Normaalit ekat kuukautiset -silti raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja sittenkin toivoa?
  • Ensimmäinen viesti
toivoa?
Heij! Auttakaa joku. Minulla on epäilys että olisin raskaana. Mahani on kasvanut ja aamulla on pahoinvointi, tissit ovat turvonneet ja kipeät välillä.. Eilen tuntui mahassa kova kopaisu en tiedä mikä se oli. Vaikuttaa ihan kuin olisi kuukautisetkin alkanu mutta ei yhtään normaalia vuotoa. Mitä mun pitäis tehdä teenkö testin varalta kun vuoto loppuu? .. Kiitos vastauksesta jo etukäteen :)
 
Emman
Vauvaa kovasti mieheni kanssa toivottaisiin. Olen lopettanut pillerit 2kk sitten, menkat alkoivat 13.3 ja kestivät sen perus 4-5 pv. 31.3 alkoi menkkojen tyylinen vuoto, mikä oli aluksi ruskeaa ja limaista, jonka jälkeen tuli kirkasta verta. Nyt mahassa möyryää, nännipihoihin ilmestyi pieniä näppyjä, joista vuotaa kirkasta nestettä. Ilkeitä vihlaisujakin tuntuu muutaman kerran päivässä alavatsassa ja maha on kuin ilmapallo. Testin tein viimeviikon torstaina, joka oli nega. Nyt mietin, milloin ne menkat tulisi, kummasta päivästä lasken kiertonii, 13 vai 31? Auttakaa fiksummat!
 
Tammi
Vauvaa kovasti mieheni kanssa toivottaisiin. Olen lopettanut pillerit 2kk sitten, menkat alkoivat 13.3 ja kestivät sen perus 4-5 pv. 31.3 alkoi menkkojen tyylinen vuoto, mikä oli aluksi ruskeaa ja limaista, jonka jälkeen tuli kirkasta verta. Nyt mahassa möyryää, nännipihoihin ilmestyi pieniä näppyjä, joista vuotaa kirkasta nestettä. Ilkeitä vihlaisujakin tuntuu muutaman kerran päivässä alavatsassa ja maha on kuin ilmapallo. Testin tein viimeviikon torstaina, joka oli nega. Nyt mietin, milloin ne menkat tulisi, kummasta päivästä lasken kiertonii, 13 vai 31? Auttakaa fiksummat!
Kannatta varmaan tehdä uusi testi, ehkä loppuviikolla taas, jos nyt vielä näyttää negaa. Jos ei sittenkään tule selvyyttä asiaan, sinuna menisin sitten terkkariin otattamaan veritestit. Siitä saa ainakin varmuuden tilanteeseen.
Toivotaan, että lopputulos on toiveiden mukainen :)
 
Viimeksi muokattu:
miska poika
mulla on ehkä mahdollinen raskaus vaikka menkat alkoi :D oli erillaiset mitä ennen kesti vaan 4pv todella vähän vuotoa :Dtoivon mukaan olisin raskaana ja saan lapsen sillä olen toivonut lasta jo 2vuottoa
 
ATSS
Mulla alkoi 8.6 menkat. 16.6 otin jälkiehkäisypillerin ja yhdynnästä oli kulunut yli 24 tuntia. Noin 18. päivä 6. Tuli runsasta vuotoa, ikäänkuin menkat jotka kestivät muutamanpäivän.
Sen jälkeen ei ole kuulunut menkkoja ja raskaustestin tein verikokeena olisiko ollut 14.7, negatiivien. Nyt 2 päivää jatkuva "nänni stondis" ja ne ovat 2 päivää olleet erittäin arat. Uskomaton väsy ollut viikon verran, niin, että joutunut ottamaan aivan päiväunet vaikka en siihen normaalisti suostu kirveelläkään. Huimausta ja outoa oloa kestänyt myös viikon verran. Alavatsa niin turvonnut ollut jo tosin muutaman viikon, että en ymmärrä. Voiko olla että terveydenhoitajan testi ei näyttänytkään oikein jos tulos onkin nyt mitattuna positiivinen?
 
epävarma
olin joulukuun 27. päivä suojaamattomassa yhdynnässä ja otin pari päivää sen jälkeen jälkiehkäisypillerin. Minkäänlaisia raskauteen viittaavia oireita - lukuunottamatta väsymys, joka voi johtua hieman sekaisin menneestä unirytmistänikin - ei ole ollut. Nyt, 4.1. huomasin, että menkkani ovat alkaneet 16 päivää aikaisemmin, kun olisi pitänyt ja vuoto siis on kirkkaanpunaista ja melko runsasta. Raskaus ei sovi mitenkään nykyiseen elämäntilanteeseeni, joten haluaisin saada edes jonkinlaista varmuutta asiasta.
 
pikkumyy
Hei,
Meillä on tosi kovat halut tulla vanhemmiksi ja nyt olenkin jättänyt pillerit pois 30.1 ja menkat tuli jo 4.2 ja tuolloin samaisena päivänä (tai menkat lako samana hetkenä) kun miehen kanssa olimme petipuuhissa. Toivomme että olisin jo nyt raskaana kun laksekselin että ovis olisi 18 pv tätä kuuta, ja olemme miehen tultua reissusta hommailleet edellispäivän ja eilen, eli pari päivää ennen ovista. Voiko jo olla että olisin jo raskaana ? Kertokaa joku viisaampi vai pitäisikö minun odottaa vielä toisia menkkoja nyt pillerin syönnin loppumisen jälkeen ja toivoa vasta ehkä sitten että olisi käytännössä mahdollista jo tuo jotoivottu raskasus . Kiitos teille
 
17andpregnant(?)
Hei!

Toivonmukaan tätä vielä jotkut lueskelevat, koska tarvitsisin apua.
Minulla on ollut 2 viimeisimpien menkkojen alkamispäivää edeltävänä päivänä kaameita mielialamuutoksia, joita ei siis aijempina menkka oireina ole ollut. Menkkanikin on epätavalliset, runsaat niinkuin aina, mutta ei todellakaan tietyllä tapaa normaalit, tänne vaikea selittää. (olen huono kirjoittamaan tällaisista)
Tosiaan mielialani on heitellyt välillä huudan ku hyeena ja välillä taas itken kamalasti. Myös muulloin on tuollaista itkuisuutta ollut, harrastin poikaystäväni kanssa seksiä, ja ollessani päällä yhtäkkiä alkoi alavatsassa/munasarjoissa tuntua ikävältä, tämän seurauksena aloin itkeä kamalasti, vaikkei siihen olisi ollut edes syytä.
Tissini ovat jotenkin kovemmat ja nänni piha kasvanut huomattavasti.
Närästystäkin ollut useaan otteeseen. Esim. tänään olin juoksulenkillä ja närästys alkoi ihan yhtäkkiä, ja ei, tämä ei johdu liian rankasta lenkistä, samanlainen oli kuin kaikki muutkin jokapäiväiset lenkkini.

Syön Meliane- pillereitä, ja olen unohtanut muutaman ja ottanut sitten seuraavana päivänä, tai sitten samana iltana mutta hieman myöhässä kuitenkin. Kondomia tai muuta ehkäisyä emme käytä, mutta mieheni ottaa peniksensä pois ennen tulemistaan. Mutta eihän se silti varmaksi sano.

Painoni on noussut yhtäkkiä jonkin verran, ja olen kuitenkin syönyt ihan normaalisti kuten laihduttaessanikin.

Ja tosiaan kuukautiseni ovat tulleet normaalisti mutta olleet omituiset, en ole tehnyt testiä vielä, koska en vielä ole uskaltautunut, vaikka olenkin lapsi-ihminen, ja vaikka toisaalta tahtoisin lapsen, mutta tilanne ei olisi vielä oikein suotuisa lapsen tulolle.

En sitten tiedä että onko tämä vain minulle ominaista luulotautia, mutta tahdon vain tietää onko kuinka paljon samanlaisia tapauksia? ja onko monille tullut lapsi vaikka on syönyt pillereitä ja kuukautiset ovat olleet.
Ja ajattelin tulla täältä ensin kysymään, kun luin aijempia kirjoituksia, ja vaikka siellä oli samanlaisia tapauksia mutta haluan vielä varmistaa kuinka ihmisille on käynyt, olivatko he raskaana yms?

Kiitän jos vastaatte.. ja toivonmukaan osasin asiani esittää oikealla tavalla.. :)
 
17andpregnant(?)
Hei!

Toivonmukaan tätä vielä jotkut lueskelevat, koska tarvitsisin apua.
Minulla on ollut 2 viimeisimpien menkkojen alkamispäivää edeltävänä päivänä kaameita mielialamuutoksia, joita ei siis aijempina menkka oireina ole ollut. Menkkanikin on epätavalliset, runsaat niinkuin aina, mutta ei todellakaan tietyllä tapaa normaalit, tänne vaikea selittää. (olen huono kirjoittamaan tällaisista)
Tosiaan mielialani on heitellyt välillä huudan ku hyeena ja välillä taas itken kamalasti. Myös muulloin on tuollaista itkuisuutta ollut, harrastin poikaystäväni kanssa seksiä, ja ollessani päällä yhtäkkiä alkoi alavatsassa/munasarjoissa tuntua ikävältä, tämän seurauksena aloin itkeä kamalasti, vaikkei siihen olisi ollut edes syytä.
Tissini ovat jotenkin kovemmat ja nänni piha kasvanut huomattavasti.
Närästystäkin ollut useaan otteeseen. Esim. tänään olin juoksulenkillä ja närästys alkoi ihan yhtäkkiä, ja ei, tämä ei johdu liian rankasta lenkistä, samanlainen oli kuin kaikki muutkin jokapäiväiset lenkkini.

Syön Meliane- pillereitä, ja olen unohtanut muutaman ja ottanut sitten seuraavana päivänä, tai sitten samana iltana mutta hieman myöhässä kuitenkin. Kondomia tai muuta ehkäisyä emme käytä, mutta mieheni ottaa peniksensä pois ennen tulemistaan. Mutta eihän se silti varmaksi sano.

Painoni on noussut yhtäkkiä jonkin verran, ja olen kuitenkin syönyt ihan normaalisti kuten laihduttaessanikin.

Ja tosiaan kuukautiseni ovat tulleet normaalisti mutta olleet omituiset, en ole tehnyt testiä vielä, koska en vielä ole uskaltautunut, vaikka olenkin lapsi-ihminen, ja vaikka toisaalta tahtoisin lapsen, mutta tilanne ei olisi vielä oikein suotuisa lapsen tulolle.

En sitten tiedä että onko tämä vain minulle ominaista luulotautia, mutta tahdon vain tietää onko kuinka paljon samanlaisia tapauksia? ja onko monille tullut lapsi vaikka on syönyt pillereitä ja kuukautiset ovat olleet.
Ja ajattelin tulla täältä ensin kysymään, kun luin aijempia kirjoituksia, ja vaikka siellä oli samanlaisia tapauksia mutta haluan vielä varmistaa kuinka ihmisille on käynyt, olivatko he raskaana yms?

Kiitän jos vastaatte.. ja toivonmukaan osasin asiani esittää oikealla tavalla.. :)

Tein testin ja negaa näytti, mutta voiko olla mahdollista ettei se näytä oikein? pitäisikö tehdä vielä toinen? :eek: vai mistä tällanen olo sitten johtuu O,o
 
Viimeksi muokattu:
huolestunut
Mulla tuntuu alavatsassa vasemmassa reunassa semmoinen pienipallo jokakuplii silloin tällöin, tuntuu inhottavalta ja sattuu jos vähäisen painelee sitä kohtaa. Olen neitsyt ja menkkani on ihan normaali pituiset ja saman runsasta. Normaalisti kivuliaat, mutta nyt lähi aikoina ovat menkkani olleet osa ajoista kivuliattomia. Mistä tämä johtuu?? Olen hirveen huolestunut asiasta, toivottavasti ei ole lapsi(vaikka neitsyt kun olen) tai kenties syöpä:( vastailkaa pian
 
ellutiini
minulla on ollut nyt kahdet kuukautiset jotka on olleet erittäin epänormaalit. yleensä vuoto on runsasta ja kestää 5-7päivää mutta kahdet viimeiset on kestäneet 2-3päivää ja eivät ole olleet niin runsaat. oireita on ollut esimerkiksi välillä pistelee alamahaa ja tissit olivat erittäin arat noin. viikon mutta se loppui kaksi päivää viime kuukautisten jälkeen. Huono olo on välillä mutta ei aamuisin. tissit on turvonneet hiukan ja nänneihin on ilmestynyt "näppyjä" raskaus on siis hyvin mahdollinen koska olen parisuhteessa mutta tällä hetkellä ei ole ehkäisyä käytössä. Ajattelin käydä ostamassa testin mutta halusin ensin kysyä että millon se kannattaa tehdä vaikka kuulautiset onkin?
 
Huolestunut
Hei!

Oon tässä jo pitemmän aikaa miettinyt, että olisiko mahdollista että olisin raskaana. Pelottaa mielettömästi se vaihtoehto, sillä tähän elämän vaiheeseen ei mitenkään sopisi lapsi.


Minulla on ollut jo pitemmän aikaa kaikkia mahdollisia oireita. Oireet huomasin tuossa, helmikuun alussa ja niitä on tullut vähän väliä uusia oireita. On ollut: pitkäaikaista päänsärkyä, mielialan vaihteluja, palelua, "jatkuvaa" nälän tunnetta, alavatsan kipua, nipistelyjä, huimausta, väsymystä, pahoinvointia ja haistan herkästi hajuja. muutaman kerran oon pelästynyt että miten haistanki jotain jota ei normaalisti ois haistanu. Niin ja pissalla laukkaan vähän väliä.

Oon ollu tyhmän huolimaton pillereiden kans ja oon tehnyt testin joka näytti sitte negaa, huomenna aamulla uusi testi. Mutta sanokaa te vielä mielipiteenne.

kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Huolestunut
Hei!

Oon tässä jo pitemmän aikaa miettinyt, että olisiko mahdollista että olisin raskaana. Pelottaa mielettömästi se vaihtoehto, sillä tähän elämän vaiheeseen ei mitenkään sopisi lapsi.


Minulla on ollut jo pitemmän aikaa kaikkia mahdollisia oireita. Oireet huomasin tuossa, helmikuun alussa ja niitä on tullut vähän väliä uusia oireita. On ollut: pitkäaikaista päänsärkyä, mielialan vaihteluja, palelua, "jatkuvaa" nälän tunnetta, alavatsan kipua, nipistelyjä, huimausta, väsymystä, pahoinvointia ja haistan herkästi hajuja. muutaman kerran oon pelästynyt että miten haistanki jotain jota ei normaalisti ois haistanu. Niin ja pissalla laukkaan vähän väliä.

Oon ollu tyhmän huolimaton pillereiden kans ja oon tehnyt testin joka näytti sitte negaa, huomenna aamulla uusi testi. Mutta sanokaa te vielä mielipiteenne.

kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Raskaanako?
Voinko olla raskaana, vaikka yritimme olla niin "varovaisia"...
Olin viikko sitten siis suojaamattomasti miehen kanssa. Siitä kahden päivän jälkeen oksentelin iltaisin. Ja menkat siis alkoi eilen, mutta kaksi viikkoa etuajassa. Äsken taas oksensin ilman mitään syytä...
Siis pitäiskö mun tehdä raskaustesti...? En jotenki uskalla ku kuitenkin toivon raskautta kovasti. Kuvittelenko oireet vai onko tämä ihan normaalia alkuraskautta???
 
vierailija
Jos raskauden aikana tulee menkat tai sen tapaiset, verta ei todellakaan tule "ämpärillistä". Joten jos sinulta runsasta vuotoa tuli, et ole raskaana, tai jos olet niin hämmästelen kovasti.
Mulla tuli ihan kunnolla sairaalassa ollessani pönttöön verta, pariinki otteeseen. Viikkoja tais olla 8. Kipu oli hirveä. Epäilivät kohdunulkopuolista. Mutta ei. Terve normaali raskaus oli, veri ja kipu johtui ylisuurentuneista keltarauhasista.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
mulla alko tänään menkat. mut voisinko olla silti raskaana ku mun mahaan koskee vasemmalta puolen noin navan kohdalta sitä on jatkunut perjantaista asti. laskin netistä että olisin neljännellä viikolla raskaana jos olen ja eikö sillo tule vähän veristä vuotoa ku munasolun kiinnittyy kohdun seinämään joitakin pieniä verisuonia rikkoutuu samalla. mulla on aika epäsäännölliset menkat ja sen takia jouduin aloittaa terolut- kuurin ja olen syönyt niitä kaks kuukautta. mun rintoihin koskee välillä aika paljon ja tuntuu että olen kokoajan väsynyt ja näläinen. jos nousen ylös jostain tai niistä nenääni niin mahaan vihloo ja sitä vihloo vaikka en tee mitään. välillä on sellainen etova olo..

onko mahdollista että olisin raskaana vaikka syön terolut lääkkeitä ja tänään alka verta tulemaan? vai kuvittelenko olevani raskaana koska haluan niin paljon olla äiti?

millon kannattaa tehdä raskaus testi?
No jos olet raskaana niin,,, ONNEKSI OLKOON OON SUPER ONNELLINEN JA KATEELLINEN
 
vierailija
hei epäilin olevani raskaana kun menkat olivat liki kaksi viikkoa myöhässä, mitään muita oireita ei silloin vielä ollut. Nyt kuitenkin viikko sitten menkat alkoivat, menkat ei ollu tavanomaiset minulle, kivut olivat suuremmat ja tuntui erinlaiselta myös veri ei ollut täysin punaista ja vieläkin erittyy ruskeaa eritettä aina välillä.

En epäillyt enää olevani raskaana kun menkat alkoivat mutta nyt minulla on ollut muutaman päivän todella etova olo ja huimannut. Paha olo tulee ihan yhtä äkkiä ja häviää myös. Olen myös itku herkempi.

En ole koskaan ennen ollut raskaana eikä ole siis kokemusta oireista, ihmetyttää vain tämä tilanne.

Emme ole yrittänyt saada lasta mutta ehkäisyssä olemme lipsuneet aina välillä.
Jos saisi vinkkiä kannattaako turhaan hankkia lääkärin aikaa? Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta?
Muuten osaatteko sanoa kun mun ekat menkat ovat vasta tulossa jonkin verran oireiTa jo ja silti mulla on usein huono olo ilman syytä ja ei tee mieli syödä,enkä mä oo kipeenä tai mitään kiitos jos voitte vastata❤
 

Yhteistyössä