Hae Anna.fi-sivustolta

Nukkumiseen

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä nukahtamislääkekö??, 08.02.2005.

1. tuulan tei Vierailija

Lento matkalla ei sovi uni- eikä nukahtamislääkkeet, alkoholikaan ei ole hyväksi. Muuten ei kannata tuomita nukahtamislääkkeitten käyttäjiä, tietty parempi ilman, mutta kuka tahansa voi joutua tilanteeseen (esim. traumaattisen onnettomuuden jälkeen) ettei saa nukuttua, ja uni on tärkeää että jaksaa räpiköidä eteenpäin. Ne on sitten vaan tilapäiseen käyttöön!

2. Aikaero Vierailija

Tuli vain mieleen, että voisi olla hyvä kokeilla sitä vähän etukäteen. Joillekin voi tulla lääkkeistä huono olo. Tunnen myös yhden entisen vuorotyöntekijän, jonka oli pakko vaihtaa alaa, kun ei vuorotyön aikan pystynyt nukahtamaan ilman lääkkeitä, ja kun otti lääkkeitä, näki niin hirmuisia painajaisia. Suo siellä, vetelä täällä.

En ole itse koskaan ottanut mitään nukahtamis- tai unilääkettä, mutta kukin tehköön kuten parhaaksi näkee.

3. Tenox Vierailija

Teen 2-vuorotyötä ja vain silloin tällöin aamuviikolla otan tenoxin jos en ole saanut nukuttua. Pitäis herätä 04.30 ja ilta 22.00 nukkumaan, varsinkin aamuvuoron eka aamu vaikein (tai tavallaan yö). Ja todellakin ilman koukkuunjäämisen pelkoa voi ottaa pitemmillä lennoilla yhden tenoxin esim. aterian yhteydessä. 4 tuntia tehollista lepoa yleensä, eikä juurikaan tokkuraista oloa. SUOSITTELEN TENOXIA !!!!! (20 MG PIENI LASIPURKKI, N. 7 EUROA/30 TABUA)

4. unta palloon Vierailija

Niin Tenoxia on myös 10 millisenä, riittänee tottumattomalle.

5. unihäiriöinen Vierailija

Jos on unihäiriöitä niin ei ole turhaan aloittanut lääkkeiden syömistä.
    Koittakaapa te hyvin nukkuvat vaikka viikon ajan päin vastoin, eli pysyä kaikin keinoin hereillä.Tehkää mitä vaan kunhan ette nukahda kuin pari tuntia ennen pakollista heräämis aikaa.Varmasti ensimmäisenä yönä tunnette ahdistusta kun ette voi nukkua,toisena yönä revitte hiuksia päästä,kolmantena lyötte päätä seinään....jne. Kuvitelkaa oloanne viikon tai kahden jälkeen,ja käytte tietenkin normaalisti töissä tämän lisäksi.
    Itse unihäiriöisenä en saa unta vaikka minua nukuttaisi miten paljon,mitä enemmän olen joutunut valvomaan,sitä vaikeampaa on. Elämästäni ei tulisi yhtään mitään ilman unilääkkeitä. Toki on ajan jaksoja jolloin saan unta ilmankin silloin tällöin.
    Mutta alkuperäiseen kysymykseen: Minusta lennolla voi ottaa nukahtamislääkkeen,jos on sitä aikaisemmin kokeillut.Monella voi ensimmäisillä kerroilla olla enemmän tokkuraisuutta kuin yleensä .Merkeillä on teho eroja ja sivuvaikutus eroja.Toisille ei välttämättä sovi mikään ja toisille sopii kaikki. Itse pystyn heräämään unesta vaikka olenkin ottanut lääkettä.Olo on hieman tokkurainen,mutta jos on tosi tilanne, niin ei niin sekava ettei kykenisi toimimaan tarpeen tullen.Jos on väsynyt pitkästä valvotusta lennosta niin tokkurainen olo on silloinkin. Alkoholi/humala minusta pahempi asia on lennolla yleensäkin tai nukkuessa,jos ottaa liikaa.
    En suosittele alkoholia ja lääkettä käytettäväksi samanaikaisesti.

6. Nisti Vierailija

Se on hyvä että 45vuotta mennyt ilman lääkkeitä. Se ei oikeuta kutsumaan nukahtamislääkkeitä käyttäviä nistiks. Nää on taas niitä ihmisiä jotka ei ymmärrä lääkkeistä mitään.yksinkertainen olento. :D

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri