Olinpa kassavastaavana eräisessä saksalaisessa päivittäistavaraketjussa. Eräänä kauniina syyspäivänä saapui hieman nuhjuisen oloinen mieshenkilö matto kainalossa kassalle ja pyysi tavata palautuksista vastaavan henkilön, joka sinä päivänä siis satuin olemaan juuri minä. Keskustelu meni jotakuinkin näin:
Minä: "Hei vaan, sinulla oli palautusasiaa, miten voin auttaa?"
Asiakas: "Haluaisin palauttaa tämän maton."
(tuotteilla on 14pv:n vaihto- ja palautusoikeus kuittia vastaan)
M: "Löytyisikö teiltä kuittia tuotteesta, palautus onnistuu kuittia vastaan?"
A: "Ei ole kuittia, mutta ostin tämän maton teiltä eilen."
M: "Valitettavasti en voi palauttaa rahoja matostasi ilman kuittia."
A: "Tämä matto on aivan varmasti ostettu teidän myymälästänne! (jo vihasesti) Voin näyttää sinulle mistä tämän otin!!" (ihan kuin en itse tietäisi missä ko. matot meillä myymälässä olivat)
M: "En kuitenkaan voi palauttaa rahoja matosta ellei sinulla ole kuittia."
A: "Kyllä muissa kaupoissa voi palauttaa tuotteet vaikkei olisi kuittia!" (toki, eikö vaan!)
M: "Meillä valitettavasti se ei onnistu."
A: "No mitäs h*lvettiä teen sitten tällä matolla?!?! Totesin kotiin mennessäni ettei se sovi sisustuksen väriin. (kyseessä siis mieshenkilö.) On se s**tanan kumma kun ei palvelua edes saa!"
M: (naama punaisena odottelen asiakkaan seuraava liikettä) "Voitte toki soittaa asiakaspalveluumme ja kysyä olisiko heillä tähän tilanteeseen jotain ratkaisua. Meille on annettu selkeä ohjeistus ettei tuotteista voi palauttaa rahoja jollei kuittia löydy." (ja tietääkseni ei missään muuallakaan niin tehdä)
A: "Sinäkin olet vaan joku s**tanan saksalaish*ora, joka ei osaa edes asiakkaita palvella!"
M: (tässä vaiheessa alkoi olla vitsit vähissä) "Minä toimin ohjeistuksen mukaan, enkä valitettavasti voi palauttaa rahojanne ellei teillä ole kuittia tuotteesta."
A: (huutaa) "No pitäkää p*rkele mattonne, sano sille Hitlerille että pyyhkii p*rseensä tuolla matolla!! Minä en sillä mitään tee! (heittää maton tiskille ja lähtee ulospäin ja huutelee vielä perään) Sano sille Hitlerille että pyyhkii p*rseensä siihen, PYYHKII P*RSEENSÄ!!"
Että näin asiallista meininkiä, kyseessä oli matto jonka hinta taisi olla 19.90e. On sitten niin ihanaa olla asiakaspalvelija!!
T:Ankuli
http://www.aasiakas.net/

Minä: "Hei vaan, sinulla oli palautusasiaa, miten voin auttaa?"
Asiakas: "Haluaisin palauttaa tämän maton."
(tuotteilla on 14pv:n vaihto- ja palautusoikeus kuittia vastaan)
M: "Löytyisikö teiltä kuittia tuotteesta, palautus onnistuu kuittia vastaan?"
A: "Ei ole kuittia, mutta ostin tämän maton teiltä eilen."
M: "Valitettavasti en voi palauttaa rahoja matostasi ilman kuittia."
A: "Tämä matto on aivan varmasti ostettu teidän myymälästänne! (jo vihasesti) Voin näyttää sinulle mistä tämän otin!!" (ihan kuin en itse tietäisi missä ko. matot meillä myymälässä olivat)
M: "En kuitenkaan voi palauttaa rahoja matosta ellei sinulla ole kuittia."
A: "Kyllä muissa kaupoissa voi palauttaa tuotteet vaikkei olisi kuittia!" (toki, eikö vaan!)
M: "Meillä valitettavasti se ei onnistu."
A: "No mitäs h*lvettiä teen sitten tällä matolla?!?! Totesin kotiin mennessäni ettei se sovi sisustuksen väriin. (kyseessä siis mieshenkilö.) On se s**tanan kumma kun ei palvelua edes saa!"
M: (naama punaisena odottelen asiakkaan seuraava liikettä) "Voitte toki soittaa asiakaspalveluumme ja kysyä olisiko heillä tähän tilanteeseen jotain ratkaisua. Meille on annettu selkeä ohjeistus ettei tuotteista voi palauttaa rahoja jollei kuittia löydy." (ja tietääkseni ei missään muuallakaan niin tehdä)
A: "Sinäkin olet vaan joku s**tanan saksalaish*ora, joka ei osaa edes asiakkaita palvella!"
M: (tässä vaiheessa alkoi olla vitsit vähissä) "Minä toimin ohjeistuksen mukaan, enkä valitettavasti voi palauttaa rahojanne ellei teillä ole kuittia tuotteesta."
A: (huutaa) "No pitäkää p*rkele mattonne, sano sille Hitlerille että pyyhkii p*rseensä tuolla matolla!! Minä en sillä mitään tee! (heittää maton tiskille ja lähtee ulospäin ja huutelee vielä perään) Sano sille Hitlerille että pyyhkii p*rseensä siihen, PYYHKII P*RSEENSÄ!!"
Että näin asiallista meininkiä, kyseessä oli matto jonka hinta taisi olla 19.90e. On sitten niin ihanaa olla asiakaspalvelija!!
T:Ankuli
http://www.aasiakas.net/