin / öisin erityisesti juuri nukkumaan mentäessä tai muuten yrittäessä sängyssä rentoutua ennen nukkumista niin on järkyttäviä alaselkäkipuja kuin olisin rasittanut selkääni kaksi viimeistä päivää. Samoiten saattaa tulla ihmeellisiä vatsan nipistyksiä ja kramppeja. Eivät useimmiten ole menkkamaisia kipuja kuten jotkut kuvailevat mutta joskus. Enemmänkin sellaista nipistelyä ja muuta outoa kramppia mikä pistää yhtäkkiä varsinkin jos liikun tai olen huonossa asennossa. Mutta kun selkäkipu on lähes kokoaikaista iltaisin ja lähes joka ilta niin ei siinä oikein osaa olla paikoillaan jolloin vatsakivut tulevat mukaan. Olen yrittänyt välttää liikaa särkylääkettä, mutta perus kylmägeeli tai lämpötyyny selkään / vatsalle ei tunnu auttavan tai joskus edes lievittävän kipua. Hoitajan / kätilön mukaan liikkuessa olisivat liitoskipuja sekä iltaisin / öisin selkärangan "muutoskipuja" kun se kuulemma muokkautui hiukan kohdun mukana. Ensisynnyttäjänä on hiukan vaikea tietää. En ole vielä oikein kellottanut kipujani mutta olisiko se sitten aiheellista? Lääkärikin vain sanoo että tarvittaessa särkylääkettä sekä tarpeeksi lepoa, mutta miten lepäät kun samaan aikaan topuutetaan liikkeelle neuvolassa koska on todettu raskausdiabetes?? Mitään pissatulehdusta ei pitäisi olla, ainakaan viimeksi ollut kun juuri kuurin siihenkin syönyt, hiiva tosin uusii itseään taas.. Osaisiko kukaan sanoa, "kuinka huolissaan" tästä pitäisi olla? Pelottaa että onko lapsella kaikki hyvin, tähän mennessä kuitenkin ollut hyvä, mutta kivut alkoivat heti ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Kiitos mahdollisesta avusta!

Nämä merkit paljastavat, että sinut on kasvattanut vahva nainen

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri