Nukkuuko mein poika liikaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villiviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

villiviina

Aktiivinen jäsen
27.04.2005
3 685
0
36
Onko tää hei ihan normaalia, meidän pojan (1v5kk) normi päivärytmi on seuraavanlainen (noin suunnilleen)

klo8 herää aamulla...
klo 9.30-11-30 päiksyt..
klo 14-16(-17) päiksyt
klo 19-20 yöunille...

Musta on alkanu tuntuu jo aika oudolta, pitää ottaa neukas puheeks :/

Keskimäärin 16-17 h nukkuu vuorokaudessa :whistle:

EN tiedä mikä on liikaa, mutta enemmän kuin meidän poika. Meillä on jättänyt ekat päikyt pois jo pari kuukautta sitten, joskus 9 kk vanhana. 12 tunnin yöunet ja yhdet puolen - kahden tunnin päikyt riippuen päivästä. Ja on siis nyt 1 v 1 kk.

Plus sitte että vaikka duraseli onkin niin usein tapaan hänet makailemasta lattialta jonku tyynyn ja rievun kanssa.

Mä oikeesti alan huolestumaan. Pojalla on niitä reikiä siel pumpus ettei ne vaan tekis tällästä.. Puolvuotta pitää viel oottaa seuraavaa ultraan :ashamed:

No meidän neiti on sitten joku supernukkuja =) Täyttää tässä kuussa 1-v.

Herää aamulla klo 7
Ekat päikkärit 9-11
tokat päikkärit 13-15
kolmannet päikkärit 17-19
yöunille 21

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Plus sitte että vaikka duraseli onkin niin usein tapaan hänet makailemasta lattialta jonku tyynyn ja rievun kanssa.

Mä oikeesti alan huolestumaan. Pojalla on niitä reikiä siel pumpus ettei ne vaan tekis tällästä.. Puolvuotta pitää viel oottaa seuraavaa ultraan :ashamed:

:hug: Voi että! Ymmärrän kyllä huolesi. Vois kai sinne neuvolaan soittaa tässä välissä ihan mielenrauhan vuoksi?

Meidänkin poika kyllä aina välillä huilaa lattialla tai patjalla leikkien keskellä. Makaa vähän aikaa mahallaan ja sitten taas mennään.

Nukkuuhan tuo aika paljon, mut voiko lapsi nukkua liikaa, tai mitähän se kertoo jos nukkuu "liikaa".. (pohdiskelen vaan tässä..)
Meillä 8kk ikäinen nukkuu 10-12h/vrk, se taas nukkuu ehkä himpun verran liian vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja PikkasenPyöree:

Herää aamulla klo 7
Ekat päikkärit 9-11
tokat päikkärit 13-15
yöunille 21

Meillä tuo ukkeli käy pääsääntösesti klo 19 yöunille..Mut jos vetäsee kolmannet päikkäriunet niin sitte käy vasta klo 21..

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:

:hug: Voi että! Ymmärrän kyllä huolesi. Vois kai sinne neuvolaan soittaa tässä välissä ihan mielenrauhan vuoksi?

Meidänkin poika kyllä aina välillä huilaa lattialla tai patjalla leikkien keskellä. Makaa vähän aikaa mahallaan ja sitten taas mennään.

Neuvola on parin viikon päästä mut sydän pkl vasta 2 vuotiaana..

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Nukkuuhan tuo aika paljon, mut voiko lapsi nukkua liikaa, tai mitähän se kertoo jos nukkuu "liikaa".. (pohdiskelen vaan tässä..)
Meillä 8kk ikäinen nukkuu 10-12h/vrk, se taas nukkuu ehkä himpun verran liian vähän.

Niin.. ehkä toi liikaa on väärä sana, lapset on erilasia. Mietin vaan että missä vaiheessa se on liikaa :o :whistle:

Vai miten se nyt oli..

minä menisin todella pian lääkärin pakeille. Mulla on tuttavapiirissä lapsi joka nukkui liikaa siis lääkärinn mielestä. Tuon ikäinen nukkuu yleensä 12-14h päivässä. Anna lääkärin todella nyt pohtia asiaa ja antaa teille kotiin neuvoja ja ohjeet miten tarkkaillaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sen arvio lääkäri:
minä menisin todella pian lääkärin pakeille. Mulla on tuttavapiirissä lapsi joka nukkui liikaa siis lääkärinn mielestä. Tuon ikäinen nukkuu yleensä 12-14h päivässä. Anna lääkärin todella nyt pohtia asiaa ja antaa teille kotiin neuvoja ja ohjeet miten tarkkaillaan.

Ai? Olikos sillä lapsella sitten jotain "vikaa"?

Mä taidan sinne pumppupolille kyllä rimpauttaa..

se minkä tyypin vikaa en kerro, koska en ole asianomainen. Mutta sun kysymykseen voiko nukkua liikaa, vastaus: voi. Soita ihmeessä lääkärille ja kerro tilanteestanne. Kaikkea hyvää teille!

Herää aamulla klo 7
Ekat päikkärit 9-11
tokat päikkärit 13-15
yöunille 21

Meidän pojalla on kans suurinpiirtein sama päivärytmi.

ettei lapsesi jaksa olla kuin 2h hereillä ja taas nukutaan. Jos lapsellasi on sydämessä jotain todettu niin uskon sen viittaavan siihen. Kerrohan sitten kun olet soittanut, mitä lääkäri sanoi päivärytmistänne.

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:

Herää aamulla klo 7
Ekat päikkärit 9-11
tokat päikkärit 13-15
yöunille 21

No ootkos sä ajatellut, että nukkuu liikaa?
Mulla ei oo edes käynyt mielessä, että nukkuis liikaa :o

Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Lasienkeli:

Herää aamulla klo 7
Ekat päikkärit 9-11
tokat päikkärit 13-15
yöunille 21

No ootkos sä ajatellut, että nukkuu liikaa?
Mulla ei oo edes käynyt mielessä, että nukkuis liikaa :o

Ehkä mä taas huolestun turhasta...

Alkuperäinen kirjoittaja lääkäri tietää:
ettei lapsesi jaksa olla kuin 2h hereillä ja taas nukutaan. Jos lapsellasi on sydämessä jotain todettu niin uskon sen viittaavan siihen. Kerrohan sitten kun olet soittanut, mitä lääkäri sanoi päivärytmistänne.

Hänellä on vsd ja asd

Aukkoja eteisten ja kammioiden väliseinissä..

olet aivan oikeassa, sinun on syytä kertoa sydänlääkärille tästä unirytmistä. Yleensä kun äiti huolestuu lapsestaan, se huoli on aiheellinen. yli 1veen pitää pystyä olemaan vähintään 3-4h tuntia hyvien unien jälkeen valveilla.

Alkuperäinen kirjoittaja anna lääkärin päättää:
olet aivan oikeassa, sinun on syytä kertoa sydänlääkärille tästä unirytmistä. Yleensä kun äiti huolestuu lapsestaan, se huoli on aiheellinen. yli 1veen pitää pystyä olemaan vähintään 3-4h tuntia hyvien unien jälkeen valveilla.

Kyllä mä voi kysyä täältä et kuinka muiden lapset nukkuu, ja onhan tännekkin jo vastattu että muitakin hyviä nukkujia löytyy.

Mutta kyllä mä kysyn tätä tuolta polilta.

Mun pojalta löydettiin pari vuotiaana rerikä, kuumeessa löytyi sivuääni.
Ennen kuin tiesin reiästä mitää puhuin neuvolassa kun usein makailee tyynyn, unirätin kanssa kesken leikin.
Hän myös nukkui aika paljon.
Tällä hetkellä 13v, roteva poika, seuraava tarkastus 15v, katsotaan tehdäänkö mitä, nyt vaan odoteltu jos kasvaessa itse umpeutuu.

mutta vastuullinen vanhempi kysyy vielä ihan lääkäristäkin. Kuten aiot tehdäkin. Pelästyin vaan kun aloit selvästi ajatella, että murehdit suotta.. Toivottavasti niin, mutta hyvä se on selvittää. Ja sanon tämän muillekin joiden lapset ei jaksa olla hereillä kuin 23h uninen jälkeen.(Niin ja en puhu vauvoista) Kannattaa konsultoida lääkäriä. Lapsi voi ihan oikeasti nukkua liikaa ja siihen on lukuisia syitä. Kaikkea hyvää kaikille!

Alkuperäinen kirjoittaja anna lääkärin päättää:

Äläs sano..Mä oon todella hyvä huolestumaan ihan mistä tahansa.

Yhteistyössä