Nuudelit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sulo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä laitan katkarapujen makuisten nuudelien keitinliemeen pakasteherneitä ja kun olen nuudelit keittänyt lisään sulatettuja katkarapuja.
Tai kananmakuisiin lisään broilerin paistisuikaleita, herneitä, sipulia ja valkosipulia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nocturne:
Meillä syödään sellaisenaan tai siis keittona.
Myös wokkiin lisättynä esim. hapanimeläpossu se on :p
voin kattoa ohjeeen jos kiinnostaa :)

Kiinnostaa, kiitos =) Kaapissa olisi nuudelipaketteja, mutta ei ole tullut käytettyä. Nyt olisi kuitenkin kivaa vaihtelua tehdä välillä jotain niistä.

n.250g porsaan ulkofilettä ohuina viipaleina ne laitetaan marinaadiin:1tl viismaustetta(ostin kiinalaista kun aineet samoja) 2rkl soijaa 1/2dl punaviinietikkaa. Tähän liemeen olen jättäny n.30min joskus kauemminkin marinoitumaan lihat.
Lisää wokkiin tai paistokasariin lihat jotka olet kuivannut paperilla (liemi talteen) paista hetki ja lisää:2 valkosipulia murskattuna,inkivääriä(tuoretta raastettuna)tai tahnaa 2tl, keltainen ja vihreä paprika suikalina, 4 ananasrengasta paloina paista n.3min
Lisää ruokaan lihan mausteliemi, ananaksen mehu sekä 1tl hunajaa keittele pari min. sitten lisää veteen sekoitettu maissi tai ohrakasjauho 1rkl kiehauta niin kastike sakenee.
Halutessa mausta mustapippurilla ja suolalla.
Sekoita nuudelit sekaan. Ja nam(nuudelit on siis keitetty valmiiksi ensin)

Yhteistyössä