Nukkuminen...

  • Viestiketjun aloittaja unta haluaa
  • Ensimmäinen viesti
unta haluaa
Viimeisen parin yön aikana en ole voinut nukkua kuin vasemmalla kyljellä, jos olen nukkunut oikealla, olen herännyt karmivaan jomotukseen oikeassa jalassa. Se puutuu ihan kokonaan, eikä meinaa lakata jomottamasta. Asia on tosi hankala, koska selälään en pysty olemaan ja nukkuessani yhdessä ja samassa asennossa koko yön, ei sekään tunnu hyvälle. Pitäiskö alkaa soittamaan päivystykseen vai vaan kärsiä? Rv31
 
Kaija
Sama vaiva täällä! Minä nukun aina oik. kyljellä. Kun herään, jomottaa niin vietävästi ja veri ei kierrä oikeassa kädessä! Mutta minulla ei ole vaihtoehtoja. Näin on jatkunut jo viikkoja! Vas. kyljellä en voi n ukkua, koska silloin alkaa heti ahdistaa aivan vietävävästi. Minä käsin laillasi ja yöunet ovat aivan onnettomia. Nyt viikkoja 35+5. Kumpa vaavi syntyisi pian...
 
:-)
No ei nyt ehkä ainakaan päivystykseen kannata rynnätä... ;-)

Vauva siellä vaan painaa jalkaan meneviä hermoja. Ikävä juttu, mutta ei sille voi mitään. Yritä löytää joku hyvä asento ja nuku vaikka muutaman tunnin pätkiä kerrallaan. Jos on tosi hankala olla, soita maanataina neuvolaan ja pyydä saikkua.

Koita kestää! Vaiva paranee kyllä viimeistään kun vauva syntyy :)
 
*
Siksi suositellaankin että odottava äiti nukkuisi vasemmalla kyljellään, koska oikealla kulkee isoja verisuonia jalkoihin ja kohtu voi painaa niitä jos on selällään tai oikealla kyljellä. Tyyny jalkojen välissä voi auttaa nukkumaan kylkiasennossa, lonkat eivät tule kipeiksi kun jalat ovat erillään.
 
jo saanut
Syökää magnesiumia!
Se vähentää niitä öisiä kipuja ja painon tunnetta yleisesti jaloissa.Mulla tuli suonikohju mutta sen kanssa pystyy elämään kun syö magnesiumia.Ilman sitä jalka aika rivon näköinen.
Suosittelen hakee apteekista/kaupasta.
 
bambi
Mulla loppui lonkkien jomotus, kun otin hartioiden alle toisen tyynyn, eli nostin sängyn pääpuolta kyynärpäistä alkaen loivasti ""ylemmäksi"". Ei auttanut tyyny jalkojen välissä, mutta tuo lievä korotus auttoi. Tietenkin kaikki on yksilöllistä, mutta kannattaa kokeilla! Nukun molemmilla kyljilläni, ja nyt alkaa kääntyminen yöllä olla jo aika operaatio tämän jumbovatsan kanssa...

bambi rv 38+4
 
haloo
no olisko kuitenkaan mikään päivystysasia...kyllä tuo on ihan tavallista odottavalla äidillä, vauva kun on vatsassa molskii ja painaa verisuonia ja hermoja, nivelet alkaa olla löysät jne. Se vaan on kärsittävä, käy vaikka jaloittelemassa yöllä välillä. tyynyjä kannattaa käyttää apuna kanssa, esim. polven alle kyljellä maatessa jne. Mitäpä siellä päivystyksessä tuolle voitais tehdä? Ehkä noi yölliset vaivat on luonnon valmistamista äitiä sitten vauva-ajan yöheräilyihin...:)
 

Yhteistyössä