nukuttamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meillä ollaan siirrytty pinniksestä tavalliseen jatkettavaan, aluksi kaikki meni hyvin, kun tyttö 1,5 v. ei ite sieltä pois päässyt. Nyt se on oppinut tämän uuden mahtavan taidon eikä enään jää nukkumaan, korkeintaan 15 min. pysyy sängyssä.Kykyään menee sitten 1-2 tuntia saada tyttö untenmaille.Mitenkä te muut nukutatte taaperonne?

Valitettavasti meillä edelleen nukutetaan 1v 7 kk poju tissin avulla. Tiedän että se ei ole mikään paras nukutuskeino, mutta kun se on nopein ja helpoin, niin ei ole tullut vielä muita keinoja opetettua, varsinkin kun nukutukset ovat lähes aina minulla, niin haluaa sen oman hetkenkin joskus. Jatkossa varmaan yritän nukuttaa vaan vierellä pötköttelemällä, ehkä vähän silittelemällä jos tarve vaatii. Toivottavasti joskus oppisi myös nukahtamaan ihan itse, mutta siihen voi olla vielä aikaa!

Hei!
Minä menen tytön (1 v 2 kk) kanssa vierekkäin parisänkyyn siinä vaiheessa, kun hän näyttää väsyneeltä. Laulan tai hyräilen hiljaa ja silitän. Unipupu pitää myös olla. Uni tulee väsyneenä heti. Kun tyttö nukkuu sikeästi, nostan hänet pinnasänkyyn. Jos tyttö ei ole vielä kunnolla väsynyt, hän rupeaa mylläämään, joten en yritä turhan aikaisin. Toisaalta nyt kun on siirrytty yksiin päikkäreihin ja kelloja on siirretty, tulee väsymys illalla turhankin aikaisin.

Luovuin pinnasänkyyn nukuttamisesta, kun siitä tuli tosi rasittavaa seisomaanoppimisvaiheessa. Laidattomaan sänkyyn siirryttäessä tulee tietysti tuo ongelma, että pääsee pois. Mutta ainakin tässä vaiheessa tyttö nukkuu sikeästi yöllä, kun päivällä touhuaa paljon eikä nuku pitkiä päikkäreitä.

Yhteistyössä