"Nuorista 40% vastustaa maahanmuuttoa."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuorissa on tulevaisuus:)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastustan minäkin. En ajatellut koskaan asiaa ennenkuin menin töihin ammattikorkeakoulun ruokalaan ja kohtasin sen kulttuurishokin. Hyvin nopeasti selvisi minulle kuinka erillaisia olemme ja ei millään hyvällä tavalla. Päivästä toiseen, kun minulle huudetaa ja kovaan ääneen valitetaan, tehdään kärpäsestä härkää, kun on itse jäänyt kiinni valehtelusta.
Valitettavasti en voinut edes hymyillä tummaihoisille miehille, he kokivat ystävällisyyteni olevan kiinnostusta romanttisessa mielessä, joka sitten ilmeni ahdistelulla.
Juu ei kiitos, kaikki kansalaisuudet eivät sovi tänne.

Voihan iltis, yhdellä lauseella kuitataan otsikko ja sen jälkeen alkaa rasismihöpinä. Ei edes selvitetty mitään tutkimuksen kysymystenasettelua. Mä vastustan epäterveen maahanmuuton lisäksi nyt iltiksen "toimittajia".

Vastustan minäkin. En ajatellut koskaan asiaa ennenkuin menin töihin ammattikorkeakoulun ruokalaan ja kohtasin sen kulttuurishokin. Hyvin nopeasti selvisi minulle kuinka erillaisia olemme ja ei millään hyvällä tavalla. Päivästä toiseen, kun minulle huudetaa ja kovaan ääneen valitetaan, tehdään kärpäsestä härkää, kun on itse jäänyt kiinni valehtelusta.
Valitettavasti en voinut edes hymyillä tummaihoisille miehille, he kokivat ystävällisyyteni olevan kiinnostusta romanttisessa mielessä, joka sitten ilmeni ahdistelulla.
Juu ei kiitos, kaikki kansalaisuudet eivät sovi tänne.

Näin on, enkä minäkään vastusta kaikkea maahanmuuttoa. Riippuu mistä maasta tänne muutetaan ja etenkin, minkä takia.

Äkkiä vaan lisäämään suvaitsevaisuus- ja monikulttuurisuuskasvatusta. Sillä onhan se kamalaa, jos nuori vaikka paheksuu naapurin Ahmedin perheen touhua, missä vanhemmat ovat kymmenettä vuotta työttöminä, isä pureskelee khattia, 6 v Omar omaa täyden määräysvallan äitiinsä ("luonnotonta, että naiset saisivat komentaa miehiä") ja pikku Yasminin 3 v sukupuolielimet on käyty "korjaamassa" vuosittaisen kotimaan lomamatkan yhteydessä (sen saman kotimaan, jonne muka mitenkään ei voitu palata, koska ollaan "pakolaisia").

Toivottavasti lapset ja nuoret tulevaisuudessa oppivat, että kaikki kulttuurit ovat tismalleen yhtä hyviä ja että vieraisiin kulttuureihin ei sisälly mitään negatiivisia piirteitä. Tervetuloa vaan ihan kaikki kehitysmaiden asukkaat tänne elämään sosiaaliturv...[/s] kasvattamaan kansantalouttamme.

• Tykkää
Reactions: Doves
[QUOTE="vieras";28857728]Äkkiä vaan lisäämään suvaitsevaisuus- ja monikulttuurisuuskasvatusta. Sillä onhan se kamalaa, jos nuori vaikka paheksuu naapurin Ahmedin perheen touhua, missä vanhemmat ovat kymmenettä vuotta työttöminä, isä pureskelee khattia, 6 v Omar omaa täyden määräysvallan äitiinsä ("luonnotonta, että naiset saisivat komentaa miehiä") ja pikku Yasminin 3 v sukupuolielimet on käyty "korjaamassa" vuosittaisen kotimaan lomamatkan yhteydessä (sen saman kotimaan, jonne muka mitenkään ei voitu palata, koska ollaan "pakolaisia").

Toivottavasti lapset ja nuoret tulevaisuudessa oppivat, että kaikki kulttuurit ovat tismalleen yhtä hyviä ja että vieraisiin kulttuureihin ei sisälly mitään negatiivisia piirteitä. Tervetuloa vaan ihan kaikki kehitysmaiden asukkaat tänne elämään sosiaaliturv...[/s] kasvattamaan kansantalouttamme.[/QUOTE]

Juurikin näin.

40% on vähemmän kuin 60% ja demokratiassa, kuten Suomikin on, se tarkoittaa vähemmistöä, mikä taas puolestaan tarkoittaa sitä, ettei sillä 40% mielipiteellä ole paskankaan väliä.

40% on vähemmän kuin 60% ja demokratiassa, kuten Suomikin on, se tarkoittaa vähemmistöä, mikä taas puolestaan tarkoittaa sitä, ettei sillä 40% mielipiteellä ole paskankaan väliä.

Täysin mahdollista, että "en osaa sanoa" -joukko on niin iso, että vastustavien osuus jää alle 40 prosentin.

Sitä paitsi näissä kysymyksissä on aika keskeinen asia se, mitä tarkoitetaan "maahanmuutolla". Valtaosan mielikuvissa "maahanmuuttajia" eivät ole vaikkapa virolaiset, ruotsalaiset, puolalaiset tai amerikkalaiset, mutta kylläkin somalit, iranilaiset jne. Voi olla, että osa vastaajista on tulkinnut kysymyksen niin, että vastustettaisiin kaikkea ulkomaalaisten Suomeen muuttamista, ja siksi ilmoittanut kannattavansa maahanmuuttoa.

No eihän tuo nyt hirveän yllättävä luku ole. "Persu"aikakaudella tämä maahanmuuttajien vastustaminen on kokoajan tapetilla. Ja helpoiten joukkohysteriaan uppoaa nuoret joiden kokemus maailmasta on vielä vähäinen. Lisäksi ne joiden maailma on minä ja naapurini. Tiedon ja kokemuksen puute on niitä piruja tässä, samalla tavallahan hitlerkin kansaa vei. Ei ollut silloin tiedon välitys ihan nykyisellä tasolla ja tietämättömiä vietiin ku pässiä narusta.

[QUOTE="joku";28857859]No eihän tuo nyt hirveän yllättävä luku ole. "Persu"aikakaudella tämä maahanmuuttajien vastustaminen on kokoajan tapetilla. Ja helpoiten joukkohysteriaan uppoaa nuoret joiden kokemus maailmasta on vielä vähäinen. Lisäksi ne joiden maailma on minä ja naapurini. Tiedon ja kokemuksen puute on niitä piruja tässä, samalla tavallahan hitlerkin kansaa vei. Ei ollut silloin tiedon välitys ihan nykyisellä tasolla ja tietämättömiä vietiin ku pässiä narusta.[/QUOTE]

Asiaa auttaisi vielä, jos luettelisit, mitkä ovat ne laajamittaisen kehitysmaamaahanmuuton ja monikulttuurin kuuluisat hyvät puolet?

[QUOTE="joku";28857859]No eihän tuo nyt hirveän yllättävä luku ole. "Persu"aikakaudella tämä maahanmuuttajien vastustaminen on kokoajan tapetilla. Ja helpoiten joukkohysteriaan uppoaa nuoret joiden kokemus maailmasta on vielä vähäinen. Lisäksi ne joiden maailma on minä ja naapurini. Tiedon ja kokemuksen puute on niitä piruja tässä, samalla tavallahan hitlerkin kansaa vei. Ei ollut silloin tiedon välitys ihan nykyisellä tasolla ja tietämättömiä vietiin ku pässiä narusta.[/QUOTE]

Väitätkö etteivät nuoret saa kokemusta maahanmuuttajista kouluissa ja kaduilla? Mamut ovat kouluissa, mutta eivät töissä, eli kyllä ne nuoret ovat enemmän tekemisissä mamujen kanssa kuin heidän vanhempansa.

Ilman nykyistä huonoa maahanmuuttopolitiikkaa Perussuomalaisten eduskuntaryhmä olisi kovin paljon pienempi kuin mitä se on nyt. Sun logiikka pettää pahemman kerran.

Jäi vaan nyt sitten ihmetyttämään että miten tuo vastustus sitten pystyy nykyisellä tiedon välityksellä nousemaan ylipäänsä, jos kyse on pelkästään tietämättömyydestä?

[QUOTE="vieras";28857881]Asiaa auttaisi vielä, jos luettelisit, mitkä ovat ne laajamittaisen kehitysmaamaahanmuuton ja monikulttuurin kuuluisat hyvät puolet?[/QUOTE]

Minuakin kiinnostaisi tietää, mutta saattaa käydä niin ettemme saa järkevää vastausta...

Väitän, että nykynuorilla on huomattavasti "kulttuuririkkaampi" kokemus eri kansallisuuksista kuin aiemmilla sukupolvilla. Maahanmuutto nykyisessä mittakaavassaan on melko tuore ilmiö ja kuten joku jo aiemmin totesikin, valtaosa näistä "mamuista" löytyy kouluista ja kaduilta, ei työpaikoilta, joten en lähtisi sättimään nuoria ainakaan tietämättömyydestä.

[QUOTE="vieras";28857911]Väitätkö etteivät nuoret saa kokemusta maahanmuuttajista kouluissa ja kaduilla? Mamut ovat kouluissa, mutta eivät töissä, eli kyllä ne nuoret ovat enemmän tekemisissä mamujen kanssa kuin heidän vanhempansa.

Ilman nykyistä huonoa maahanmuuttopolitiikkaa Perussuomalaisten eduskuntaryhmä olisi kovin paljon pienempi kuin mitä se on nyt. Sun logiikka pettää pahemman kerran.[/QUOTE]

Hyvää maahanmuuttopolitiikkaa ei taida olla olemassakaan, jos katsotaan muiden maiden tilannetta, siis sellaisten, joissa on maahanmuuttajia paljon enemmän kuin Suomessa. Eiköhän niissäkin maissa ole kaikki keinot yritetty käyttää kotouttamiseen, mutta eipä vain ole hyviä tuloksia saatu.

Tai olisihan hyvääkin maahanmuuttopolitiikkaa olemassa eli työperäistä, mutta tällainen holtiton muslimien ja kehitysmaiden elintasopakolaisten haaliminen ei toimi missään maassa.

Väitän että olen ollut enemmän tekemisissä mamujen kanssa kuin keskiverto viiskymppinen. Omia kokemuksia; 2 irakilaispoikaa sylki minua koulussa naamaan, 3 irakilaispoikaa piti kiinni ja nylkytti toistuvasti koulumatkalla, 2 iranilaistyttöä uhkasi hakata minut; tätä jatkui koko kouluvuoden. Nämä kaikki sattui yläasteella, meidän koulu oli todella mamuvoittoinen. Ala-asteella ja lukiossa ei tullut kiusaamiskokemuksia, mamujakaan ei ollut tai jos oli niin ihan selvä vähemmistö. Olen myös asunut mamuvoittoisella asuinalueella ja ollut töissä siellä sijaitsevassa kaupassa. Omat kokemukset kertoo että suuri määrä mamuja samalla alueella on virhe. Mamujen pitäisi aina olla selvä vähemmistö, muuten sopeutumista MEIDÄN kulttuuriin ei tapahdu.

En myöskään ymmärrä miten nämä ihmiset voi matkustaa kotimaahansa lomalle jos siellä ei kerta voi asua. Jos kotimaan tilanne muuttuu,menkööt takaisin. Mutjaajuu, siellä ei saa sosiaaliturvaa.

En pidä siitä että otetaan mamuja ja maksetaan heidän elatus MEIDÄN verovaroilla, vaikka niistä ei riitä omallekkaan kansalle. Miksi suomen kansan pitäisi hoitaa muidenkin elatus? Jos joku kukkahattutäti haluaa sponssata, tehköön sen omista varoistaan.

Lisäksi en kannusta edes työperäistä maahanmuuttoa, ellei sillä työntekijällä ole jotain erityisosaamista. Suomalaiset työpaikat suomalaisille. Sit JOS meidän omat asiat saadaan joskus kuntoon, voidaan katsoa uusiksi turvapaikka, maahanmuutto, kehitysapu ym asioita.

Heh, kas tänne palstallehan on hauska heittää aavistuksen provosoivia viestejä. Heti riittää palautetta. Vieläkö jaksais jäädä vänkäämään niin oishan se hyvä. Mutta jätetään nyt toiseen kertaan ja jatketaan työskentelyä maahanmuuttajien kanssa. :)

Eli lisään vielä, että eipä juuri kiinnosta mitä mieltä maahanmuutosta toisaalla ollaan (jätän politikoinnin muille). Itse työskentelen tyytyväisenä työpaikassa jossa noin 40% on korkeasti koulutettuja maahanmuuttajia. Ei vaan löydy kotomaasta asiantuntijoita, joten hyvä että tähänkin takapajulaan jotkut vielä haluavat muuttaa.

Ja hyvin nuo meidän nuoret ainakin tuntuvat ymmärtävän myös näitä maahanmuuttajia. Kylässä pyörii niin Turkkilaiset, Somalit kuin Kiinalaisetkin. Noh, toki jokainen näistä on hyvin toimeentulevista perheistä ja tämähän se yksi suurin estäjä ongelmille on. Ei ole sitä syrjäytymistä joka niitä ongelmia todellisuudessa aiheuttaa. Ei se kansallisuus...

Yhteistyössä