nukkuuko vauvani, ikää nyt vajaa 3kk mielestäsi liikaa? Olen itse alkanut huolestumaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Esimerkki tältä päivältä

Nukkui koko yön 23-8 putkeen
Valvoi 10 asti ja söi tiheästi tuona aikana. Nukahti uudelleen ja nukkui klo 13:30 asti. Valvoi klo 16 asti ja söi taas tiheästi ja nukahti uudelleen.
Nyt nukkuu taas. Illalla on yleensä vireimmillään 19-22 jonka ajan tankkaa ruokaa tiheästi. Kuuluuko vielä 3kk ikäisten lastenkin nukkua NÄIN paljon???

Meillä kanssa sillon 3kk ja vielä 5kk nukkui todella paljon ja sikeästi... no nyt kun on 10kk niin muistelee kaiholla niitä aikoja kun poika vielä nukkui, nyt nukkuu todella vähän jopa vähemmän kun veljensä 2- ja 5-v. Joten nauti :)

Mun kaikki kolme lasta on nukkunut vauvana paljon. Jaksoivat valvoa max kaksi tuntia ja sit unille. Mutta ovat sitten vähän yli vuoden iässä jättäneet päikkärit kokonaan pois.

En muista mihin aikaan mulla 3kk nukkui kahdet tunnin päikkärinsä, mutta heräämättä nukkui 21-09 välisen ajan kolmekuukautisesta asti :)
Eli 14 tuntia vuorokaudessa.

ihan melkee alkaa itkettään ku käy niin kateeksi! meillä 1kk ikäinen nukkuu kyllä yöllä ihan hyvin kun on tissillä ja vieressä, mutta nää päivät on kyllä ihan mahottomia! 15min pikku pätkiä vetelee, ja nekin vaan sylissä tai sitteriä heijatessa...............................................................................................
NAUTI!

Vauva ilmeisesti kuitenkin hereillä syöttöjen välillä on virkeä ja seurallinen, hymyilee ja juttelee ja reenaa lattialla pään hallintaa? Painoa on tullut hyvin?

Vauvoilla(ainakin meillä) on kausia joukkoon nukkuvat enempi, liittynee kasvuspurttiin tai jonkin uuden taidon oppimiseen.

Okei, no ehkä minä sitten vaan stressaan turhasta. Olen täällä tämän päivän jo pohtinut kaikenmaailman sydänvikoja tms kun vauva nukkuu niin paljon. Paino on kuitenkin noussut hyvin, vähän mutta tarpeeksi neuvolan mielestä. Hereillä ollessa vauva on seurallinen ja erittäin hyväntuulinen! Pitää siis vaan nauttia eikä stressata turhia uneliaasta uudesta perheenjäsenestämme :)

Yhteistyössä