NP-ULTRA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hieman shokissa vielä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hieman shokissa vielä

Vieras
kertoisitteko kokemuksianne vastaavasta...

Käytiin eilen np-ultrassa viikolla 11+5 ja niskaturvotusta löytyi huikeat 4,8mm! Muuten oli kaikki ok, kädet heilui pikkasen vaikka näytti todella rauhalliselta ja nukkuvalta. Lääkäri kehotti lv tutkimusta parin viikon päästä. Eikö se tehdä vasta myöhemmin? Miten istukkabiopsia? Siitä ei puhunut yhtään. Oli vain yllätys koska ikää on minulla vasta 21...

Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
onko sulta verikokeet otettu, kai odottelette ne tulokset ensin?

Joo otettiin... Tuo lääkäri vaan vaikutti todella tietämättömältä enkä saanut mihinkään vastauksia. Oli niin tympee että inhottaa :(

Joas turvotusta on tuon verran en itse enää niitä verikokeiden tuloksia niin oleellisina pitäisi. Ts. jo pelkkä turvotus riittää harkitsemaan punktioa jos sen muuten tärkeänä pitää.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Joas turvotusta on tuon verran en itse enää niitä verikokeiden tuloksia niin oleellisina pitäisi. Ts. jo pelkkä turvotus riittää harkitsemaan punktioa jos sen muuten tärkeänä pitää.

juu, kyllä itsekin varmaan punktioon kallistuisin jo tuon perusteella, ja riippuu aina ihmisestä et miten haluaa toimia.

ap: voit soittaa huomenna vaikka neuvolaan jos et kaipaamiasi vastauksia lääkäriltä saanut. Tsemppiä jatkoon :hug:

Huoh... joo soitankin neuvolaan. Luin netistä että perinnöllisyyspoliltakin saa tietoa joa tarvitsee? Mistähän mä sen numeron löydän... Joo, kyllä me varmaan mennään siihen punktioon varmuuden vuoksi. Ettei ainakaan olis mitään vakavaa josta ei lapsi selviäisi... Luin helistimen palstalta myös että on ollut jopa 8mm turvotusta ja syntynyt terve lapsi!

heippa. meillä oli np-ultra viime viikolla ja turvotusta 4mm. veriseulan ja ultran yhteislaskun mukaan riski tällä iällä (26v.) saada down lapsi on 1:200. Menemme lv punktioon kahden viikon päästä vasta... Piinaavaa aikaa mutta pakkohan se on kestää. Juurikaan en huolehdi muusta kun siitä selviääkä lapsi jos kyseessä jokin vaikea trisomia 18 tai 16 jne... henkisesti olen jo varautunut trisomia 21:een.

Meidän vauvalla oli turvotusta yli 7mm np-ultrassa. Ei otettu veriseulaa, kun lääkäri katsoi että ei ole tarpeellista ja laittoi lähetteen sikiötutkimusyksikköön. Sinne saatiinkin aika heti seuraavalle viikolle ja päädyttiin ottamaan istukkabiopsia. Tulokset siitä saatiin viidessä päivässä ja meidän vauvalla oli downin syndrooma. Käytiin siellä sikiötutkimusyksikössä useamman kerran ja pahimmillaan turvotusta oli yli sentti. Me jatkettiin raskautta ja nyt meidän poika on 3,5 v ihanuus :heart: