Nukkuuko teidän lapsi omassa sängyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailija"

Vieras
Meillä tulee 3 ja 5 v tytöt joka yö meidän sänkyyn. En nuku hetkeäkään rauhassa sen jälkeen. Raahasin patjan meidän huoneeseen jotta voin itse mennä siihen nukkumaan. Miten saada lapsi nukkumaan omassa sängyssään?? Mä en kestä tätä enää haluan sänkyni takaisin itselleni.

Viime keväänä "häädettiin" 7 vuotias meidän sängystä palkinto taulukolla. Nyt on käynnissä 4 vuotiaan häätö, niin että saa katsoa Puuha Peten aina kun nukkuu omassa sängyssä.

Meiän lapsi oppi 2,5vuotiaana nukkumaan omassa sängyssä. Oppi kun oltiin (koko perhe) 2 yötä mummilassa,siellä on pinnasänky eli ei päässy itse pois. Tämä oli keväällä.. Nyt kesän aikana on tilanne kääntyny siihen että lapsi nukkuu omassa sängyssään jos minä olen patjalla vieressä..huoh.

Toimiskohan joku tarrojen keräys-tyyppinen palkitsemisjuttu näin pienellä? Lapsi siis alle 3v.

Meillä nukkuu kaikki omassasängyssä. Vanhin oli jossain vaiheessa melkein joka yö meidän sägyssä ennen keskimmäisen syntymää. Sit ruvettiin vaan sitkeesti viemään aina takas omaan sänkyyn. Parin viikon päästä nukku koko yön omassa sängyssä ja siellä on nyt nukkunut viimeset viisi vuotta. Muut lapset kans on aina viety heti takas omaan sänkyyn ja hyvin ovat omissa sängyissä nukkuneet. Meillä on kans 180cm sänky, mut en silti halua sinne joka yö jotain lasta.

Meidän tytöt 4 & 6 on aina nukkuneet omassa sängyssä (no ekat kuukaudet vieressä). Tulevat väliin, jos näkevät painajaisia, mutta tätä tapahtuu ehkä kerran kuussa.

Meillä sänky vain 120 ja 3 vuotias nukkuu ja saa jatkossakin nukkua vieressä. Välillä nukkuu omassa sängyssä, useimmiten kuitenkin välissä. Asiasta ei ole tehty mitään numeroa, jos sanotaan että nuku tämä yö omassa niin tuo nukkuu kyllä.

Ja niin meille ei ikinä tule 180 cm sänkyä, minä haluan nukkua lähellä miestäni ja elän täällä vain kerran joten teen sen joka yö. Eli 3 vuotias ei sittenkään nuku itseasiassa välissä vaan reunalla useimmiten.

8 v ja 6 v ovat kaksivuotiaasta alkaen nukkuneet omissa sängyissään. Kipeänä joskus olen viereen ottanut.

2 kk ikäinen nukkuu välillä omassa sängyssään, enimmäkseen mun kainalossa.

Sänkyyni menee nukkumaan joka ilta 1 henkilö, aamuisin sieltä herää 1-4 =)

Useimmiten vierailija on 7-vuotias, 2-vuotias pysyy suurimmalla varmuudella omassaan.

[QUOTE="joku";27033779]Viime keväänä "häädettiin" 7 vuotias meidän sängystä palkinto taulukolla. Nyt on käynnissä 4 vuotiaan häätö, niin että saa katsoa Puuha Peten aina kun nukkuu omassa sängyssä.[/QUOTE]

Miten 7-vuotias palkittiin? Meillä on vain toi yksi väliin änkeäjä, mutta siinäkin alkaa olla liikaa.

Itse asiassa n. 3-vuotiaana onnistui vieroitus, nukkui hetken aikaa yöt läpeensä omassa sängyssä. Jossain vaiheessa kun oli kovasti kipeenä, sai tulla viereen ja jäi tapa päälle. Silloin vaan kannettiin omaan sänkyyn. Nyt ei tota jaksa enää kanniskella noin vaan ja ongelma on siinäkin, ettei siihen aina edes herää sillä hetkellä, kun viereen kömpii. Vasta sillon, kun alkaa potkuja sadella tai oma tila loppua ;)

Meillä 3v ja 2v tulee öisin viereen nukkuun. Onneksi toistaiseksi on tulleet eri öinä. Toissayönä oli tyttö vierailijana ja viime yönä poika.
Kun lapsi tulee sänkyymme joutuu mies mennä sohvalle nukkumaan. Ei pysty nukkua yhtään jos välissä möngertää pieni tapaus.
Poika nukkuu vielä niin tajuttoman levottomasti, että silloin en itsekkaan saa kunnolla nukutuksi. Viime yönäkin potki selkääni, nukkuu siis poikittain tai väärin päin tai miten vaan sängyssä. Ei koskaan paikallaan normaalisti :D

Tytön kanssa samassa sängyssä nukkuessa on taas ongelma, että hyvä että itse uskaltaa kylkeä kääntää unissaan. Likka on niin herkkäuninen, että heräilee pieneenkin liikahdukseen. Ja tuo kun herää muutenkin joka jumalan aamu 5-6 aikaan, niin en todellakaan tahdo aamua aikaistaa sillä, että itse vaihdan asentoa nukkuessa :D

Isot nukkuu omissaan koko yön (nuorin heistä 5v.). Vauva 3,5kk nukkuu omassa sängyssään usein ensin 8-9 tuntia, jonka jälkeen tankkaa maitoa ja jatkaa uniaan meidän välissä 3-4 tuntia. Meillä siis tällä hetkellä äärimmäisen hyvin nukutut yöt =)

Ja nyt täytyy koputtaa puuta...

En osaa auttaa, kaippa siinä vaan täytyy olla tiukka ja pistää omaan sänkyyn. Ei oikein ole kokemusta.

Meidän vauveli on vasta 1 kk ja nukkuu pääsääntöisesti kainalossa, nyt olen alkanut pistää öisin myös omaan sänkyyn jo. En kyllä halua että nukkuu meidän sängyssä vielä noin vanhana, eli ymmärrän aloittajaa... mun on pienenkin vauvan kanssa hankalaa saada hyvin unta, puhumattakaan että sängyssä olisi 2 leikki-ikäistä tilaa viemässä. :P

Yhteistyössä