L
Leukistinen aksolotli
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22720495:Tähän on vielä pakko vastata senverran, että luonnossahan uros usein tappaa toisen uroksen jälkeläiset (pennut). Tämä on se yleinen toimintamalli, siitäkin toki löytynee poikkeuksia. Uros haluaa levittää omia geenejään, ja tappaa toisen uroksen "saavutukset". Naaraankin saa nopeammin itselleen parittelukumppaniksi, kun tappaa sen poikasen.
Tätä olenkin miehelleni sanonut että jos meille ero joskus tulisi niin tuskin otan lapsille isäpuolta. Vaikka kuinka tunnen loistavia isäpuolia ihan lähipiirissäkin uusioperheissä niin itse en varmasti lapsiani jättäisi vieraan miehen hoitoon IKINÄ! Todennäköisesti kaikki sujuisi ok, mutta sisäinen tuntemukseni on tälläistä vastaan jyrkästi.
Mistä tämä tälläinen jyrkkä ajattelu tulee, muualta kuin geeneistä? Omat vanhempani ovat edelleen naimisissa, eli en ole itse avioerokodista. Olen ilmeisesti melko ELÄIMELLINEN nainen, eläimellisempi kuin moni muu nainen?
Mainittakoon vielä lopuksi, että en usko evoluutioon eli siihen että ihminen kehittyi jostain kantamuodosta tai apinasta nykyihmiseksi. Tämä hämmentää pakkaa entisestäänJa nyt joulupuuhiin!
Eivät nuoret urokset pääse lisääntymään laumassa. Ainakaan kovin helposti, koska naaraat on yleensä niiden johtavien urosten omia. Poikasen vieminen saattaa olla tapa päästä naaraan suosioon, jotta sitä voisi sitten siittää salaa, vanhan uroksen huomaamatta.