Hae Anna.fi-sivustolta

nuudelikeitto-kasviksilla

Viestiketju osiossa 'Omat ruokaohjeet' , käynnistäjänä Annima1, 17.10.2008.

1. Annima1 Vierailija

kattilaan litra vettä, johon lisäät kasvissuikaleita paprikasta, porkkanasta, bataatista.
    sekä paketillisen pika nuudeleita mausteineen. Annat kiehahtaa 15 minuuttia ja niin herkullinen keitto on valmis nautittavaksi.

2. Tuota... Vierailija

Eikö pikanuudelit mene pilalle, jos niitä 15 minuuttia keittää? Minä "keitän" yleensä noin 3 minuuttia, eli siis yleensä keitän veden kiehuvaksi, lisään mausteet ja sitten nuudelit, sammutan levyn, panen nuudelit kattilaan ja kannen päälle ja annan hautua n. 3 minuuttia.

Usein syön nuudeleita kasvisten kanssa, mutta silloin kypsennän kasvikset etukäteen (enkä varmasti niitäkään ihan tuota varttia). Myös tonnikala tai mozzarella maistuvat nuudelien kanssa.

Ovatkohan nämä pikanuudelit muuten mitenkä epäterveellisiä ja "ravinnottomia"? Pidän niistä kovasti ja nuudelikeitto on minulle mieluisa lounas töissä.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Tavallisten pirkka vehnänuudeleiden keittoaika on vain 5 minuuttia, joten taitaisivat mennä muussiksi, jos 15 minuuttia keittäisi.

4. nudeli Vierailija

Meillä ei ainakaan nuin keitetä ja enpä ole nähnyt muidenkaan koskaan nuin keittävän. Itse keitän 5 minuuttia ja kukaan ei ole valittanut. Mutta jokainen tavallaan.

5. Mietinpähän vaan Vierailija

Aika mautonta keittoa tulee kyllä tuolla neste ja mauste määrällä, jos ei muita mausteita käytä kuin nuudelien mukana olevan maustepussin! Nuudelit on kyllä ihan mössönä tuon keittämisen jälkeen, vai oliko kenties tarkoitus suurustaa keitto nuudeleilla?

6. Tuota... Vierailija

Minä pidän mausteisesta ruoasta ja mielestäni niiden pikanuudeleiden maustepusseilla (yleensä niitä on 3 kpl, maun antava mauste, chili ja sitten öljy) nuudeleista tulee liiankin mausteisia! Mutta tosiaan 15 minuutin keittoaika tuntuu aivan hurjan pitkältä.

7. Tuota.. Vierailija

Ah sorry, edellinen mainitsikin, että tuolla nestemäärällä ja ap:n nestemäärä oli litran! Käyttämissäni nuudeleissa vesimäärä on yleensä 3 - 5 dl.

8. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Jospa tekisikin toisinpäin, keittäisi niitä kasviksia ensin 15 min ja sitten nuudelit perään muutamaksi minuutiksi.

9. gustavian Vierailija

Että sinä jaksat tyrkyttää omaa blogiasi joka keskusteluun.
    Eikö siellä muuten kukaan käy?

• Tykkään Tykkään x 1
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus