Nuvaring ehkäisyrengas ja välivuoto

  • Viestiketjun aloittaja Araminta
  • Ensimmäinen viesti
Araminta
Olen aloittanut kolme viikkoa sitten ehkäisyrenkaan käytön. Koko tuona kolmen viikon aikana on tullut välivuotoa lähes tauotta. Ei runsasta, mutta erittäin ikävää kummiskin. Rakastelun jälkeen aina enemmän. Tää välivuoto kai sit kuuluu oirekuvaan.
Minulla ei ole ollut vuosiin hormoonivalmisteita käytössä ja ennen tuota ehkäisyrenkaan aloittamista kävin gynellä, ei mitään hiivaan viittavaa ja papakin tuloskin oli ok. Koskaan aiemmin minulla ei ole ollut välivuotoja. Siksi tää ärsyttää ku saa kokoajan käyttää suojaa.

Onko siis normaalia, että koko kierron ajan tuhruttelee milloin vähempi milloin enempi.. Luulis tasaantuvan tän vuotamisen ku aikaa kuluu ja rengasta käyttää?

Kokemuksia =)

Kiitti vastaaville!
 
Smokymountainz
Hei,

Itselleni on käynyt aivan samalla tavalla! Pidin Nuvaringistä puolen vuoden tauon, ja aloitin käytön uudestaan pari viikkoa sitten. Välivuoto on siitä asti ollut jatkuvaa, hyvin pientä tosin (ns. pyyhkintävuotoa, seksin jälkeen hieman runsaampaa) mutta sitäkin raivostuttavaa. Aikaisemmin en ole mokomasta kärsinyt, ja samoin kuin sinulla hiiva tms. ongelmia ei ole. Käytin aiemmin Nuvaringia noin vuoden ajan, ja silloin näitä ongelmia ei ollut.

Vielä en ole alkanut asiasta huolestumaan, toivottavasti tämä tästä tasoittuu... Helpottaa kuitenkin kuulla etten ole ainoa asiaan törmännyt!
 
-s-
Mulla myös ihan sama. Noin puolentoista vuoden tauon jälkeen aloitin Nuvaringin käytön maaliskuussa uudestaan. Sen jälkeen on valkovuoto lisääntynyt ja nyt on seksin jälkeen tullut myös verta. Alapää myös kutisee paljon. Luulin että on hiivaa, mutta ei ole. Papa testit otettiin maaliskuussa.
Taitaa taas joutua miettiin uutta ehkäisyvaihtoehtoa.
 
juup
heips! mulla on ensimmäinen rengas menossa...eli alotin kuukautisten aikana...viikko kuukautisten loppumisesta alkoi uudestaa tulemaan vuotoa...aika runsasta mutta ei kuitenkaan ihan niin kuin kuukautisten aikana (normi sidettä kuitenki täytyy käyttää) ja kestänyt ainakin viikon taas!! alkaa olemaan hermo kireellä kun juuri vaihdoin minipillereistä näihin kun vuodin niiden aikana koko ajan ja näköjään sama jatkuu taas!! lisäks mulla on pahoinvointia ja alavatsan nipistelyä...niin kuin alkuraskaudessa (kerran raskaana ollut) mutta raskaana en ole kun testejä on tehty 2!
oon miettiny lopetanko tämänkin...ei näköjään mitkään ylimääräset hormoonit sovi!!
 
Käyttäjä
Olen käyttänyt nuvaringiä yli kolme vuotta. Aluksi oli ajoittain välivuotoa, mutta kun vähensin päivittäisten kalaölykapseleiden määrän kahdesta yhteen välivuodot loppuivat täysin. Ovatko muut huomanneet kalaölykapseleiden lisäävän verenvuototaipumusta (myös esim. nenäverenvuoto)?

Nyt kesällä siirsin kuukautisia aloittamalla seuraavan renkaan heti edellisen perään ja välivuotoja oli ensimmäisen kahden viikon aikana vähän väliä. Nyt kolmannella viikolla välivuodot ovat loppuneet täysin.
 
Pippa
Hei, mulla tullut kalaöljyistä ja pellavaöljystä välivuotoa ja tätini joutui syömään k-vitamiinikuurinkin kun sai vehnänalkioöljystä niin kovan nenäverenvuodon. Ei ne taida kaikille sopia vaikka kai muuten terveellisiä. Kun vedin pellavaöljyä niin verta tuli kuin härän kurkusta ja loppui kuin seinään kun lopetin öljyn latkimisen.
 
tipitii
Mä oon käyttäny Nuvaringiä kans luultavasti 3v.Mutta tollasta välivuotoa ei ole koskaan ollut,ei edes alussa.Kuullostaa kummalliselta.Vaihdoin suoraan pillereistä renkaaseen ja en oo ollu ilman hormoonallista ehkäisyä 9vuoteen.
 
Isla
Luulen kans että tuo vuotaminen johtuu siitä jos on laittanut renkaan suoraan, eikä ole tottunut syömään hormonaalista ehkäisyä vähään aikaan. Juuri silloinhan elimistö mene varmasti sekaisin vähäksi aikaa... Tai tapauskohtaista, mutta tässä yksi teoria/arvaus.
 
Nina
Olen käyttänyt renkaita yli puoli vuotta, eikä missään vaiheessa mitään välivuotoa. Kuukautiset tulevat "kellon tarkkuudella" ja kestävät noin 2 päivää.. Se mikä renkaan kanssa koen ikäväksi, on kovat (!!) kivut ennen vuodon alkamista, ja täydellisen seksihaluttomuuden. Pillereillä myös haluttomuutta, mutta ei ehkä näin paljon.
 
Katri1604
Nostan tätä ketjua, koska asia on itselläni ajankohtainen.

Olen käyttänyt Nuvaringiä nyt yli puoli vuotta ja yhtäkkiä tässä kierrossa on alkanut ruskea välivuoto.

Limakalvojen kuivumiset ja kutinat olen saanut kuriin Essex-kosteusgeelillä (se oranssinruskea tuubi), mutta tämä välivuoto on todella outo.

Syön kalaöljykapseleita, mutta olen vähentänyt niiden päiväannostusta, eli sekään ei oikein voi olla syynä.

Toivottavasti ehkäisyteho säilyy vuodoista huolimatta (mistään ei löydy tietoa, ei Nuvan ohjekirjasta tai muualtakaan:( ).
 
Katri1604
Menee yksinpuheluksi, mutta jatkan taas...
Luulin jo aamulla, että parin päivän jälkeen ruskea tuhru olisi kadonnut, mutta mitä vielä: nyt tulee oikein verta?! Ei paljoa, mutta siis vessassa käynnin jälkeen pyyhin selvää verta ja alushousuihinkin sitä on tullut. Miten ihmeessä tällainen voi yhtäkkiä tulla, kun muina kuukausina ei ole ollut mitään ongelmia. :( Tarkistin jo, että eikö rengas ole paikallaan ja onko tämä kuukautisvuotoa, mutta siellä on.

En tiedä olisiko hormonipitoisuus jotenkin muuttunut, koska kumma kyllä limakalvot ovat olleet tässä kuussa paremmassa kunnossa. Pitänee soittaa apteekkiin, että osaavatko neuvoa vaikuttaako tämä ehkäisytehoon.
 
heidi77
Alkuperäinen kirjoittaja Katri1604:
Menee yksinpuheluksi, mutta jatkan taas...
Luulin jo aamulla, että parin päivän jälkeen ruskea tuhru olisi kadonnut, mutta mitä vielä: nyt tulee oikein verta?! Ei paljoa, mutta siis vessassa käynnin jälkeen pyyhin selvää verta ja alushousuihinkin sitä on tullut. Miten ihmeessä tällainen voi yhtäkkiä tulla, kun muina kuukausina ei ole ollut mitään ongelmia. :( Tarkistin jo, että eikö rengas ole paikallaan ja onko tämä kuukautisvuotoa, mutta siellä on.

En tiedä olisiko hormonipitoisuus jotenkin muuttunut, koska kumma kyllä limakalvot ovat olleet tässä kuussa paremmassa kunnossa. Pitänee soittaa apteekkiin, että osaavatko neuvoa vaikuttaako tämä ehkäisytehoon.
monet on vaihtaneet kierukkaan, joko hormoneilla tai kuparikierukka. toimii hyvin, halut palaa ja eika kilot kerry kuten napeilla. lekuria tosin saa taivutella, monet on vanhanaikaisia ja aattelee ettei synnyttamattomille laiteta...mutta laitetaan jopa teineille ja hyvin toimii. niita on eri kokoisia. eika tartte 5 vuoteen ehkaisysta huolehtia (voidaan ottaa pois aiemminkin). laakarin on tosin oltava asiansa osaava, koska laittaminen on temppu sinansa.

 
Katri 1604
Mä en halua kierukkaa, koska hormonikierukalla voi vuodot kadota kokonaan ja täten olisin koko ajan paniikissa, että olenko raskaana. Samoin kierukan olemassaolo tuntuu jotenkin epämiellyttävältä, renkaan saa itse pois jos alkaa häiritä (ei tosin minulla tunnu), mutta kierukkaa ei. Mulla ei ole ollut mitään paino-ongelmia renkaan kanssa ja välivuodotkin loppuivat viikossa, mutta mikäli seuraavissa kierroissa jatkuvat, pitänee ottaa yhteyttä lääkäriin. :/
 
Katja.
Myös kierukka voi erittäin todennäköisesti aiheuttaa vuotoja, joten se ei käsitykseni mukaan noihin vuotoihin auta.

Itse olen käyttänyt Nuvaringiä hieman yli vuoden ja nyt kahden kuukauden aikana on tullut kerran kuussa (noin kierron puolivälissä) välivuotoa. Olettaisin todennäköisimmän syyn olevan ovulaatiossa, johon myös paakkuinen valkovuoto viittaisi. Kävin juuri lääkärissä, papaa ei otettu, mutta valkovuotonäyte tulehdusten ja virtsakoe klamydian varalta otettiin. Mitään ei löytynyt, näytteet oli kaikki kunnossa. En ole raskaanakaan sillä tehtiin gynekologinen tutkimus ennen näytteenottoa.

Säikähdin itse välivuotoa viime kuussa. Panikoin heti ensimmäisenä raskaudesta, mutta sitten mieleeni palautui vuosien takaiset kryohoidot, jotka tehtiin solumuutosten takia. Lukemani mukaan kun välivuoto voi johtua myös kohdunkaulan syövästä (jossa nämä solumuutokset olivat). No, mitään tällaista ei onneksi ollut ja ajattelin että välivuoto johtui vain kuivista limakalvoista. Kutinaakin oli, mutta päivittäinen alapesu viileällä vedellä, Canesten-voide ja kotonaolo ilman housuja auttoi.

Nyt mitään oireita ei ole ollut (välivuotoa lukuunottamatta) sillä olen ollut vähähiilihydraattisella dieetillä, joten yhdistäisin tässä nuo lähes vuoden kestäneet kiusalliset kutinat ruokavalioon (sokeria, rasvaa, alkoholia ja valkoista jauhoa). Ruokavaliokin siis suuresti vaikuttaa koko kehon toimintoihin. Elimistömme toimii pelkästään sillä mitä suuhumme pistämme. Kannattaa luottaa oman kehon tuntemukseen ja siihen että keho kertoo jos jokin sopii tai ei sovi. Vaikka jokin ruoka-aine olisi toiselle terveellinen, voi se muille olla hyvinkin haitallinen.
 
tttttttttt
Olen käyttänyt aikaisemmin Evra-laastareita, joiden aikana kuitenkin alkoi tulla tiputteluvuotoa. Papakoe otettiin ja tulehdusta ei näkynyt. Vaihdoin seuraavaksi nuvaringiin. Se toimi aivan mainiosti ensimmäisen kierron ajan. Nyt, seuraavalla kierrolla renkaan poisottamista edeltävinä päivinä tuli aavistus ruskeaa vuotoa. Otin renkaan pois ajallaan ja menkat ovat nyt menossa. Mietin vaan, että taasko tämä välivuotokierre alkaa. Mielestäni Nuvaring on myös vaikuttanut halukkuuteeni. Seksi ei käy mielessä lähes koskaan, ennen ei ollut näin... Pitäisiköhän harkita taas vaihtoa...?
 
majio
Minulle suositeltiin rengasta pahan migreenin takia..lääkärit ajattelivat,että se olisi parempi kuin pillerit ja helpottaisi päänsärkyjä. Ensin luulin kaikkien ongelmieni katoavan renkaan myötä. Aluksi kaikki tuntuikin hyvältä.Taivas tuntui aukeavan..(hieman ehkä ylikarrikoiden sanottuna)..sitten alkoi pikkuhiljaa tulemaan kaikennäköistä pientä..kunnes tänään tajusin että lähes kaikki oireiluni voi johtua kyseisetä kapistuksesta.
1)Ensin alkoi painoa tulemaan pikkuhiljaa lisää..nyt tullut noin vuoden aikana yli 10kg
2) päänsärkyputket vaikeutuneita ja kuukautisviikolla on ihan järkyttävät päänsäryt
3)alapään kivut, tulehdukset, valkovuodot, haavat, haavaumat ym
4) masennuksen paheneminen, paniikkioireiden lisääntyminen..
5) yhtäkkinen seksuaalinen haluttomuus..kuin nappia painamalla halut loppuivat...
6)ym ym
Kaikki oireet minulle hiipi siis hiljaa vuoden sisällä enkä osannut niitä yhdistää renkaaseen..lääkärit vaan aina toteaa ettei ne nyt tod näk siitä johdu..
Nyt päätin, että huomenna kun taukoviikko alkaa en laita enää uutta rengasta..katson vähän aikaa helpottaako olo..kortsulla vaan sitten pärjättävä..täytyy toivoa, että siippa hyväksyy sen
ai niin..oli renkaassa siis paljon hyviäkin puolia..mm vaivattomuus..hmm..siinä se mitä nyt hätäseen keksin...
 
Annikka Leivänkannikka
Minä itse käytän rengasta ensimmäistä kuukautta. En ole ollut yhtään tyytyväinen, koska: a) vuotoa on ollut koko tämän kolme viikkoa, enkä ole tottunut tälläiseen. b) tuntuu, etten saa rengasta tarpeeksi syvälle, itsellä se ei tunnu, mutta seksiä haittaa, joten täytyy ottaa aina pois ja sitten katsoa kellosta, ettei ole pois paikoiltaan liian kauaa. c) Ajoittain myös kirvelee, joku puhui aiemmin haavaumista, jonkunlaisia on ollut niitäkin. d) satavarmasti en tiedä, johtuuko renkaasta, mutta miulla on koko ajan kuuma kuin saunassa istuisin, saattaa toki johtua muustakin lääkityksestä. Tänään saan ottaa renkaan pois, pahoin pelkään, etten laita uutta!
 
uusi rengaskokeilija
Heippa!
Olen käyttänyt rengasta nyt reilun viikon. laitoin renkaan siis ohjeen mukaan ensimmäisenä kuukautisten alkamispäivänä. Minulla kuukautiset kestää 5 päivää... niin nytkin kesti, oli 2 päivää poissa ja sitten ollut tälläista tiputteluvuotoa...Onko jollakin kokemusta minkä aikaa on mennyt että loppuu tälläinen? Ja onko kellään helpottanut ahdistukseen ja psm-oireisiin?
 
renkaasta pillereihin
Heissan, Minullekin nuva ring aiheutti kaikenlaista kivaa.
1) Pieniä näppylöitä naamaan (arvelen keltarauhashormoonin aiheuttavan tämän, sillä kerran siirsin kuukautisia keltarauhashormooneilla ja vaikutus oli aivan sama)
2) Ruskeaa valkovuotoa ennen kuukautisia ja nyt uutuutena muutaman kuukauden käytön jälkeen kuukautiset jäivät kokonaan pois. Tai tiputteli pari päivää ennen kuin olisi pitänyt alkaa, mutta oikeita kuukautisia ei tullut ollenkaan.
3) Migreeni kuukautisten aikana
4) HALUTTOMUUS... himot ovat kadonneet jonnekkin, mikä tuntuu oudolta kun rakastan miestäni ja haluan häntä mutta kaikki himot ja vatsan pohjan kipristelyt ovat kadonneet. Ihan kuin olisi joku vaimennin päällä.

Vaihdoin nyt kokeen vuoksi nuva ringistä Yasminelle pillereihin, mutta en ole kovin optimistinen parannusten suhteen. Seuraavaksi aion siirtyä kokonaan pois hormooniehkäisystä kuparikierukkaan. Vaikka kierukka on ehkä vähän turha investointi jos tarkoitus on hankkia lapsia lähiaikoina... Biologinen kello on alkanut tikittää ;)
 
toivoton yhyy
Eikö kenelläkään muulla ole vastaavia kokemuksia, että rengas ei pysy, vaan muljuu tohon ihan holleille?!
Se on tuossa ihan edessä, lähellä, mutta ei tipu, eikä kuitenkaan juurikaan tunnu.
En voisi ajatellakkaan yhdyntää kun rengas killuu tuossa ihan suuaukon luona!
Olisin niin halunnut käyttää rengasta, koska pillereitä en muista ottaa.
Olen noudattanut ohjeita, ja työntänyt renkaan monessa eri asennossa sisään. (sekä rengas että minä eri asennoissa)
Se ei VAIN MENE SINNE kunnolla:(:(
Jossain vaiheessa luulin, että se meni kunnolla, mutta kun liikun ja kyykistelen, niin se vääntäytyy ulospäin. Mitä teeeennn auttakaa:( ?
 
aaaaaaaaaaaaaaaa
Alkuperäinen kirjoittaja toivoton yhyy:
Eikö kenelläkään muulla ole vastaavia kokemuksia, että rengas ei pysy, vaan muljuu tohon ihan holleille?!
Se on tuossa ihan edessä, lähellä, mutta ei tipu, eikä kuitenkaan juurikaan tunnu.
En voisi ajatellakkaan yhdyntää kun rengas killuu tuossa ihan suuaukon luona!
Olisin niin halunnut käyttää rengasta, koska pillereitä en muista ottaa.
Olen noudattanut ohjeita, ja työntänyt renkaan monessa eri asennossa sisään. (sekä rengas että minä eri asennoissa)
Se ei VAIN MENE SINNE kunnolla:(:(
Jossain vaiheessa luulin, että se meni kunnolla, mutta kun liikun ja kyykistelen, niin se vääntäytyy ulospäin. Mitä teeeennn auttakaa:( ?
Minulla on myös samainen yllä mainittu ongelma...olisikohan kenties helpompi vaihtaa pillereihin...?itse olen ainakin miettinyt kyseistä vaihtoa...
 
:)]
Nuvaring on nyt ensimmäinen ehkäisyni. Minulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, paitsi että unohdin kerran laittaa uuden. Se tosin oli ihan oma mokani..
Vuotoni on lyhentynyt huomattavasti ja myös niukentunut, sehän on vain plussaa. Eikä kivutkaan ole niin pahat kuin ennen. Ainoastaan välillä ennen kuukautisia kärsin päänsärystä. Rengasta en edes huomaa eikä se myös yhdynnän aikana ole haitannut kumpaakaan.
Menen tänään ensimmäiseen papa kokeeseen.. toivotaan parasta..
 
yks rengastettu
Aloitin juuri toisen renkaan. Onneksi oli aikaisempia kokemuksia hormonaalisesta ehkäisystä, niin osasin nyt kuulostella paremmin, mitä oireita tällä kertaa tulee. Nyt ohjevihossa jopa myönnettiin, että haittavaikutuksina on päänsärkyä. Kerran lääkäri on kirkkain silmin sanonut minulle ettei ehkäisy aiheuta moista. En usko enää. Omalta kannaltani on järjetöntä pitää se helkkarin taukoviikko, heti kun olet saanut elimistön tottumaan ja hoitotasapaino on saavutettu, pitää koko homma keskeyttää viikoksi. Päänsärkyhän siitä sitten tulee. Rengasta käyttäessä päänsärky on erilaista kuin luomumenkkojen aikana. Päänsärky on vaikeammin tulkittavissa. Nyt en osaa sanoa, milloin tarvitsen särkylääkkeen ja milloin särky menee ohi itsellään. Päänsäryn migreenityyppisyys lisääntyy. Pitkästä aikaa tarvitsin varoiksi ämpärin sängyn viereen.
Ei oikein motivoinut jatkaa ehkäisyä, kun oli neljän päivän hedariputki takana. Niistä kaksi päivää olin saanut viikonlopun takia kärsiä kotona, mutta töissä ei ole oikein vaihtoehto. Rinnat turposivat ja aristivat. Liivit olivat yhtäkkiä liian pienet. Pitääkö nyt kalliin ehkäisyn lisäksi uusia liivivarastonsakin. Ensimmäisen viikon aikana kädet tuntuivat ajoittain puutuneilta. Myös taukoviikon viimeisenä päivänä kädet ja sormet puutuivat. Myös lihaspistoja ja muita outoja pistelyitä siellä täällä esiintyy. Että lääkäriinhän tässä pitää mennä taasen.
 
noviisi renkaan kanssa
Mä otin käyttöön myös NuvaRingin tuossa lähes päivälleen 3vkoa sitten. Sitä ennen en ole mitään hormonaalisia ehkäisyjä käyttänyt. Ongelmat on olleet aika samat kuin edellisillä; vuoto jatkunut lähes koko ajan tuon 3vkon ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. Itse kuukautisten aikana ekana viikkona se oli runsaampaa kuin koskaan on ollut. Ja halut on tosiaan vähentyneet. Mielialat on heitelleet, lähinnä itkemistä tai jonkinverran kiukkuilua. Kutinaa on myös välillä. Olen kärsinyt ennen tosi pahoista menkkakivuista, jotka on kuitenkin menneet aina ohi siinä muutamassa tunnissa. Onko nyt sitten kivempi kun kivut on huomattavasti lievempiä, mutta kestäneet on/off 3vkoa putkeen??? Ja kun koko ajan saa olla ihan neuroottisena siitä, ettei vaan vuoto oo taas runsaampaa ja tule housuista läpi tjtn..

Ja siitä "edessä lillumisesta". Mulla on ollut sama ongelma, että en sitä saa itse tungettua tarpeeksi syvälle varsinkaan niin, että se siellä pysyisi. Stressasin ekaa seksikertaa kultani ja renkaan kanssa; häiritseekö minua/häiritseekö häntä? "ainakin sormileikkejä häiritsee kun se siinä edessä lilluskelee".. Mutta kulta ei ees tuntenut sitä ja itseasiassa kullan väline työnsi sen omalle paikalleen jossa se sitten pysyi siihen kunnes sen eilen pois otin :)

Mutta yksi kysymys nyt ainakin vielä olisi; voiko "tyhjennysvuodon" aikana harrastaa seksiä ilman kondomia? Eli jos vuotoa ei tule tai se on tosi niukkaa tai kestää vaan pari päivää. Missään ei kerrota sitäkään, että vaikuttaako se teho koko ajan sen 7pvän aikanakin? Kun yleisesti sanotaan, että vain se 3h pois joten koskee varmaan ihan normisti tuotakin aikajaksoa sitten?
 
vierailijah
Olen käyttänyt nuvaringiä jo kohta viisi kuukautta. Alkuun oli tietysti hormonit aivan sekaisin, itku ja kiukkukohtauksia tuli ja rintoja aristi. Vuoto on ollut paljon paksumpaa ja sitä on tullut myös enemmän tyhjennysviikoilla. Valkovuodonmäärä on myös lisääntynyt mutta halut eivät ole kyllä hävinneet minnekään ;)

Ennen renkaitten käyttöä alaselkää jomotti aivan kammottavasti kuukautisten aikana mutta renkaan käytön aloitettua ne kivut hävisivät. Tilalle tulivat alavatsakivut. Ensimmäisillä taukoviikoilla alavatsassa tuntui vain pientä jomotusta. Siihen en oikeastaan kiinnittänyt huomiota, koska rinnat olivat silloin niin kipeät. Olen myös huomannut, että vuoto alkaa lähes samaan aikaan, aina kolme päivää renkaan pois ottamisen jälkeen. Sitten alkavatkin vatsakivut.

Vuodon alkaessa alavatsassa/kohdussa tuntuu aivan siltä kuin sitä kaavittaisiin jollakin tylpällä esineellä. Seuraavina päivinä olen tuntenut kipua ylempänä vatsassa ja sitä kestää kaksi päivää. Silloin ei oikein pysty tekemään mitään, koska parhaimmalta olo tuntuu kylkiasennossa sängyssä. Yleensä olen myös joutunut käymään oksentamassa. Kipu tuntuu sellaisena poltteena, aivan kuin närästyksenä mutta siihen eivät närästyslääkkeet ole auttaneet. Särkylääkkeellä oloa sai hieman helpotettua. Tämän kahden päivän tuskan jälkeen olo palautuu taas normaaliksi ja on jo uuden renkaan vuoro.

Nämä ylävatsakivut ovat olleet nyt kahden viimeisen tyhjennysviikon aikana. Onko kellään ollut mitään vastaavanlaista? Pelkään hieman seuraavaa tyhjennysviikkoa, koska en taas haluaisi kokea kahden päivän tuskaa ylävatsassani.
 

Yhteistyössä