Normaalia turvotusta vai raskausmyrkytystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Mä oon ollut viikonlopun levossa kun alkaa tulla supistuksia liikkuessa. Tänään aamulla oli sitten ihan "pökkelö" olo eli nilkat ja ranteet varsinkin tuntuu kankeilta, jonkin verran näkyykin turvotusta jaloissa ja käsissä. Olen lepäillyt koko päivän mutta ohi ei mene, nytkin hankala kirjottaa kun kädet on ihan kankeet. Mulla oli viime viikolla lääkärineuvola, kohdunsuu hyvin kiinni ja vauva liikkuu hyvin. Mutta vähän proteiinit plussalla, verenpaineet taas tosi hyvät. Päätä on särkenyt jo pari viikkoa, ja supistelu vaivaa. Lääkäri arveli päänsäryn johtuvan niskoista tms. Tänään on ollu sellasia jonkinlaisia valoilmiöitä/näköharhoja pari kertaa, kun on sellanen heikko olo ja päätä särkee.

Huomiseksi vasta sain neuvolalääkärille uuden ajan puolille päivin. Voiko raskausmyrkytys olla kyseessä vaikka ei ollut ainakaan viikko sitten verenpaineet koholla? Oon nyt rv. 31 tasan.

Alkuperäinen kirjoittaja äizikkä;22360808:
ikävä kyllä, voi olla.. :( mulla kans puskista alko rv 32 nousee verenpaine, ja proteiini tulemaan pissaan; ja kamala turvotus.. :( toivotaan ettei sitä ois.. :)

Mites tää tästä sit etenee jos se on raskausmyrkytys? Lepoa kotona vai pistääkö ne heti sairaalaan? Hitto kun miul meinaa pää hajota mitääntekemättömänä makailuun jo täs yhessä viikonlopussa :( Eikä pysty nyt edes neuloon kun kädet on tällaset pökkelöt :kieh:

no mulla ainakin sillon eteni niin että neuvolassa ensin seurattiin, noin pari viikkoa; mä mittailin varenpainetta kotona.. sitten rv 34 ja jotain kävin äippäpolilla katsottavana, jouduin osastolle lepäilee, siis vuodelepoa.. sitten rv 36 poika vaan päätti syntyä.. :) oli siis vuos 2005.. mut toi myrkytyskin etenee erilailla eri ihmisillä, mulla oli tollasta "hidasta" laatua, mutta vakavimmissa tapauksissa joudutaan jopa sektioon..

joten hyvä että sulla on neuvola pian missä voit puhua asiasta, ja ne sitten laittaa sulle lähetteen äippäpoilille, jos katsoo että siihen on tarvetta..

mulla turvotus oli niin pahaa viime vaiheessa, ettei mulla ollut nilkkoja ollenkaan; vaan jalka oli tasapaksu reidestä varpaisiin.. :( ja naama oli niin turvoksissa että hyvä kun itteni tunnistin.. :( oli ihan kauheeta, toivotaan ettei sitä sulla olis.. :)

No mulla taas oli viimeset kaksi kk kauheeta turvotusta, päänsärkyä ja supistelua, eikä mulla ollut raskausmyrkytystä. Ja siis se turvotus oli semmosta että neuvolassakin kauhistelivat sitä. Ja kävin loppuaikoina tosi usein tuon turvotuksen takia synnärillä ultrassa. Ohjeeksi sain vähentää reilusti juomista, suola melkein kaikki pois ja lepäilyä.

[QUOTE="MMM";22360931]Mulla hirvee turvotus,mutta ei mitään myrkytystä,rv nyt 39 ja turvotusta ollut ainakin kuukauden.
Juo paljon vettä,vältä suolaa ja liiku,kyllä se siitä.[/QUOTE]

Toi liikkuminen on vähän hankalaa kun jos liikun, tulee supistuksia :( Pitää vain koittaa juoda runsaasti vettä, ja unohtaa noi suuresti himoitsemani salmiakit ja suolakurkut kokonaan...

Yhteistyössä