Nuorta ei muistanut kukaan ystävänpäivänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Itkee huoneessaan. Ainoa joka toivotti hyvää ystävänpäivää oli oma mummi! Koulussa ja harrastuksissa on kavereita, mutta missäs ne nyt sitten olivat? Minusta äitinä tuntuu ihan hirveältä, ja yritän olla tässä reipas nyt itsekin. Tuleahan tässä täytyy, eikä alkaa itae tunteilemaan. Mitä voin hänelle sanoa? Olen vähän pihalla itsekin nyt. Varsin pahemmalta tuntuu, kun nuorempi pikkuveli lähti omien kavereiden kanssa ystävänpäiväkemuihin. Äh, itkettää.

Voi pientä!:cry: Ihan kamalaa. Ymmärrän todella, että voit olla surullinen. Virtuaalihaleja teille molemmille ja voisitko ilahduttaa jollakin tätä suuren pettymyksen kokenutta? Itku tuli pelkästä sinun kertomuksesta.
Toivottavasti nuorella on kuitenkin hyviä ystäviä? Ei aina muista lähetellä toivotuksia, ehkä on vaan unohtunut? Lähettikö nuori jollekin toivotuksen?

Voi pientä!:cry: Ihan kamalaa. Ymmärrän todella, että voit olla surullinen. Virtuaalihaleja teille molemmille ja voisitko ilahduttaa jollakin tätä suuren pettymyksen kokenutta? Itku tuli pelkästä sinun kertomuksesta.
Toivottavasti nuorella on kuitenkin hyviä ystäviä? Ei aina muista lähetellä toivotuksia, ehkä on vaan unohtunut? Lähettikö nuori jollekin toivotuksen?
Kun hän nyt sitä miettiikin, ovatko ystäviä ollenkaan. Ja ovatko keskenään lähteneet jonnekin ilman häntä.. Itse lähetti jo aamusta viestejä ystävilleen.

Laittoiko useallekin toivotuksen? Hassua ettei kukaan laita edes takaisin? Muuten en ihmettelisi, en minäkään ole varmaan koskaan toivotellut ilman, että tavan vuoksi pakko laittaa takaisin...

Yksi kaveri laittoi hänelle viestin. Hän ei ollut itse laittanut tälle, koska eivät juurikaan tapaa ja ovat eri kouluissakin. Toki hän sitten tälle vastasi. Nyt yhdessä tuumin mietittiin, että missäs nää muut on. Tän toisen kanssa jutelleet watsapissa nyt iltasella. Mutta ihmetyttää kyllä. Minusta kuulostaa homma siltä, että nää muut tytöt lähteneet keskenään viettämään ystävänpäivää. Tyttäreni leikki salapoliisia ja huomannut että kaikki kolme muuta tyttöäkin oli paikalla watsapissa samaan aikaan. Ja katosivat kaikki melkeinpä yhtäaikaakin. Eli liekkö sopineet jotain keskenään?

Teinit on julmia. Hyvinkin voi olla joku sopimus ”ei olla ton kaa tänään ku...”. Onko tyttösi esimerkiksi kysynyt jotain joka on voinut loukata? Voi olla täysin tahatonkin juttu mikä paisunut. Muistan, että meillä oli vähän väliä joku ulkona porukasta, välillä minä - välilllä joku muu tytöistä. Ei tule ikävä tuota ikää, kauheaa paikkansa hakemista, draamaa ja tuskaa...

Jospa kysyisi suoraan asiaa? Uskaltaisiko?

Teinit on julmia. Hyvinkin voi olla joku sopimus ”ei olla ton kaa tänään ku...”. Onko tyttösi esimerkiksi kysynyt jotain joka on voinut loukata? Voi olla täysin tahatonkin juttu mikä paisunut. Muistan, että meillä oli vähän väliä joku ulkona porukasta, välillä minä - välilllä joku muu tytöistä. Ei tule ikävä tuota ikää, kauheaa paikkansa hakemista, draamaa ja tuskaa...

Jospa kysyisi suoraan asiaa? Uskaltaisiko?
Tuota kysyin minäkin ihan suoraan tyttäreltäni että onko voinut loukata tai tietämättään sanoa pahasti. Hän ei kyllä ole,sellainen luonteeltaan yhtään, mutta silti otin huomioon senkin mahdollisuuden. Ei keksi mitään mikä olis tällasen aiheuttanut. Olivat alkuviikosta jutelleet että keksivät jotain yhdessä. Sillon kaikki oli että fine. Eilen oli tyttäreni kysynyt että niin tehdäänkö jotain kivaa ystävänpäivänä niin siihen vastasi yks tytöistä, että Joo, sopii mulle. Muista ei kuulunu mitään. Kuitenkaan kukaan näistä ei vastannut ystävänpäivätoivotukseen tänään.

Voi vitja... Miksi tuosta pitää pillittää.. Ei ystävänpäivä ole enää sellainen kun ennen, kaikki eivät vietä sitä. Lapsesi ystävät eivät todennäköisesti vietä sitä niin turha toivotella.
Ja jos lapsesi on sellainen ettei pidä yhteyttä, vetäytyy, ei tunne tarvetta toivotella ystävilleen jouluja tai muita merkkipäiviä niin ystävät ajattelevat ettei hän tykkää niitä niin viettää ja niin ei hänelle ehkä niin helposti toivotella.
Jos itse olisi aloitteellinen ja laittaisi viestin niin varmasti siihen vastattaisi.

Voi vitja... Miksi tuosta pitää pillittää.. Ei ystävänpäivä ole enää sellainen kun ennen, kaikki eivät vietä sitä. Lapsesi ystävät eivät todennäköisesti vietä sitä niin turha toivotella.
Ja jos lapsesi on sellainen ettei pidä yhteyttä, vetäytyy, ei tunne tarvetta toivotella ystävilleen jouluja tai muita merkkipäiviä niin ystävät ajattelevat ettei hän tykkää niitä niin viettää ja niin ei hänelle ehkä niin helposti toivotella.
Jos itse olisi aloitteellinen ja laittaisi viestin niin varmasti siihen vastattaisi.
Luitko aloitusta? Hän oli laittanut viestiä ja ollut itse aloitteellinen. Sinulla ei ilmeisesti ole nuoria tai olet empatiakyvytön! Nuoren maailma ei ole noin mustavalkoinen.

Yhteistyössä