normaalia vai sairasta mustasukkaisuutta, kyttäystä vai avoimuuden toivetta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Iiris"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Iiris"

Vieras
Olemme tosi pitkään olleet yhdessä. Minä olen äärettömän avoin ja puhun miehelleni varmaan ihan liikaakin mm päivän tapahtumista töissä jne. Mieheni on hiljaisempi. Nyt meillä on sellainen ongelma, että kun mieheni jotain kertoo töistä, hän puhuu passiivissa (sanottiin, soitettiin, pyydettiin) ja jos mainitsee nimiä, ei koskaan mainitse esim yhtä nais työkaverin nimeä, jonka kanssa kuitenkin on päivittäin tekemisissä. Minua asia aika ajoin vaivaa. Kysyin asiasta eilen ja mieheni suuttui totaalisesti ja väitti, että syytän häntä epärehelliseksi ja petturiksi, kun kysyin, miksi tuon naisen nimeä ei koskaan mainitse. Lopputuloksena oli, että mies ilmoitti, ettei jatkossa puhu mitään työasioista, eikä työpäivistä.

Minä pahoitin mieleni tietenkin. Ja pahoitin sen vuoksi, että minä haluaisin avoimuutta ja minut leimataan epärehellisyydestä syyttelijäksi. Ymmärtääkö täällä kukaan tunnettani?

ymmärrän sinua!!!
meillä miehellä työkavereina runsaastikin naisia, tämänhetkisessä työpaikassa on muutama minusta ihan ok-tyyppi ja muutama joiden kanssa mies minusta hyvin satunnaisesti on tekemisissä ja tästä syystä heidän kaveeraamisensa mm. fb:ssä jne. on minusta epämiellyttävää.
meillä mies puhuu puhelimessa (siis työpuheluita) naisille eritavalla kuin miespuolisille kollegoilleen, tiedän siis aina kysymättäkin kenen kanssa puhuu.
itse olen mustasukkainen, niinpä meillä on tilanne miehen kanssa ratkaistu sillä että hän ei kerro minulle ellei (miehestä) kerrottavaa ole mutta jos minua ahdistaa niin voin kysyä milloin mitäkin ja hän vastailee.
tämä toiminut meillä ja välillä voi mennä pitkäkin aika ilman että miehen työt kiinnostavat pätkääkään missään mielessä ja välillä sitten nämä naispuoliset työkaverit ärsyttävät enemmän.

ja siis meillä minä lasten kanssa kotona joten miehen menot senkin vuoksi ärsyttävät aika-ajoin enemmän...

Kiitos vastauksista. Onko teillä pystytty keskustelemaan asiasta normaalisti vai oletteko myös ajautuneet riitaan keskustellessa? Misusta se on outoa,että asiasta kysyminen suututtaa. Sitten toisaalta mies sanoi, että voin kysyä vaikka päivittäin, jos joku tietty henkilö vaivaa. Minusta se taas oli vähän kuin minun nöyryyttämistä. Vaikeaa...

Yhteistyössä