Nosto toivottu vai ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paniikissa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paniikissa..

Vieras
Pakko itsekin kirjoittaa tänne...tein pari päivää sitten positiivisen testin, ei ollut ehkäisyä käytössä ollenkaan, oli eka kerta ilman ehkäisyä..kaikilla suvun naisilla ollut vaikeuksia tulla raskaaksi ja mä tulin ekasta kerrasta ilman ehkäisyä..joo ei tartte kenenkään aukoa päätä tästä hyvin tiedän ettei siihen tarvita kuin yks kerta.. No oon ollu jo kuitenkin pidempään sillä kannalla että haluaisin lapsen ja perheen,,ollaan oltu jo 7 vuotta avomiehen kanssa yhdessä.. Molemmilla työt tosin toinen nyt lomautettuna mutta en pelkää kuitenkaan taloudellista pärjäämistä,, vaan ajatukset on nyt kuitenkin sekaisin.. Pelkään aviomiehen reaktio ja ajatuksia,hän tietää kyllä mutta ei halua sanoa mielipidettään etten toimi sen mukaisesti..en kuitenkaan haluaisi pilata hänenkään elämää..tuntuu ettei mikään ole hyvä vaihtoehto ..itse olen toisaalta aborttia vastaan kun ei ole kunnollista syytä...ollaan jo +25v..lisäksi mies syyllistää minua siitä jollain asteella että olen nyt halunnut raskaaksi ja asiasta ei ole paljoa puhuttu ennakkoon eikä ole suunniteltu!!vaikka en minä yksin ilman ehkäisyä hommaile,tuntuu epäreilulta tommoset syytökset! kun kuitenkin mietin et oonko ihan paskiainen js holtiton vaikka en mä tähän ole ketään pakottanut,mies ei kuitenkaan ottanut asiaa puheeksi ees vielä silloin kun jälkiehkäisyn olisi voinut ottaa ???tuntuu että pää leviää eikä ole kellekään kelalle puhua joka ois puolueeton tässä asiassa... Onko kellään vastaavaa? Toivoisin jotain rohkaisevia kommentteja,tuntuu että on ihan jumissa tän kanssa ..

Saat enempi kommentteja jos käytät kappalejakoja, kun aika moni ei jaksa ehkä lukea tuollaista raskasta sekavaa pötköä :(

Mä en ymmärtänyt että miksi lapsi ei olisi toivottu, kun molemmat on tienneet ehkäisyn poisjättämisestä, olette 7 vuotta olleet yhdessä, olette lähemmäs kolmikymppisiä, olet toivonut lasta...

Ymmärrän yllätyksen ja paniikin varmaan, mutta en voi samaistua. Ite kun oon paljon "huonommissa" tilanteissa toivonut lasta. Jotenkin abortin pitäminen vaihtoehtona kuulostaa sun tilanteessa kornilta, mutta pohtikaa ihan rauhassa.

Mielestäni tilanne nyt on aika normaali. Monelle tuntemalleni ensimmäistä tai vaikka useampaakin odottaessa on tullut mitä jos-asiat mieleen. Kuuluu vähän niinku prosessiin punnita kaikki vaihtoehdot ja sehän on ihan hyvä usein lopulta tietää mitä haluaa. Esimerkiksi vahingossa raskaaksi tullut ja miettii abortit yms läpi ja tuleekin keskenmeno, niin silloin tietää onko helpottunut vai ei.

Lapsi on kuitenkin elämän muuttava asia jota on hyvä ajatella hyvinkin kokonaisvaltaisesti. Myös se että jos toinen haluaa ja toinen ei niin tulee suhteeseenkin ihan erilainen kriisi.

Sama tilanne, pelkäsin, pohdin vaihtoehdot, pidin lapsen ja olen onnellinen.

Yhteistyössä