nuha ja veren tulo nenästä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton minä

Vieras
auttakaa nyt kokeneemmat. vauva, kohta 7kk, ollut kovasti flunssassa, nuhainen, yskäinen. on ollut vajaa kaksi viikkoa jo. syö hyvin ja muutenkin oma itsensä mutta nyt on alkanut tulemaan nenästä verta =(
voiko se johtua tuosta nuhasta, limakalvot on kärsinyt tms? muita tippoja nenään en ole laittanut kuin keittosuolatippoja.
mitä voisin tehdä?

Nuhasta voi johtua. Usein limakalvot kuivuvat tai muuten runsas "niistäminen" voi saada limakalvot vuotamaan. Kyllä meillä molemilla lapsilla pidemmän flunssan jälkeen alkanut tulemaan vertakin nenästä...ja itselläni tulee aika useinkin. Voithan kokeilla jos saisit esim. huoneilmaa kosteammaksi, se voi joillakin auttaa.

Voi pientä :/

Limakalvot ovat jo varmaankin aika ärtyneet ja kuivat. Ilmankostutin voisi tuoda helpotusta (meillä on toiminut tosi hyvin). Suolatipat voivat pitkään käytettynä kuivattaa nenua entisestään. A-vitamiinitippoja kannattaisi kokeilla (apteekista). Ne on öljypohjaisia ja vahvistaa nenän limakalvoja.

kiitti vastauksista =)
mä sain neuvolatätin puheista sen käsityksen että keittoliuosta voi huoletta käyttää, ei pitäisi kuivattaa mut mene siitäkin sitten takuuseen..
jotain täytyisi keksiä, verenvuoto tuntuu pahenevan, aamuisin varsinkin kun köhii ja nenä vuotaa, mukana tulee aika lailla verta =(
täytyypi piipahtaa apteekissa jos noita tippoja koittaisi. imetän kyllä, mä en ole kyllä maitoa ruiskinut kuin suuhun ;)

Yhteistyössä