nukutusrumpa,apua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja markki80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

markki80

Vieras
meillä poika 1v8kk ja siirrettiin n.2vkoa sitten pinniksestä pois jatkettavaan sänkyyn,ekat 2 yötä meni hyvin kunnes ilmeisesti tajus että sieltä pääsee pois..nyt ei iltasin millään nukkumaan jäädä sänkyyn vaan ravataan loputtomiin kunnes äitin on pakko mennä viereen ja nukuttaa,sama päikkäreillä,tänäänkin oli aivan poikki mutta silti huusi n.kolmevarttia ennen kuin nukahti vaikka äiti vieressä..

tiedän ettei tämäkään konsti ole hyväksi opettaa,että nukutetaan,mutta kun rupee jo äidilläkin väsy painamaan kun aamuin herätään jo klo05-06,oisko kellään mitään kikkoja tähän antaa?ja mistäköhän nämä yhtäkkiset tosi aikaiset aamu heräämiset mahtaa johtua,uudesta sängystä,valoisuudesta...???meillä kuitenkin hyvä pimennysverho ja ennen tosiaan nukkunut ainakin puol 8 aamulla..

tulipas pitkävetistä mut toivottavasti joku jaksaa lukea ja vastailla jotain..

Meillä on aika lailla sama tilanne. Poika 1 v 11 kk siirrettiin isojen poikien sänkyyn. Ensin meni tosi hyvin, mutta sitten tämäkin sankari tajusi, että sieltähän pääsee itse pois...

Pari iltaa meni sitten siinä, että palauteltiin lasta sänkyyn. Lukemattomia kertoja se sieltä juoksi pois ylpeänä. Niin ja myös huusi ja itki, mitä ei yleensä ole tehnyt. Päin vastoin, poika on aina ollut tosi hyvä nukkuja.

Ja päikkäreille nukuttaminen oli myös muutamana päivänä tosi hankalaa. Poika karkaili ja itki ja ei halunnut jäädä ja oli jano ja ties mitä...

Menin itsekin kerran siihen viereen makoilemaan. Mutta kuule, ei se minun mielestäni kyllä asiaa auttanut.

Olen siis kovettanut sydämeni ja palauttanut pojan sänkyyn mitään puhumatta joka kerta, kun hän on sieltä karannut. Ja kun poika on huutanut ja itkenyt perään, olen antanut huutaa. Ampukaa vain minut kun olen niin ilkeä äiti, mutta kyllä minun mielestäni homma on niin, että ei kiukuttelulle voi antaa periksi.

Nyt on pari päivää sitten sujunut paremmin. Varmaan ongelmia vielä tulee tuon valoisuudenkin takia, mutta ainakin hetkeksi hellitti. Ja eilen illalla ei tarvinnut kertaakaan palauttaa sänkyyn nuorta vaeltelijaa :p

Yhteistyössä