Normaalit ekat kuukautiset -silti raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja sittenkin toivoa?
  • Ensimmäinen viesti
Jay
Onko kenelläkään menkkojen aikana ollut mahakipuja juuri sillä puolella mistä mahd. munasolu on irronnut? Muutenkin kohdussa/alavatsassa tuntuu oudolta, vähän samanlaiselta kun oviksen jälkeen (ei varsinaisesti koske vaan jomottaa). Tein negatiivisen testin kun menkat piti alkaa (kp 28) ja menkat sitten alkoi kp 30, kun yleensä on ollut kp 28.

Edelliset kuukautiset oli tosi oudot myös, kuukautiset loppui normaalisti mutta vajaan viikon päästä alkoi tuhruttelu joka kesti pari päivää.
 
Katiku_
Hei!

Oon tässä jo pitemmän aikaa miettinyt, että olisiko mahdollista että olisin raskaana. Pelottaa mielettömästi se vaihtoehto, sillä tähän elämän vaiheeseen ei mitenkään sopisi lapsi.


Minulla on ollut jo pitemmän aikaa kaikkia mahdollisia oireita. Oireet huomasin tuossa, helmikuun alussa ja niitä on tullut vähän väliä uusia oireita. On ollut: pitkäaikaista päänsärkyä, mielialan vaihteluja, palelua, "jatkuvaa" nälän tunnetta, alavatsan kipua, nipistelyjä, huimausta, väsymystä, pahoinvointia ja haistan herkästi hajuja. muutaman kerran oon pelästynyt että miten haistanki jotain jota ei normaalisti ois haistanu. Niin ja pissalla laukkaan vähän väliä.

Oon ollu tyhmän huolimaton pillereiden kans ja oon tehnyt testin joka näytti sitte negaa, huomenna aamulla uusi testi. Mutta sanokaa te vielä mielipiteenne.

kiitos!
 
tete91
mulla alko tänään menkat. mut voisinko olla silti raskaana ku mun mahaan koskee vasemmalta puolen noin navan kohdalta sitä on jatkunut perjantaista asti. laskin netistä että olisin neljännellä viikolla raskaana jos olen ja eikö sillo tule vähän veristä vuotoa ku munasolun kiinnittyy kohdun seinämään joitakin pieniä verisuonia rikkoutuu samalla. mulla on aika epäsäännölliset menkat ja sen takia jouduin aloittaa terolut- kuurin ja olen syönyt niitä kaks kuukautta. mun rintoihin koskee välillä aika paljon ja tuntuu että olen kokoajan väsynyt ja näläinen. jos nousen ylös jostain tai niistä nenääni niin mahaan vihloo ja sitä vihloo vaikka en tee mitään. välillä on sellainen etova olo..

onko mahdollista että olisin raskaana vaikka syön terolut lääkkeitä ja tänään alka verta tulemaan? vai kuvittelenko olevani raskaana koska haluan niin paljon olla äiti?

millon kannattaa tehdä raskaus testi?
 
Lulu
Olen miettinyt tässä tuota samaa, paitsi ettei menkat ole olleet ihan tavanomaiset.

Kahdet epänormaalit menkat on tulleet nyt, eikä ole olleet lähelläkään normaaleja. Ensimmäiset meni ihan vain pienellä tuhruvuodolla, yhtään kirkkaan punaista runsasta vuotoa ei ollut. Nyt toiset ovat tuhrutelleet päivän, toisena päivänä oli hieman tavallista vuotoa, mutta sekin meni ohi iltaan mennessä. Tavallisesti vuodan ihan reippaasti 3-4 päivää ja maha on todella kipeä. Nyt noita kipuja ei ole ollut niin runsaasti ja ne ovat "väärässä kohdassa". Kipu tuntuu enemmän ylä- kuin alavatsalla, tuossa heti kylkiluiden alapuolella.

Ekojen menkkojen jälkeen testasin viikon sisään kaksi negaa. Mutta kaikenlaisia oireita on. Päätä on alkanut särkeä, pienoista pahoinvointia satunnaisesti, mahaa on nipistellyt jo pidempään.

Toisaalta en usko olevani raskaana, vaikka sitä toivoisinkin, mutta toisaalta olo ei ole normaali. Pitänee vielä testata tässä jossain vaiheessa, löytyykö syy sitä kautta. Kuinkahan yleistä on, että kotona tehtävät testit eivät näytä raskautta ja vuotoa tulee vähän kuukausittain?

Elikkäs mulla sellanen tilanne, että oon syöny e-pillereitä n. 2v. Tänä aikana menkat ollu normaalit. Nyt kuitenkin parit viime menkat alkanu hurjasti myöhässä. ( viimeisen pillerin otan su ja menkat alkoivat ennen ke tai viimeistän to) nyt kuitenkin menkkojen alkaminen saattaa venyä lauantai aamuun/päivään. Näin on siis käynyt kahdesti peräkkäin. Olen tehny kaksi raskaustestiä joista molemmat näyttivät negaa. Olo muutenkin on kummallinen ; Kovaa väsymystä ( ei lähde unella ), vessassa käynnin tarve, turvonnut olo ( kasvot, kädet ym.), alavatsassa nipistelyä ( välillä todella kovaa ) Ei kuitenkaan menkkamaista, pääkivut lisääntyneet, vähentynyt ruokahalu.. ym.
Täytyy vielä tarkentaa, että kun nämä myöhäiset menkat ovat tulleet on vuoto ollut niukkaa. Nämä "menkat" eivät kuitenkaan ole kovin kivuliaat.. Pitäisikö suosiolla varata aika lääkärille ? Tai tehdä labrassa se raskaustesti.? Ystäväni nimittäin teki 3 negaa ja synnytti juuri terveen tyttölapsen.. :) Kiitos jo etukäteen jos joku jaksaa vastata ja neuvoa!
 
Viimeksi muokattu:
tarja
hei epäilin olevani raskaana kun menkat olivat liki kaksi viikkoa myöhässä, mitään muita oireita ei silloin vielä ollut. Nyt kuitenkin viikko sitten menkat alkoivat, menkat ei ollu tavanomaiset minulle, kivut olivat suuremmat ja tuntui erinlaiselta myös veri ei ollut täysin punaista ja vieläkin erittyy ruskeaa eritettä aina välillä.

En epäillyt enää olevani raskaana kun menkat alkoivat mutta nyt minulla on ollut muutaman päivän todella etova olo ja huimannut. Paha olo tulee ihan yhtä äkkiä ja häviää myös. Olen myös itku herkempi.

En ole koskaan ennen ollut raskaana eikä ole siis kokemusta oireista, ihmetyttää vain tämä tilanne.

Emme ole yrittänyt saada lasta mutta ehkäisyssä olemme lipsuneet aina välillä.
Jos saisi vinkkiä kannattaako turhaan hankkia lääkärin aikaa? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?
 
Neppari
Itsellä menkat ovat olleet tähän päivään asti reilu kolme viikkoa myöhässä, elämäntilanteestani johtuen kuitenkin oletin vahvasti, että viivästyminen johtuu vain alitajuntaisesta stressistä. Kuitenkin ajattelin kahden viikon myöhästymisen jälkeen testata olenko raskaana. Tietäisi ainakin että mistä odottelu johtuu. Ehkäisynä siis emme mieheni kanssa käytä kuin kumia, joka sekin tulee mukaan vasta puolessa välissä, joten siinä mielessä raskaus olisi ollut hyvin mahdollista. En myöskään ole koskaan syönyt pillereitä tai käyttänyt muuta hormonaalista ehkäisyä. Tein siis kaksi testiä, jotka molemmat näyttivät negatiivista. Eilen kuitenkin aamulla sain vähän väliä juosta pöntölle, kun tuntui että nyt tulee oksennus. Pieni toivonkipinä ehti käydä mielessä, olisinko sittenkin raskaana. Tänä aamuna ei kovin suurta pahoinvointia ole ollut, mutta sittenpä menkatkin alkoivat. Tosin tämä on totuttuun punaiseen verrattuna rusehtavaa ja kalvomaista. En siis taida olla raskaana? Oliko tämä nyt kuitenkin vain stressiperäistä myöhästymistä?
 
apuva
satuin tässä surffailemaan ja eksyin tälle sivulle. mä olin ulkomailla miehehni luonna päälle kuukauden. siellä mulla oli juuri tällasia oireita että rinnat oli arat, tietyt ruuat ja hajut alko kuvottamaan, pahoinvointia, maha turvoksissa, menkat tuli liian aikasin ja oli semmoset ihmeelliset. nyt sitte ku kotiuduin tän viikon maanataina menkat alko taas vähän etu ajassa ja ihme nipistelyä ja painetta tuntu alavatsassa sekä hieman ylempänä. yleensä kivuliaat menkat mutta nyt kestin kivun ilman mitään lääkkeitä. aluksi ihme tiputtelua ja sitte alko vähän runsaammat. mitä tämä on?? en ole tenyt testiä
 
apuva taas
satuin tässä surffailemaan ja eksyin tälle sivulle. mä olin ulkomailla miehehni luonna päälle kuukauden. siellä mulla oli juuri tällasia oireita että rinnat oli arat, tietyt ruuat ja hajut alko kuvottamaan, pahoinvointia, maha turvoksissa, menkat tuli liian aikasin ja oli semmoset ihmeelliset. nyt sitte ku kotiuduin tän viikon maanataina menkat alko taas vähän etu ajassa ja ihme nipistelyä ja painetta tuntu alavatsassa sekä hieman ylempänä. yleensä kivuliaat menkat mutta nyt kestin kivun ilman mitään lääkkeitä. aluksi ihme tiputtelua ja sitte alko vähän runsaammat. mitä tämä on?? en ole tenyt testiä
lisäksi nyt tulee sellaista rusehtavaa ihme sylttyä
 
Viimeksi muokattu:
catya
Tein toissapäivänä raskaustestin illalla ja siinä näkyi haaleasti toinen viiva, eli testi oli positiivinen. Eilen tein sitten aamulla toisen testin ja sekin oli positiivinen. Olotila on ollut juuri raskautta vastaava, eli rinnat ovat olleet tavallista aremmat, mieliala on ollut herkkä, mutta tasapainoisempi. Viikkoa ennen menkkoja normaalisti oleva "tappofiilis" jäi pois, jne. joten epäilin olevani raskaana ja se olisi täysin mahdollista, koska emme ole käyttäneet ehkäisyä.

Kuitenkin eilen alkoivat menkat. Mulla on neljä lasta, enkä muista että olis aiemmin koskaan ollut menkkoja tai sen tapaistakaan, sen takia hätäännyin, että keskenmeno sitten samantien. Aloin sen vuoksi sitten etsimään infoa täältä netistä. Soitin neuvolaankin ja kyselin aiheesta. Ystävälläni oli ollut joissakin raskauksissaan, hänellä viisi lasta, menkat ensimmäisten kolmen kuukauden aikana, mutta vuoto oli pienempää.

Nyt sitten tarkkailen hädissäni, lisääntyykö vuoto. Ikävää odotella ja elää epätietoisuudessa, mutta eipä tässä taida nyt muu auttaa.
 
catya
Tein toissapäivänä raskaustestin illalla ja siinä näkyi haaleasti toinen viiva, eli testi oli positiivinen. Eilen tein sitten aamulla toisen testin ja sekin oli positiivinen. Olotila on ollut juuri raskautta vastaava, eli rinnat ovat olleet tavallista aremmat, mieliala on ollut herkkä, mutta tasapainoisempi. Viikkoa ennen menkkoja normaalisti oleva "tappofiilis" jäi pois, jne. joten epäilin olevani raskaana ja se olisi täysin mahdollista, koska emme ole käyttäneet ehkäisyä.

Kuitenkin eilen alkoivat menkat. Mulla on neljä lasta, enkä muista että olis aiemmin koskaan ollut menkkoja tai sen tapaistakaan, sen takia hätäännyin, että keskenmeno sitten samantien. Aloin sen vuoksi sitten etsimään infoa täältä netistä. Soitin neuvolaankin ja kyselin aiheesta. Ystävälläni oli ollut joissakin raskauksissaan, hänellä viisi lasta, menkat ensimmäisten kolmen kuukauden aikana, mutta vuoto oli pienempää.

Nyt sitten tarkkailen hädissäni, lisääntyykö vuoto. Ikävää odotella ja elää epätietoisuudessa, mutta eipä tässä taida nyt muu auttaa.
Keskenmenohan se sitten oli, eikä tästä ollut oikeastaan enää epäilystäkään kun vuoto oli niin runsasta ja hyytymiä tuli paljon. :-(
 
Viimeksi muokattu:
hämmentynyt...
Pahoittelut catya keskenmenostasi...

Minulla oli edelliset kuukautiset normaalista poikkeavat, vuoto alkoi pari päivää etuajassa, tai näin luulin… eka päivänä tuli vain tuhrua ja sitten oli 3 päivää ilman vuotoa kunnes taas alkoi. Eka ihmetys oli se että normaalit kuukautiskivut puuttuivat. Toinen ihmetys oli että vuoto oli normaalia kirkkaampaa, mutta kuitenkin suht. runsasta, ja kesti hieman lyhyemmän aikaa. Kuitenkin koska vuotoa tuli en suuremmin ajatellut asiaa, etteikö olisi olleet menkat (mikä pettymys, taas). Tästä on nyt reilut 2 viikkoa, ja ovulaatiota odotellessa olen sitä tikuttanut ja sen saanutkin näkyviin… kahtena päivänä (pe ja su) ja lämmöt myös ovat koholla, joten sanomattakin selvää että tässä ollaan melko hämmentyneitä. Yleinen olotila on myös erilainen, väsyttää aivan koko ajan, aaltoilevaa etomista päivittäin (etenkin iltaisin sekä kahvin juonnin jälkeen), paino on noussut pari kiloa kuukaudessa vaikka olen katsonut syömisiä tarkemmin kuin yleensä, ja mahaa en saa vedettyä sisään kuten normaalisti.

Alkuun mietin että nämä ovat ovulaatiosta johtuvia oireita, kun etoo ja turvottaa, mutta normaalisti sekin menee ohi kun ovis on mennyt. Nyt tämä olo vain tuntuu jatkuvan, ja alkoikin jo viikko ennen tikutettua ovista, tosin ajattelin että kärsin mahataudista... Nyt olen alkanut miettiä olenko raskaana, kuukautisista huolimatta. Testiä en ole vielä uskaltanut tehdä, negoja on takana jo aika monta tämän yli kolmen vuoden ajan mitä olemme lasta toivoneet… Pakkohan se on pian tehdä, vaikka mietinkin että pitäisikö odottaa tuleeko seuraavia kuukautisia vai ei.

Kiinnostaisikin tietää tänne aiemmin kirjoittaneilta kuinka teillä on lopulta käynyt, oletteko olleet raskaana ja onko raskaus edennyt normaalisti vai mennyt kesken?
 
Suski
Hienoa, kun löysin tämän ketjun!

Syön Yasmin-pillereitä enkä ole unohtanut yhtäkään. Tästä huolimatta itselläni on ollut raskausoireita nyt jo kolmisen viikkoa (pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, päänsärkyä, painon tunnetta alavatsassa, väsymystä, närästystä, alavatsan ja alaselän kipua). Tuli myös vahva, outo tunne raskaudesta, kun oireet alkoivat. En ole aiemmin ollut raskaana, eikä minulla ole ollut toiveita raskaudesta saatikka vauvakuumetta.

Oireista huolimatta raskaustestit (kotitestit) ovat kuitenkin näyttäneet negatiivista. Viimeisimmät kuukautiset (täysin normaalit: kova vuoto ja kipu kuten tavallisestikin) alkoivat ajallaan.
Kuukautiset loppuivat eilen ja raskausoireet jatkuvat!

Tässä on aika monta sattumaa liikaa, että voisin olla raskaana: syön pillereitä, kuukautiset ovat tulleet, kotitestit näyttävät negatiivista... Lisäksi ikääkin on jo 35. Suuntana pian lääkäri, olen alkanut pelätä kohdunulkopuolista raskautta, vaikka kai sekin näkyisi testissä?

Nyt toivon siis, että asia ratkeaisi jotenkin, niin loppuisi tämä epätietoisuus.

Ja minua myös kovasti kiinnostaisi tietää, miten aiemmin ketjuun kirjoittaneille kävi: olitteko raskaana vai löytyikö oireisiin muu selitys?
 
vainoharhanen?
moi, olen 15 ja mulla on alavatsa hiukan turvonnut ja menkka kipuja on niinkuin aina enne menkkoja mutta menkat loppuivat noin. 4 päivää sitte ja taas kivut. syön meliane e-pillerietä, syönyt noin 3-4 kuukautta ja ottanut joka päivä saannölisesti, olen myös harrastanut seksiä ilman muita ehkäisyjä, voiko kyse olla jostain tulehduksesta tai muusta vai mistä johtuu jos joku osaa sanoa, kiitos jo etukäteen. toivoisin että joku osaisi auttaa.
 
pippuri
Joo mulla on sillee että olen ollut poikakaverini kanssa sängyssä ovulatioaikana ja nyt oli vain alla päivän kestoiset kuukautiset... puhun vain tunneista. Oli ajallaan ja nyt pelottaa että olenko raskaana...???
 
pippuri
Kysyppäs joltakin sukulaiseltasi että onko teillä suvussa endometrioosia??? se ainakin aiheuttaa minulle kipuja alavatsassa ennen kuukautisia ja sen jälkeenkin... Vatsa on niin kipeä ettei voi oiken liikkuakkaan.... :D
 
ihmettelijä.
Oon tässä nyt pari päivää selaillu kaikkia keskustelufoorumeja tähän asiaan liittyen ja ajattelin että jos sattuis täällä vielä joku käymään ja olisi apua jostakin :)

Itselläni on viikon menkat myöhässä, mikä on todella poikkeavaa kierrostani. Yleensä kierto ollu 28 päivää.
Oireita on ollut mahan nipistely, joka päiväinen palelu sisällä sekä ihmeelliset hikoilut yhtäkkiä.
Myös pahoinvointiakin on ollut. Menkkojen pois jäätyä minulle ei maistunut edes ruoka, tai pystyin syömään vain TODELLA pieniä määriä koska heti alkoi ällöttämään. Nyt sitten olenkin syönyt viimeiset pari päivää kuin pohjaton kuilu :D
Myös olen tupakoiva ihminen ja huomasin myös samoihin aikoihin kun menkat jäivät pois, että ei tee tupakkaa myöskään enään yhtään mieli, tupakan hajuiset sormetki ällöttivät.

Samoin eilen yritin juoda kaksi saunaolutta ja heti niiden jälkeen tuli todella etova olo. Mitä en ole kyllä ennen kokenut kahden jälkeen.

Olen tehnyt nyt muutamana päivänä raskaustestin niin negaa ovat kaikki näyttäneet.
Ja nyt sitten tänään menkat alkoivat ja olin ihmeissäni että mitähän tämä nyt meinaa o_O
Voikohan tässä olla mitään raskauteen viittavaa?
 
ihmeissään myös
Mulla on myös tilanne, jossa todennäköinen hedelmöittyminen tapahtunut. Oli selkeästi tunnistettava "hedelmöittymisvuoto" 7-8 päivää itse tapahtuman jälkeen. Nyt mietin, että saattoiko se olla todella varhainen keskenmeno. Veri oli kuitenkin täysin silkkaa itseään, ei lainkaan klönttejä tai limaa ym. ollut mukana. Kyseistä vuotoa kesti 1-2 päivää ja verta tuli kaikkiaan maksimissaan noin ruokalusikallinen.

Nyt sitten yllättäen mulla alkoi tänään menkat täsmälliseen kierron aikaan. Täysin ilman mitään tavanomaisia esioireita. Edes vatsa ei ole kipeä, ainoastaan rintoja aristaa. "Tuhrua" tuo vuoto on, mutta niin mulla on aina alussa.

En oikein usko olevani ainakaan enää raskaana. Mietin vain, saattoiko tuo parin päivän verenvuoto olla keskenmeno? Ei koskaan aikaisemmin ole ollut välivuotoja kierrossakaan eikä tuo sellaiselta vaikuttanut muutenkaan.
 
tietääkö kukaan?
Tietääkö kukaan milloin raskaustesti kannattaa tehdä, jos kuukautiset ovat tulleet ajallaan ja on silti olemassa pieni epäilys ja oireita mahdollisesta raskaudesta?

Kuukautiset siis tulivat ajallaan, mutta loppuivat normaalia aikaisemmin. Kuukautisten jälkeen tulivat kuvioihin vihlovat alaselkäkivut sekä rintojen arkuus. Voiko raskaustesti näyttää raskauden, jos kuukautiset ovat olleet ajallaan mutta normaalista muuten poikkeavat?
 
Molly X
Tässähän tulee aivan vainoharhaiseksi näitä juttuja lukiessa.

Voinko olla raskaana, jos minulla on ollut kolmet runsaat (minulle normaalit) kuukautiset suojaamattoman yhdynnän jälkeen? Ensimmäiset tulivat noin viikon kuluttua tapahtuneen jälkeen. Olen jo aivan vainoharhainen, koska sen jälkeen on ollut väsymystä ja takapuoli on levinnyt, vaikka olen treenannut ja ollut tiukemmalla ruokavaliolla. Mitään pahoinvointia en ole missään vaiheessa ollut. Pitäisikö vielä tehdä testi?
 
Kuikka
Täällä on pientä pelkoa siitä, että olisin raskaana. Olen 22-vuotias opiskelija, ja tähän elämäntilanteeseen lapsi olisi kaikkea muuta kuin suunniteltu juttu.
Kuukautiseni ovat jo useamman viikon myöhässä, sitä ennen muistaakseni kolmet kuukautiset ovat olleet hiukan epätavalliset. Normaalisti ensimmäisenä päivänä on se runsain vuoto ja kipu, josta pikkuhiljaa vuoto sekä kipu pienenee - vuoto kestää noin kuutisen päivää. Viimeisimmät kuukautiset olivat tosiaan erilaiset: ensimmäiset kaksi päivää vuotoa oli vain muutama tippa, sen jälkeen alkoi runsas verenvuoto ja kivut normaalien kuukautisten tapaan. Näin siis kolmet edelliset kuukautiset, kaikki ajallaan.

Minulla on ollut alavatsakipua (aivankuin olisi kuukautiset), mutta veren sijaan tulee huomattavan suuri määrä kirkasta, juoksevaa valkovuotoa. Olen ollut viime aikoina poikkeuksellisen väsynyt, ja potenut kummallisen oloista pahoinvointia. Jälkimmäisestä en tosin tiedä onko se luulosairautta, sillä pahoinvointi alkoi sen jälkeen kun aloin peloissani pohtimaan olisinko raskaana. Vatsa kääntyi kuin ympäri.
Apteekin raskaustestin tein tänä aamuna, näytti selkeää negaa. Avomiehen kanssa käytämme tällä hetkellä ehkäisynä kondomia, aina koko yhdynnän ajan, eikä meillä ole sattunut vahinkoja. Kondomit eivät ole puhjenneet tai lipsuneet tai vastaavaa. Aion uusia raskaustestin parin päivän sisällä, tässä nyt elellään pelossa.
 
Tsuikka
Ollaan miehen kanssa harrastettu koko ajan seksiä kondomin kanssa, tosin joskus on vaan sattunu "lipsahtamaan" ilman kumia sisään ja mies vetaissut aina pois ennenkuin tulee. Mutta, mieltä painaa silti se, että olenko raskaana?

Kuukautiset tulleet epäsäännöllisen säännöllisenä ja jotenkin "laiskoina", eli kipuja ei oo juurikaan ollu, välillä tulee ihan tippa tai kaks verta, seuraavana päivänä sankollinen. Ja tosiaan niitä kipuja ei ole, vaikkakin yleensä on ihan itkupotkuraivari kivut. Nyt ei.

Aamulla oksettaa, kahvi tekee pahaa, herätessä tuskanhiki, naama kukkii ku perenna, alavatsa kivut (mutta niitä nyt on ollut jo reilu 1,5kk ja lääkärissä rampattu, pissatestit ja raskaustestit tehty viimeksi lokakuun puolivälissä/lopulla), väsy, kiukkuisuus, ja tunne että pissattaa mutta ei pissatakkaan.

Raskaus olis toivottu, vaan pelottaa ja mietityttää hirmuisesti nyt senkin takia koska oon nuori, raksaopinnot vielä kesken, mies vanhempi ja paljon varmempi tulevaisuudesta kun minä, mutta lapsen haluan, ja se olisi toivottu jo senkin takia koska mulla epäillään endrometrioosia, joka vaikeuttaaa lastensaantia jne jne ja blaablaa, ei se mulle toki blaa blaa ole, kun ne jutut jo tiedän.

Mutta nyt varsinaiseen kysymykseen, miten voiko, ollakko, saattaako, niin voinko silti olla raskaana, vaikka kuukautiset loppuivat vasta pari päivää sitten?

Oon tosi huono kertomaan kunnolla tämmösistä asioista, toivon että tajuatta :D
 
Ulalla
Kuuluuko rintojen kipu ehdottomasti raskauden oireisiin? Stressaan kun tiedän, että e-renkaan laitto myöhästy kerran ja samana päivänä tuli seksiä harrastettua. Nyt ollut viikon verran ihan outo pahaolo, ihan kuin olisi nälkä mutta vatsaan sattuu samalla ja kuvottaa. Myös ruuan haju yökötti tosin se meni ohi ja nyt on muutenkin parempi olo. Menkatkin tuli ja meni. Olen tässä pohtinut kannattaisiko silti tehdä raskaustesti? Olisiko kellään mielipiteitä?
 
nuori
Olen 17 vuotias ja harrastanut kerran suojaamatonta seksiä , siitä on nyt noin kaksi viikkoa. Mun kuukautiset alkoi heti seuraavana päivänä ja nyt ne on kestäneet ilman mitään kipuja ja niukoin vuodoin jo 12pv.. Olenko raskaana?
 

Yhteistyössä