Normaalit ekat kuukautiset -silti raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja sittenkin toivoa?
  • Ensimmäinen viesti
nainen 85
Tuosta rintojen vuotamisesta vaan... Ku mä olen eronnut miehestäni tän vuoden alussa ja lopetin silloin pillereiden syönnin. Seksiä harrastin viimeksi ööö... joskus joulun jälkeen ja nyt sitten menkkoja ei kuulu ja tänää huomasin saunassa että rinnoista tulee nestettä kun niitä puristaa. Apua ku säikähin! Ajattelin heti että voinko olla raskaana!?!? Tosin mulla oli kahdet melko normaalit menkat tässä välissä ja tosiaan siitä kun olen viimeksi saanut seksiä on 3kk ylikin.
Huomaisiko tässä vaiheesta muusta ku rintojen vuotamisesta ja menkkojen puuttumisesta että onko raskaana?
Ja voinko olla kun oli ne kahdet menkat?
Eikös e-pillereidenkin lopettaminen voi sotkea hormoonitoiminnan? Apua! Olen ihan paniikissa!
Epäilen/rukoilen että on vaan joku hormoonihäiriö.
Haen heti huomena raskaustestin ja tilaan lääkärin. Tosiaankin toivoisin että en ole raskaana, lapsia kyllä haluan mutta en olla yksinhuoltaja tässä elämäntilanteessa missä olen.
 
miila
Olen ollut tosi herkkä kaikille hajuille jo kohta kaksi viikkoa, haistan asioita mitä muut eivät, ja mua alkaa oksettaa niistä hajuista. Olen myös pyörtynyt monta kertaa viime viikon aikana. Mulla on myös ollut aremmat rinnat kun aikasemmin, ja ne tuntuu vähän turvonneelta.
Mulla tuli kuitenkin menkat, mutta ne alko neljä päivää liian aikasin, ja mulla on ollut todella säännölliset kierrot viime aikoina... Tuli verta vain pari päivää, mutta on sen jälkeen ollut hieman punertavaa vuotoa päivät 3-5.
Ennen kuukautisia ja niiden jälkeen on ollut vatsakipua, mitä en osaa liittää mihinkään muuhun kuin mahdolliseen raskauteen.
Mä toisaalta toivon että oisin raskaana, ja toivon nyt että nuo oireet ei ole vain mun kehon tekemiä aiheettomia oireita, tai jonkunlainen "valeraskaus". Kannattaako mun tehdä raskaustesti pelkästään mun oireiden takia, vai odotanko tulevatko seuraavat kuukautiset ajallaan?

voisiko joku kertoa mulle mitä mun pitäisi tehdä?
 
c-h-r
Harrastin seksiä ilman ehkäisyä alussa( päivä oli sama jolloin oli ovulaatio). Nytten on ollut paljon raskauteen viittaavia oireita mutta testi näytti negatiivista( en tehnyt aamuvirtsasta niinkuin kai ohjeistetaan) ja menkat alkoivat pari päivää myöhässä. Niukemmat ja lyhyemmät kuin ylensä ja paljon kovempia vaivoja...Olisiko raskaus siis mahdollinen?
 
miila
tein raskaustestin pari päivää sitten, ja se näytti positiivista.. eli kai minä sitten olen raskaana... tosi ihanaa toisaalta, mutta minun miesystäväni ei puhu mulle, ei kuulemma tiedä mitä ajatella tai missä mennään... mikä on minun mielestäni aika ahdistavaa... ensin se lupasi mulle että jos saan lapsen sen kanssa, niin se ei ikinä jätä mua pulaan ja yksin, ja nyt se on tehnyt sen... toisaalta se lopetti puhumisen mulle jo ennen kun tiesin olevani raskaana... Jos nyt yritän antaa sen miettiä asioita vapun yli, niin minäkin saan ehkä mietittyä, ja rauhoituttua, niin että koko tilanne ei enää ahdistaisi minua niin paljon...

lääkärini sanoi minulle joulukuussa että voi olla että en ikinä voi saada lapsia, ja että jos tulen raskaaksi en välttämättä tule normaalisti raskaaksi, ja jos tulen, niin mahdollisuudet ovat todella pienet..
 
Na-nn-a
Mulla on nyt pari päivää tullut rinnoista puristaessa valkoista tahmeaa eritettä.. Viimeiset kuukautiset oli normaalit, tuli ajallaan ja kesti 5pvää, vuoto oli normaalia.. Eli onko nyt siis mahdollista että olisin raskaana...? Omasta mielestäni melko mahdoton ajatus, varsinkin kun ovis-laskurin mukaan tämän kierron ovulaatio olis osunu nyt tän viikon loppuun, 6.pvän tienoille.. Eihän millään oireet voi niin nopeesti tulla?? Parissa päivässä siis.. Vai kuinka nopeasti tollaset oireet voi alkaa, varsinkin rintojen eritys??

Mietin että onko mahdollista et hedelmöittyminen olis tapahtunu edellisen kierron aikana, vaikka menkat normaalisti tulikin.. Eikös se täysin mahdollista ole että kuukautiset tulee raskauden alkuvaiheissa..? Oireita ei kyllä oo muita oikeen ollu kun tuo rintojen eritys ja sitten pieni paineen tunne alamasussa.. Vai voiko rinnat erittää muista syistä? Ehkäisynä käytän pelkkiä kondomeja, en siis ole moneen vuoteen syönyt pillereitä tms hormonivalmisteita..
 
Riikka
Hei. onkohan se mahdollista että olisin raskaana vaikka menkat alkoivat tänään aivan normaalisti? minulla on ollut jo pari viikkoa oireita raskaudesta. alavatsaa on nipistellyt ja virtsaamisen tarve on lisääntynyt huomattavasti ja varsinkin yöisin pitää käydä vessassa. (tämä ei ole virtsaputken tulehdusta.) nimimerkillä monesti sen sairastanut. lisäksi on myös ollut närästystä mitä minulla ei yleensä ole. Ostin tänään testin mutta vielä en ole uskaltanut sitä tehdä. Kenelläkään muulla samanlaista kokemusta?
 
Meku
Mulla loppui kuukautiset viikko sitten ja ne oli normaalit. Nyt mulla on kuitenkin TODELLA väsynyt olo koko ajan, edes kymmenen tunnin yöunet ei poista sitä. Lisäksi mua etoo. Mahassa tuntuu "jännältä", päätä särkee, itku on tavallista herkemmässä, paleltaa vaikka ulkona lämmin. Eli mun mielestä selkeät raskauteen viittaavat oireet. Ainut mikä hämää on ne just olleet kuukautiset. Ne kun oli ihan normaalit, ei mitenkään niukat ja kestiväkin 5-6 päivää. Mitä mieltä olette? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja ollut silti raskaana? Olen 28-v, seurustelut jo yli 8 vuotta ja lapsi on tervetullut. Ehkäisynä meillä on ollut ns. keskeytetty yhdyntä.
 
Hmm....
Mulla loppui kuukautiset viikko sitten ja ne oli normaalit. Nyt mulla on kuitenkin TODELLA väsynyt olo koko ajan, edes kymmenen tunnin yöunet ei poista sitä. Lisäksi mua etoo. Mahassa tuntuu "jännältä", päätä särkee, itku on tavallista herkemmässä, paleltaa vaikka ulkona lämmin. Eli mun mielestä selkeät raskauteen viittaavat oireet. Ainut mikä hämää on ne just olleet kuukautiset. Ne kun oli ihan normaalit, ei mitenkään niukat ja kestiväkin 5-6 päivää. Mitä mieltä olette? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta ja ollut silti raskaana? Olen 28-v, seurustelut jo yli 8 vuotta ja lapsi on tervetullut. Ehkäisynä meillä on ollut ns. keskeytetty yhdyntä.

Epäilen että sulla on vasta ovis, se kun aiheuttaa monille kaikenlaisia oireita varsinkin pahoinvointia!
 
Viimeksi muokattu:
Meku
Epäilen että sulla on vasta ovis, se kun aiheuttaa monille kaikenlaisia oireita varsinkin pahoinvointia!

Mulla jäi mainitsematta, että nää oireet siis alkoi jo ennen kuukautisia ja nyt ne jatkuu edelleen. Siinä mielessä en usko että kyseessä olis ovis. Eilen mulla oli ensin tosi väsynyt olo, nukuin melkein koko päivän, päätä särki ihan hirveesti ja oli tosi oksettava olo. Illalla päänsärky ja huonovointisuus kuitenkin loppui yhtäkkiä kuin seinään, ja loppuillan oli suht normaali olo. Tänään on koko päivän mahanpohjassa tuntunut jännältä ja hiukan on etonut, ja ollut heikko olo.

Aion varoiksi tehdä aamulla raskaustestin ja jos tulos nega, varaan huomenna ajan lääkärille. Pelkästään tää väsymys on niin hirveetä etten saa mitään aikaseks kun en yksinkertasesti vaan jaksa.
 
Viimeksi muokattu:
MiNNi HiiRi
Eksyin nettiin etsimään tietoja raskausoireista ja päädyin tänne. Alko vähän pelottaa ku luki noita juttuja. Itellä menkat tuli, mutta kestivät normia lyhyemmän ajan. Mutta se itse ongelma, päätä on särkenyt viimeiset 2 viikkoa, huippaa ja oksettaa jatkuvasti. Voiko kroppa alkaa tekee oireita, jos haluaisi sisimmässään olla raskaana? Kun en tiedä haluanko vai en.
Mulla oli sama tilanne aikaisemmin kerran. Aiemmin kun aloin tarkkailemaan mahdollisia raskauden oireita, niin aloin yllättäen löytää myös niitä, testi oli kuitenkin kaksi kertaa negatiivinen ja petyin pahasti. Kuukautiset alkoivat sitten 2viikkoa myöhässä, ne oli kuitenkin vain pientä vuotoa ja kesti vain 2pv kun yleensä 4-5pv. Sen jälkeen en tehnyt raskaustestiä uudelleen kun en ajatellut että olisi tällainenkin mahdollisuus.. Nyt olen taas samassa tilanteessa, odottelen sitten kuukautisten alkamista inholla ja sitä etteivät ne ala innolla ja teen raskaustestin sitten kun on sen aika, enkä yritä löytää kropastani muutoksia tai mitään oireita ennen kuin siihen on oikeasti aihetta.
 
Viimeksi muokattu:
Meku
Niinhän siinä sitten kävi, että tiistaina tein r-testin heti aamusta ja se näytti negaa. Tilasin lääkäriajan ja se on nyt sitten huomenna aamulla. Mulla on kaikki aiemmin mainitsemani oireet jatkuneet. Tänään töissä meinasin väkisin nukkua ja olin myös herkemmällä tuulella. Pari kertaa oli silmät kosteat kun joku asia herkisti niin. Ikinä ennen ei oo tällaista tapahtunut. Mua kyllä TODELLA kiinnostaa tietää että mikä mua vaivaa kun en ilmeisestikään raskaanakaan ole, mutta oireet on kaikki niin samoja. Monelle ihmiselle olen jo joutunut selittelemään että ei, en ole raskaana vaikka siltä ehkä näyttääkin. Olenkin alkanut miettiä, että jos joskus oikeasti olen raskaana ja oireet on samanlaisia kuin nyt nämä, niin sitä raskautta onkin aika vaikea salata kovin pitkään... Hämmentävää, mutta huomenna olen (toivottavasti) jo hiukan viisaampi :)
 
Päpsy
Täällä kanssa ollaan kohta jo lähes vuosi vauvaa yritetty -tuloksetta.

Mulla oli tässä kierrossa selvä ovis, näkyi ovistestissä ja muutenkin selvät oireet. Oviksen jälkeen jatkuivat epämääräiset "nippailut" alavatsassa, olo oli väsynyt ja vähän flunssainen, päätä särki ja wc:ssä tuli juostua normaalia useammin. Mielialakin vaihteli kuin teinityttönä konsanaan :) Aikaisemmin mitään tälläisiä oireita ei ole ovulaation jälkeen tullut, joten ehdimpä jo hieman innostua että josko nyt vihdoinkin olisi tärpännyt.

Noh, ilmeisesti kuitenkin kroppa "huijasi" mua pahimman kerran, tänään alkoi sitten ajallaan kuukautiset aivan yhtä normaalina ja kivuliaana kuin ennenkin, suurensuuri pettymys jälleen kerran :( Mulla kierto on säännöllinen 27-29pv.
Viimeiseen asti ilmeisesti yritän pitää toivoa yllä, kun tänne palstalle eksyin lueskelemaan, vaikka fakta on ettei näillä kk kivuilla ja vuodoilla siellä mikään säilyisi.

Mistälienee sitten nuo edellä olleeyt oireet johtuvan, luultavasti se vain on sitä kun jotain kovin odottaa ja toivoo niin mieli tekee tepposet. Pitäisi vaan yrittää olla ajattelematta ja kuulostelematta itseään liikaa. Tosin, vaikka kuinka olen yrittänyt pitää "pessimisti ei pety"-asennetta yllä, niin itku tuli tänäkin aamuna. Gynellä kävin pari kk sitten tutkimuksissa eikä mitään lapsettomuuten selittävää pitäisi olla ainakaan minun osalta.

Mutta paljon tsemppiä kaikille yrittäville, ei pidä luovuttaa!
 
Emma1
Luin noita teidän juttuja niin huomasin monessa kohtaa samoja asioita mitä minulle on käynyt. Minulla on yksi 9kuukauden ikäinen tyttä lapsi, minä olin 9viikolla raskaana ennenkuin sain positiivisen tuloksen ja minulla oli 3 niinsanotut kuukautiset sen 9 viikon aikana. Tein koti testejä varmaan 10 ja kaikki oli negatiivisia mutta sitten minulla oloi lääkärin tarkastus ja se sano et minun kohtu on pullistunut ja määräsi raskaustestiin ja se oli positiivinen.


Nyt on minulla samanlainen tilanne viimeisimmän menkat minulla oli 7.5.2010 ja sitten pariviikkoa ja sitten jo toiset, ei ole normaalia minun mielestä että ne tulee niin tiheeseen ekat noi 7.5 oli ihan normaalit mut sit ne toiset oli sellaista tiputtelu vuotoa ja loppu vaiheessa oli sitten rusehtavaa vuoto ja noi ns. menkat kesti 3päivää. Olen soittanut monta kertaa neuvolaan mutta eivät suostu tekemään siellä verestä testiä kun on kuulemma liian kallista niin pitää vaan aina oottaa ja ootta. Nyt minulla olisi niinkun kaiken järjen mukaan jo 8 raskaus viikko että pitäisi näkyä.

Silloin aikaisemmassa raskaudessa minulle sanottiin että minun virtsassa on niin vähän sitä HCG hormnia että kotitestit ei näytä sitä niin siks mun on odotettava että sitä on tarpeeks jotta voi tk:lla tehdä se testin.

OIreita ensimmäisessä raskaudessa ei ollut muuta kuin armoton väsymys ja päänsärky.
Nyt olen huomannut samoja oireita paitsi ei päänsärkyä ja uutena on tullut aamu ja ilta pahoinvointi sitä ei olut aikaisemmassa raskaudessa. Olenkohan minä nyt raskaana ja voisinko jo soittaa neuvolaan päästäkseni testiin?
 
xlady86
Viimeksi muokattu:
tyttö92
Olin eräänä viikonloppuna baarissa, päädyimme sänkyyn ystäväni kanssa.. Ja NYT olen tuntenut hervotonta alavatsan kipua, väsymystä/uupumusta (rintoja ei vielä arista) valkovuoto loppunut kokonaan ( mitä mulla tulee silloinkun ei oo menkat menossa), kamalaa nälän tunnetta/tarvetta syödä enemmän kuin normaalisti. Ens viikon torstaina eli 7 päivä 10 pitäis alkaa menkat. Tehty jo yks testi ja se oli nega, huomenna meen koulu terkkarille kysyy neuvoja. Olisiko mahdollista olla raskaana?
 
Mä vaan
Tätähän ei voi kukaan tietää mutta jos kovasti askarruttaa eikä julkinen puoli taivu niin mikset käy yksityisellä labrassa? Ei se kela-korvausten jälkeen hunajaa maksa ja saisit varmuuden.

Hei piti korjata, ettei yksityisellä puolella teetetystä raskaustestistä saa mitään kela-korvausta. Kävin tänään ja maksoi 38 euroa.
 
Viimeksi muokattu:
tarsku_89
onko teillä koskaan tapahtunut sellaista että menkat on melkein kaksi viikkoa myöhässä ja yht äkkiä alkaakin ja hirvee karkin ja kaiken hyvän nälkä ja täytyy useammin käydä virtsaamassa.. en ole tehny raskaus testiä.. pitäisikö tehdä kaiken varalta ? olisiko tietoa mistä tämä johtuu?
 
ujonen
Voisinko mä olla raskaana ?
Viisi viikkoa sitten olin yhdynnässä, suojaukset mukana kylläkin.
on ollut jo jonkin aikaa
heikotusta,
huonoa oloa,
lisää vessa käyntejä,
rinnat aristaa ja paljon,
vihlasuja mahassa paljon
ollut menkkamaisia kipuja
nälkä on hurjasti lisääntynyt...

Kuukautiseni oli myöhässä 6 päivää , MUTTA ne alkoivat eilen, ja on kyllä erilaista kun muulloin.
Tänään on vihlonut mahaa ihan tajuttomasti, itku vaa lentäny ja sattunu vasemmalle puolelle PALJON.
Voinko olla raskaana jos on kuukautiset alkanu myöhässä?
en ole vielä testauttanut...
 
Ave
Hei Ujonen... Voihan se olla että olisitkin raskaana. Mitä mä olen lukenu näillä palsoilla kokemuksista, niin elämä voi yllättää ja kaikkea voi tapahtua. Tee toki se testi, niin pääset johonkin suuntaan asiassa. Itselläni on aikalailla sama tilanne, kun monella täällä mut ei auta kun ootella tai tehdä testi myöhemmin. Mietin nimittäin, että voiko testi näyttä positiivista menkkojen aikaan... en tiedä.

Voi tietty olla että hormoonitkin heittävät... ei neuvolastakaan osattu auttaa mitä kaikenmaailman oireisiini tuli. Kaiken muun lisäksi, kun nestettä tulee rinnasta, kun imetyksestä on jo kovin pitkä aika, miettii jo rintasyöpää tai rintatulehdusta vaihtoehtona, kun testit näyttävät negaa... kunhan nyt seuraillaan.

Vaikeaa se on toisen puolesta mennä sanomaan, mutta kyllä mä uskon että vaisto sanoo kyllä jos jokin ei oo omassa kropassa kohdallaa, et lääkäriin vaan jos asia mietityttää, jos testit ei kotona ole sitä mitä kovasti ajattelee ja kummalliset oireet jatkuvat elleivät ole ohimeneviä. Onhan niitä valeraskauksiakin tietty... no mut näin... :)
 

Yhteistyössä