nuorten raskaus kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saannaa

Uusi jäsen
14.02.2010
17
0
1
Heissan! Olen kohta 17 ja plussat tuli :) Vauva on toivottu :)
En ole viellä kenellekkään muille kertonut, ku vaa poikaystävälle ja parhaalle ystävälleni.
Perheelle kerron heti kun saan oikean tilaisuuden.
Minne pitäis soittaa että saa varmistuksen raskaudesta?
Jos siel on muita odottavia nuoria, niin kertokaa ihmeessä teidän kokemuksista. Mulla ei oo ainakaa tähä menessä viellä ollu minkään laisia raskaus oireita, paitsi välillä vähän vatsaa nipistää.

Onnea plussasta.
Ite sanin justiinsa 3kk sitten vauvan ja ikää on 17 tänä vuonna 18:)
Tein testin vk 3 vasta, ei ollut oireita enemmin, vk4 alko pienen pieniä nipistyksiä tulemaan, parin viikon päästä huonoa oloa. Raskaus oli aikas't mukavaa aikaa ja olen onnellinen nyytistä. Ite soitin neuvolaan ja sain ajan, jossa varmistui että junnu on tulossa. Kerroin perheelle n.vk 8 vasta, otti ihan hyvin sen mitä nyt vähän ihmettelin
Mutta kaikki o nyt hyvin=)

Alina ja Anni 3kk

Mä olin sun ikäinen kun aloin odottaa esikoistani , raskaus ja synnytys meni hyvin. Ihmiset ympärillä oli vähän epäileväisiä ja paljon sain kuulla sitä "voi voi nyt on nuoruus pilalla"- voivottelua , mutta koskaan en ole katunut , enkä koe menettäneeni mitään.
Opiskelin myöhemmin , kun lapsi meni päiväkotiin , ja nyt lapsi on jo aikuinen ja mulla on ihan OK ammatti , elämä voi mennä ihan loistavasti vaikkei ensin loisi uraa.
Varmasti vaikeampaa hypätä pois uraputkesta ja palata lapsen jälkeen takaisin , kuin siirtää uraputken alkua siihen , että saa lapset tehtyä.

Jokainen tekee asiat omassa tahdissaan , ja mun on pakko tuoda esiin myös se kanta , että nuorempana tulee helpommin raskaaksi , jaksaa paremmin raskauden , synnytyksen ja vauvanhoidon - vanhempana se ei enää ole niin helppoa. Kun nyt vilkaisee vaikka noita keskusteluja , niin lapsettomuudesta kärsiviä on niin paljon , kun ei raskaus aina ala vaikka kuinka yrittäisi. Ikä on iso tekijä.

Onnea plussasta molemmille vanhemmille !

itse olin juuri täyttänyt 17vuotta kun aloin esikoista odottamaan, itse en kehdannut kertoa vanhemmilleni kuin vasta öö 12viikolla :D ensimmäinen lapsenlapsi oli heille niin en tiennyt kuinka ottaisivat mutta hyvin se sitten meni =)

neuvolaan vaan ja tsemppiä!
sekä onnea tietysti

mistäs päin maailmaa sie oletkaan?

Onnea! :flower: =)

Mä olin kanssa 17-vuotias kun aloin odottamaan esikoistamme - nyt jo pian puolitoistavuotias prinsessa! :heart: Perjantaina täytän 20 ja toinen lapsemme syntyy lokakuussa.

Ja opiskella voi tässä kotiäitiyden lomassa myös. Itse suoritan etälukiota, eli luen kotona ja käyn ainoastaan kokeet suorittamassa koululla. Ja kiitettävin arvosanoin on tähän asti menty. Vuosi vielä jäljellä ja sitten haku korkeakouluun, tosin en aloita koulua ennenkuin kuopus on 2-vuotias. Eli jos vain halukkuutta ja tarmoa riittää niin mitä vaan pystyy tekemään! =)

Mä olin vähän suo nuorempi kun esikoiseni sain, onnea plussasta. :) Voit vaikka yv laitella jos haluat enemmän jutella. :)

Ja tosiaan neuvolaan varaat ajan, saat sen todennäköisesti vk 7-10 välille, ja sitten ekan neuvolan jälkeen on ultra jne..

Ensimmäisen kerran tulin raskaaksi 15-vuotiaana ja olin ihan kauhuissani. Abortti saatiin kuitenkin tehtyä. Sain kauhean kammon ja nykyään kun olen 34-vuotias, minulla on 2-vuotias tytär. Kammosin niin paljon sitä raskautta, että näin pitkälle meni, että halusin lapsen.

Minä alkasin odottamaan kanssa 17v. ja 18 kerkesin täyttämään ennen pojan syntymää. Parin kuukauden päästä poika 12v. ja kaikki mennyt hyvin ja saatu vielä 3 lasta lisää . ONNEA =)

onnea! :)
me saimme esikoisemme kun olin vajaa 18v ja mies 20v, kuopus syntyi minun ollessa 19v. nyt meillä siis 3v ja 1,5v lapsoset. pitäis pikkuhiljaa rueta päättämään et mitä haluais isona tehdä.. vaihtoehtoina kouluun, oppisopimuksella tai töihin (jonne on aika vaikea päästä ilman ammattia.) puoli vuotta olin tässä välillä töissä, nyt taas kotona, kun vaihdettiin koko perhe paikkakuntaa. ihmeen vähän ollaan saatu kummeksuvia katseita, kaikki on olleet tosi ystävällisiä ym, mutta tiedän kyllä että epäilijöitäkin riittää. toivottavasti teidänkään kohdalle ei niitä satu! tsemmpiä odotusaikaan ja muutenkin tulevaisuuteen! :)

Onnea plussasta!

Itse olin 17-vuotias kun plussan sain, täytin siitä parin kuukauden päästä 18.
Lapsen isän kanssa en ole missään tekemisissä, en ollut edes raskausaikana,
mutta olen pärjännyt loistavasti yksinkin. :)

Päivääkään en ole katunut sitä, että en mennytkään aborttiin niinkuin suunnittelin. :)

Yhteistyössä