Nukkuuko teidän 2v päikkärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä tasan 2v. nukkuu päivittäin päikkärit. Satunnaisesti jää välistä. Hoitaja opetti jäämään yksin sänkyyn. Kotonakin siirryttiin siihen, kun nukahtaa huomattavasti nopeammin, kuin jos oltaisiin samassa huoneessa. Kotona nukutaan vähän myöhemmin kuin hoitajalla. Onhan rytmi vähän erilainen. Meidän tyttö käy sitten illalla vasta 21 jälkeen yöunille, vähän aikaisemmin hoitopäivinä.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Lapset menee nukkumaan siinä klo 20 paikkeilla ja herätys aamulla 6-7 välillä, ihan hyvin nukahtavat illalla.
Ulkoilemme ja puuhastelemme paljon, se on se avain siihen että nukuttaa.
Ei nukuta jos katselee videoita yms. päivän.

t. se kolmen alle kouluikäisen äiti

Siis kuvitteletko, etteivät päiväkodissa ulkoile ja touhua aamupäivällä?

mun poitsu nukkuu päikkärit joka päivä, vaikka nukahtamiseen menis 45min niin siltikin.. kun herää aamulla klo 6 niin jos ei nuku päikkäreitä niiin ei tuu iltapäivästä eikä illasta mitään.. iltaisin menee nukkumaan klo 20-20.30 ja aamuisin siis herää itekseen

Meillä 2-vuotias on kk sitten lopettanut oikeastaan kokonaan päiväunet. Autoon saattaa iltapäivällä nukahtaa ja joskus tosi harvoin kotona nukahtaa. laitan kuitenkin yleensä tytön levähtämään iltapäivällä sänkyyn tai rattaisiin ja sitten sopivan ajan kuluttua lupaan hänen tulla sieltä pois. mutta tosiaankin tuo on niin yksilöllistä, eikä kannate suoraan vetää viivaa päiväunia nukkumattomista ylipainoisiin tai häiriintyneisiin lapsiin. Nukkumaan menee illalla enne yhdeksää ja nukkuu n. 12 tunnin yöunet. Jos tyttö nukkuu päiväunet, illalla nukkumaan laitto on hankalaa, mutta pääasiassa, kun ei nuku päiväunia, illalla hän nukahtaa muutamassa minuutissa omaan sänkyynsä.

Meillä 2v. ja 3,5 v nukkuvat päikkärit joka päivä. Ihan jo siksikin, että mä en jaksais ilman pientä hengähdystaukoa. Meillä on lisäksi pieni vauva joten saatan itsekin nukkua lasten kanssa jos yö on ollut kovuin risainen. lapset nukkuvat 1-2 h päikkärit ja yöunilla ovat 10-12 tuntia. Ollaan ulkona ja touhuillaan varsinkin näin kesäaikaan niin paljon ettei unta tarvitse kauaa odotella.

Meiän 2 v 4 kk nukkuu päikkärit joka pvä (yleensä 2 h) ja kyllä pikkumies ne tarvii ihan ehottomasti, muuten ei tuu loppupäivästä yhtään mitään. Silti nukkuu 12 h yöunetkin (klo 20 - aamu 8.00).
Ja väitän, että hänen hyvällä nukkumisellaan on ollut vain positiivinen vaikutus pojan käyttäytymiseen. On aina (lähes) hyväntuulinen ja kiltti ja reipas, ei kitise ja kiukuttele.

Joo, sellaiset 1,5 -2 tuntia nukkuu. Hän menee illalla monen mielestä myöhään nukkumaan mutta kun meillä ei ole kenelläkään halua herätä kuuden tai seitsemän maissa, niin menköön ja nukkukoon päiväunet.

Kolmena päivänä hänen elämänsä aikana päikät ovat jääneet väliin, ja seuraavat kaksi päivää näiden päikättömien päivien ovat olleet sangen vaikeita.

Minusta 2v tarvii päiväunet, että sinällään olen kolmen äidin kanssa samoilla linjoilla. Aamulla ajoissa ylös (n. klo 7) päiväunet puolilta päivin ja sit illalla nukkumaan 20-21.

Olen aika paljon nähnyt lapsia ja päiväunet todellakin tarpeen suurimmalle osalle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minusta 2v tarvii päiväunet, että sinällään olen kolmen äidin kanssa samoilla linjoilla. Aamulla ajoissa ylös (n. klo 7) päiväunet puolilta päivin ja sit illalla nukkumaan 20-21.

Olen aika paljon nähnyt lapsia ja päiväunet todellakin tarpeen suurimmalle osalle.

Pitääkö lapsi siis herättää klo 7 aamulla jos muuten nukkuisi esim. 20-08, ilman päiväunia? Jos ei muuten ole mitään tarvetta herätä jo seitsemältä?

Yhteistyössä