Nukuin sitten 2 tuntia viime yönä..:( Mistä ihmeestä tää johtuu??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Siis niinkin typerä syy tohon unettomuuteen kun toi mun oikea käsi, joka oli aivan mahdoton.
missään asennossa ei ollut hyvä kun puutui ja piti vaihtaa jatkuvasti asentoa..
Ei taida kuulua yleisimpiin oireisiin raskaana ni ajattelin jos joku muu ois kärsinyt samasta :snotty:
Yleensä noi jalat on olleet vähän sellaiset levottomat, mut jukoliste et ne ei olleet mitään verrattuna tohon käteen mikä piti mua hereillä koko hiivatin yön..
Mä olen aivan poikki jos ensi yönä on sama juttu, en jaksa :'(
Onneksi mies tulee kohta ja pääsee hetkeksi nukkumaan..
Mut oonko mä ainut jolla tälläistä, en mä osaa tota kättä paremmin kuvailla, on se tollei puutunut ja juiminut aiemminkin mut mennyt kyllä ohikin, viime yönä ei..
Ja siis vain raskausaikana.. :/

Mulla kahden raskauden aikana ollu tuota puutumista. Ekalla kerralla loppui vasta kun vauva syntyi, kesti siis viikkoja ja tokalla kerralla loppui nopeammin. Rannekanavan ahtauma tjsp?

Tiiätkö, minäkään en oo kuullu aiemmin tuosta käsien puutumisesta, mut olen todellakin sinun kohtalotoveri!
Mulla puutuu käsi vaikka se sojottas suorana patjalla ja veren pitäs kiertää ihan normaalisti! Jaloissa ei oo puutumista eikä suonenvetoa, mut kädet puutuu monta kertaa yössä!
Mistä lie johtuu, pitänee kysyä neuvolassa huomenna sitä! Ihme homma kyllä! :o

Rakennekanavan hermopinne, ns. rannekanava oireyhtymä, esiintyy tavallisesti rannemurtuman tai raskauden yhteydessä. Oireita ovat mm. käden puutuminen, pistely, tunnon herkistyminen tai heikentyminen ja etenkin öisin esiintyvä kipu. Oireyhtymä voi heijastua myös niskakipuna. Tutkimusten mukaan osteopaattinen hoito tehoaa erittäin hyvin rannekanavan hermopinteen aiheuttamaan kipuun.

Toivottavasti sulla ei ole sama juttu kuin mulla:
Puolivälissä raskautta suunnilleen alkoi puutumaan oikea käsi öisin. Sitä kesti pari tuntia-koko yön. Oli puuduksissa+turvonnut, perhanan kipeä.

Nyt sitten (rv38+) vaiva on pahentunut niin, että oikean käden 3 sormea ovat koko ajan puutuneet/tunnottomat. Lisäksi vasen ranne on paskana+sormet puutuu vähän väliä.

Yöunet ovat tästä johtuen olleet muutaman tunnin pätkissä jo monta kuukautta.

Vaivalle on nimikin: canalis carpi. Raskausaikana turvotus ilmeisesti aiheuttaa sitä, pitäisi korjaantua synnytyksen jälkeen. Jos ei, niin sitten edessä on leikkaus.

Syntyisi tää mun beibi jo, niin saisi joskus ehkä jopa nukkua :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
mitäs jos se mies vaikka hierois sitä sun kättä, ihan hartioista asti. verenkiertohäiriöltähän tuo vaikuttaa.
toivottavasti ensi yö olisi sulla parempi =)

No niin se meinas et hieroo tänään..
Ois se hieronut viime yönäkin mut passitin sen nukkumaan kun sillä kuiteskin 5 herätys :ashamed:
Ja mä herätin sen varmaan kymmenen kertaa tolla pyörimiselläni..

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Mulla kahden raskauden aikana ollu tuota puutumista. Ekalla kerralla loppui vasta kun vauva syntyi, kesti siis viikkoja ja tokalla kerralla loppui nopeammin. Rannekanavan ahtauma tjsp?

Joo siis mullakaan ei edellisissä raskauksissa ole tälläistä ollut, luulisin ainakin et muistaisin!
Samanlailla noi jalatkin joskus öisin puutuu, mut ei siis mitään noin kamalaa kuitenkaan kun viime yönä ton käden kanssa kun luulin ettei se lopu ollenkaan..
Eikä varmaan loppunutkaan, mä vaan olin niin väsynyt et lopuksi vaan nukahin.. :/

Tää nyt ei liity raskauteen mitenkään mutta mun alkuyöt,nukahtamiset on ajoittain yhtä helvettiä.

jalat puutuu,jalkateristä ja nilkoista ,sekä kädet myös,ei niin pahasti.

Kuumottaa,pistelee,tuntuu painavilta koko jalat.

Ei saa nukuttua vaikka kuinka nostaisi niitä ylös tai jotain.

Olen miettinyt levottomia jalkoja.

joku siellä mainitsi magnesiumin..?tarttee kokeilla.

Toivon että sulla jäi tuo yhteen yöhön!

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Mulla puutuu vasemmasta kädestä silloin tällöin 2 sormea ja ihan normaalia kuulemma on, varsinkin näin loppuvaiheessa raskautta kun nestettä kertyy käteen.

Toivottavasti saisit nukuttua siellä

:hug: :

Huoh, joo..
Vielä ois sitten aikaa tän loppumiseen..
Mulla se on ihan tuolta olkapäistä asti toi puutuminen, ja koko hiivatin käsi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Tiiätkö, minäkään en oo kuullu aiemmin tuosta käsien puutumisesta, mut olen todellakin sinun kohtalotoveri!
Mulla puutuu käsi vaikka se sojottas suorana patjalla ja veren pitäs kiertää ihan normaalisti! Jaloissa ei oo puutumista eikä suonenvetoa, mut kädet puutuu monta kertaa yössä!
Mistä lie johtuu, pitänee kysyä neuvolassa huomenna sitä! Ihme homma kyllä! :o

No toi jalkojen puutuminen tuntuu melkein mukavalta tohon käteen verrattuna :ashamed:
Mulla auttaa noihin jalkoihinkin ihan se et löydän hyvän asennon, tän käden kanssa just mikään ei auta.
Mulla oli se vaikka miten suorana ja koukussa ja päällä ja alla ja joku ikisessä asennossa minkä keksin eikä mikään auttanut!!
Mäkin aattelin et olen oireineni ainut :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Toivottavasti sulla ei ole sama juttu kuin mulla:
Puolivälissä raskautta suunnilleen alkoi puutumaan oikea käsi öisin. Sitä kesti pari tuntia-koko yön. Oli puuduksissa+turvonnut, perhanan kipeä.

Nyt sitten (rv38+) vaiva on pahentunut niin, että oikean käden 3 sormea ovat koko ajan puutuneet/tunnottomat. Lisäksi vasen ranne on paskana+sormet puutuu vähän väliä.

Yöunet ovat tästä johtuen olleet muutaman tunnin pätkissä jo monta kuukautta.

Vaivalle on nimikin: canalis carpi. Raskausaikana turvotus ilmeisesti aiheuttaa sitä, pitäisi korjaantua synnytyksen jälkeen. Jos ei, niin sitten edessä on leikkaus.

Syntyisi tää mun beibi jo, niin saisi joskus ehkä jopa nukkua :kieh:

Hmm, no mulla ei kyllä tota turvotusta kauheesti pitäisi olla..
Tai sitten on, oli mulla painokin noussut 300g viimeksi :ashamed:
Mulla on ton painon kanssa ollut vähän ongelmia koko raskauden, ei sillä et se nousis vaan se et se laskee eikä meinaa ees pysyä samassa..
Jos noikin vähäiset painonnousut sitten johtuis turvotuksesta ja saisin sillä syyn tälle :whistle:
Mulla alkoi onneksi vasta sitten nyt, viikkoja kuitenkin huomenna jo 35..
Et ei ois montaa viikkoa sinniteltävänä :headwall:
Itku :/

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Tää nyt ei liity raskauteen mitenkään mutta mun alkuyöt,nukahtamiset on ajoittain yhtä helvettiä.

jalat puutuu,jalkateristä ja nilkoista ,sekä kädet myös,ei niin pahasti.

Kuumottaa,pistelee,tuntuu painavilta koko jalat.

Ei saa nukuttua vaikka kuinka nostaisi niitä ylös tai jotain.

Olen miettinyt levottomia jalkoja.

joku siellä mainitsi magnesiumin..?tarttee kokeilla.

Toivon että sulla jäi tuo yhteen yöhön!

Koita sä nyt ainakin sitä magnesiumia, jos se noihin levottomiin jalkoihin auttaisi!
Mä totisesti toivon et mulla menis vaan ohi tää kun vauva on maailmassa.. :/

Mua pelottaa, ettei tää vaiva helpota vauvan synnyttyä :'(
Teen käsilläni töitä, ja tällä hetkellä esimerkiksi en mitenkään pystyisi tekemään työtäni kun sormet ovat puutuneet ja tunnottomat.
Jos siihen leikkaukseen joutuisi synnytyksen jälkeen, edessä olsii parin kuukauden sairausloma :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mua pelottaa, ettei tää vaiva helpota vauvan synnyttyä :'(
Teen käsilläni töitä, ja tällä hetkellä esimerkiksi en mitenkään pystyisi tekemään työtäni kun sormet ovat puutuneet ja tunnottomat.
Jos siihen leikkaukseen joutuisi synnytyksen jälkeen, edessä olsii parin kuukauden sairausloma :(

No toivotaan nyt että menisi ohi..
Jotenkin aattelis et menee kun on raskauden aikana alkanutkin :hug:

Kuulostaa niin tutulta vaivalta.Koko odotusajan kärsin käsien puutumisesta ja yöunet olivat sen vuoksi ihan olemattomat.Raskauden loppuvaiheessa puutuminen oli niin pahana, että kesken syömisenkin piti käsiä ja sormia hieroa.Synnytyksen jälkeen vaiva katosi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pantteri:
Kuulostaa niin tutulta vaivalta.Koko odotusajan kärsin käsien puutumisesta ja yöunet olivat sen vuoksi ihan olemattomat.Raskauden loppuvaiheessa puutuminen oli niin pahana, että kesken syömisenkin piti käsiä ja sormia hieroa.Synnytyksen jälkeen vaiva katosi.

Ihanaa..Et katosi siis :D :heart:
Mä kyllä vilpittömästi toivon vauvan syntymää heti kun viikkoja on se 37 edes kasassa..
Kauheesti kaikkia ongelmia ollut ja nyt kun ois ees voinut teeskennellä hetken nauttivansa ja buhahaa :headwall:

Yhteistyössä