Norton internet security vs f-secure

pähkinäinen

Jäsen
10.05.2010
949
1
16
Kumpi parempi, onko eroja?

Taas se aika vuodesta, kun pitää uusia/päivittää virusturva.
Mulla on nyt käytössä tuo Norton, mut tuntuu että kone on ihan törkeen hidas ja rutisee kokoajan. Voiko se johtua tuosta virusturvasta?

Kaupassa katselin f-securea ja siinä luki ettei sen pitäsi hidastaa juurikaan konetta. Onko se yhtä tehokas kun nortoni?

Mulla f-secure. Viiruksia ei ole päästäny mutta hidastaa konetta kyllä tämäkin. Tyytyväinen olen ollut. Avast oli ennen tätä ja päästi troijalaisen, joten en enää ikinä ilmaisversioihin kyllä luota.

Avast ei vaan löydä niitä viruksia :-D On se huomattavasti huonompi kun F-Secure, joka vaikka konetta vähän hidastaakin ja valittaa vähän joka välissä on kyllä parempi kuin Norton. F-Secure on ollu tosi hyvä mulla.

Kyllä meidän perheessä on tuon F-Securen tuotteet toimineet aika hyvin. Juuri ostimme uuden PC:n ja siihen suojauksen F-Securelta kun löytyi ihan hyvä alennus: http://www.alennuskoodi.fm/tarjoukset/f-secure/ . Jotkut ovat sitä mieltä että netin ilmaisohjelmatkin ajavat asiansa mutta parempi olla varuillaan ja maksaa hieman kuin itkeä sitten kun koko kone on jumissa haittaohjelmista ja viiruksista.

Aikoinaan oli F-secure ja se vasta hidasti. Kyselin hieman ja sanoivat tietävät sen olevan niin raskas toiminnoiltaan ja tutkivan vielä vanhaakin jo pois mennyttä asiaa. Luovuin siitä ja otin netistä vaan Avast Free antivirus- torjuntaohjelman. Helppo asentaa ja toiminut täydellisesti. Ilmoittaa aina vuoden välein, että olisi klikattava tästä jos haluat jatkaa. Tietenkin tarjoaa sitä maksullistakin ohjelmaa, mutta sen suruttomasti ohitan.

Ei varmaan ole täysin turvallista ohjelmaa missään. Onhan siitä saatu lukea. Mutta ilmaisohjelma ajaa asiansa siinä kuin joku rahastusohjelma.

Yhteistyössä