Nuvaring ehkäisyrengas ja välivuoto

  • Viestiketjun aloittaja Araminta
  • Ensimmäinen viesti
justavisitor
Olen käyttänyt Nuvaringiä viime joulukuusta ja kaikki on allut tähän asti ok! Nyt kuitenkin tämän vuodon aikana (alkoi viime ti.) kivut ovat olleet kammottavat alavatsassa ja -selässä; aikalailla kuvailemasi kaltaisia. Selkeää pahoinvointia myös on ollut ja ensiksi luulinkin että olen saanut vatsataudin. Todella ikavää jos tämä toistuu taas ensi kuussa tyhjennysvuodon aikana. Sitten kai vaan täytyy alkaa pitämään rengasta ilman taukoja.
 
apua kaipaava
Olisiko jollakin tietoa, mitä minun pitäisi tehdä, kun olimme mieheni kanssa yhdynnässä ja mieheni tunsi renkaan , otimme renkaan pois ja unohdimme laittaa sen takaisin ja max. poissa olo aika on mennyt jo umpeen... !?!?!?
 
Idu
Täällä kärsitään samoista ongelmista: aloitin renkaan käytön kaksi viikkoa sitten, vuodon ensimmäisenä päivänä. Menkat ovat kestäneet sen kaksi viikkoa ja vuoto on ollut täysin "normaali" kuin yleensä, eli ei enempää eikä vähempää.
Halut eivät ole kadonneet VIELÄ ainakaan..ja toivottavasti eivät katoa.
Hermot vaan menee kun saa koko ajan käyttää sidettä. Tuntuu että sain riesakseni ikuiset menkat yhden renkaan takia.
Onneksi pystyn luopumaan tuosta riesasta milloin vain koska kondomin käyttö sujuu meidän suhteessa ongelmitta.

On myös ollut hieman mielialanvaihteluja, särkyä päässä ja alavatsassa ja pahoinvointia...
Toivottavasti menee nämä ongelmat ohi ja pian.. :(

Pillereitä söin about vuosi sitten ja niistä meni nuppi ihan sekasin..olin koko ajan pahalla päällä: heti herättyäni :D

Hyvä kuulla etten ole ainut jolla on näitä ongelmia!
 
Jenna
Mulla ollut rengas käytössä parisen vuotta, alku oli aivan unelma, ei mitään tiputtelu vuotoja välissä vaan menkat tuli kellon tarkkuudella muutaman päivän päästä renkaan pois oton jälkeen ja kesti sen max. 4pv ja tosi vähäistä vuotoa. Ei ole tuntunut seksin aikana minulle, eikä kumppanille, enkä ole huomannut sen kummempia mielialan vaihteluita saatika haluttomuutta.

Nyt olen ollut noin kolme kk ilman rengasta ja parisen viikkoa sitten aloitin käytön uudestaan, laitoin renkaan paikoilleen vuodon ensimmäisenä päivänä ja menkat loppukin ihan normisti kolmen neljän päivän päästä. Nyt viikkoa myöhemmin tulee ihan kunnon vuotoa ja alavatsa on ollut huomattavan kipeenä. Toivon, että tämä menee ohi ajan kanssa, mutta ikävää jos tämmönen tiputtelu jatkuu pidempään, se jos joku vie seksihalut.. valkovuotoa kyllä aikaisemminkin tuli hieman normaalia enemmän, mutta ei kuitenkaan häiritsevän paljon.

Muutoin olen ollut äärimmäisen tyytyväinen renkaaseen, yksinkertainen ja ei tarvitse paljoa muistaa. Ehkäsy teho on ollut hyvä, vaikka välillä onkin väli viikolla ilman kumia harrastettu seksiä. Voin suositella lämpimästi, kuitenkin aikaisempien kokemuksieni perusteella, vaikka nyt onkin itsellä tämmönen epämääränen kk menossa. :)
 
nuvaring
Mä otin käyttöön myös NuvaRingin tuossa lähes päivälleen 3vkoa sitten. Sitä ennen en ole mitään hormonaalisia ehkäisyjä käyttänyt. Ongelmat on olleet aika samat kuin edellisillä; vuoto jatkunut lähes koko ajan tuon 3vkon ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. Itse kuukautisten aikana ekana viikkona se oli runsaampaa kuin koskaan on ollut. Ja halut on tosiaan vähentyneet. Mielialat on heitelleet, lähinnä itkemistä tai jonkinverran kiukkuilua. Kutinaa on myös välillä. Olen kärsinyt ennen tosi pahoista menkkakivuista, jotka on kuitenkin menneet aina ohi siinä muutamassa tunnissa. Onko nyt sitten kivempi kun kivut on huomattavasti lievempiä, mutta kestäneet on/off 3vkoa putkeen??? Ja kun koko ajan saa olla ihan neuroottisena siitä, ettei vaan vuoto oo taas runsaampaa ja tule housuista läpi tjtn..

Ja siitä "edessä lillumisesta". Mulla on ollut sama ongelma, että en sitä saa itse tungettua tarpeeksi syvälle varsinkaan niin, että se siellä pysyisi. Stressasin ekaa seksikertaa kultani ja renkaan kanssa; häiritseekö minua/häiritseekö häntä? "ainakin sormileikkejä häiritsee kun se siinä edessä lilluskelee".. Mutta kulta ei ees tuntenut sitä ja itseasiassa kullan väline työnsi sen omalle paikalleen jossa se sitten pysyi siihen kunnes sen eilen pois otin :)

Mutta yksi kysymys nyt ainakin vielä olisi; voiko "tyhjennysvuodon" aikana harrastaa seksiä ilman kondomia? Eli jos vuotoa ei tule tai se on tosi niukkaa tai kestää vaan pari päivää. Missään ei kerrota sitäkään, että vaikuttaako se teho koko ajan sen 7pvän aikanakin? Kun yleisesti sanotaan, että vain se 3h pois joten koskee varmaan ihan normisti tuotakin aikajaksoa sitten?
itsellä sama homma. aloitin käytön kolme viikkoa sitten, menkat loppuivat eilen , eli kesäneet sen kolme viikkoa ! Ne oli vielä ihan normaalit, että joutui käyttämään sidettä ja tamponia. Soitin tänää lääkärille ja sanoi että aivan normaalia. kivut poistui melkein kokonaan, kun normi menkkojen aikana olivat aivan kamalat. itselläkin tuntuu että rengas olisi jotenkin tosi alhaalla, mutta poikaystävä sanoi ettei tuntenut sitä. muita oireita ei ole ollut.

sama kysymys olisi kuin edellä - eli voiko taukoviikon aikana harrastaa seksiä ilman kondomia? totta - sitä ei lue missään. käyttöoppaassa lukee, että jos unohtaa asettaa uuden renkaan taukoviikon jälkeen ja on ollut yhdynnässä sen aikana voi olla raskaana. tarkoittaako tämä siis että jos muistaa 7pvän jälkeen laittaa uuden niin voi harrastaa seksiä ilman kondomia?
 
Viimeksi muokattu:
kohonne
Eikö kenelläkään muulla ole vastaavia kokemuksia, että rengas ei pysy, vaan muljuu tohon ihan holleille?!
Se on tuossa ihan edessä, lähellä, mutta ei tipu, eikä kuitenkaan juurikaan tunnu.
En voisi ajatellakkaan yhdyntää kun rengas killuu tuossa ihan suuaukon luona!
Olisin niin halunnut käyttää rengasta, koska pillereitä en muista ottaa.
Olen noudattanut ohjeita, ja työntänyt renkaan monessa eri asennossa sisään. (sekä rengas että minä eri asennoissa)
Se ei VAIN MENE SINNE kunnolla:(:(
Jossain vaiheessa luulin, että se meni kunnolla, mutta kun liikun ja kyykistelen, niin se vääntäytyy ulospäin. Mitä teeeennn auttakaa:( ?
Mullakaan ei tahdo rengas pysyä oikeassa paikassa ja lähes koko ajan se on tuossa "ovi aukossa"... Se ei kuitenkaan tunnu joten olen asian antanut olla. Seksiäkään se ei ole häirinnyt kun silloin se on työntynyt syvemmälle ja poikaystäväkin on tietoinen siitä joten hänelle se renkaan syvemmälle työntäminen tuntuu olevan elämän tehtävä :)

Epämiellyttävää välivuotoa ja kutinaakin on esiintynyt ja seuraavalla lääkärikäynnillä täytyy ottaa asia esiin, vaikka uskon että aion kuitenkin jatkaa renkaan käyttöä.

Toisin kun yasmine-pillereiden kanssa nyt ei ole ollenkaan ollut hurjia huono-olo "kohtauksia" ja hormoonihirmu on kadonnut joten aion sinnitellä vielä jonkin aikaa renkaan kanssa vaikka epämiellyttäviä puoliakin on löytynyt... minulla siis vasta ensimmäinen kuukausi takana.
 
Viimeksi muokattu:
th.opiskelija
NuvaRingia olen käyttänyt jo kolme vuotta ja olen kyllä ollut tyytyväinen, mutta nyt olen alkanut miettiä vaihtoa e-pillereihin muutamien haittavaikutusten vuoksi. Ollaan koulussa käyty paljon läpi eri ehkäisyvalmisteita ja olen aika varma, että Nuvaring on minulle paras vaihtoehto.

Tiedoksi teille, jotka kyselivät seksin harrastamisesta taukoviikolla. Nuvaringin käyttöohjeissa kyllä lukee, että taukoviikon aikana voi harrastaa seksiä samalla tavalla kuin kierron muinakin aikoina. Taukoviikolla on erityisen tärkeää muistaa laittaa rengas oikeana päivänä takaisin samana päivänä ja samaan kellon aikaan kuin on viikko sitten ottanut renkaan pois. (esim. rengas otettu pois perjantiana 26.3 klo 21 niin laitat renkaan viikon päästä perjantaina 2.4. klo 21) Kolmen tuntia tuon klo 21 jälkeen renkaan takaisin laittamisessa mahdollistaa varsinkin taukoviikon jälkeen raskauden mahdollisuuden monin kertaiseksi. Jos ette muista laittaa rengasta takaisin kolmen tunnin sisällä niin kannattaa hakea jälkiehkäisypilleri apteekista ja käyttää seuraavan viikon aikana lisäehkäisyä eli kondomia. Sama koskee, jos nuvaring otetaan pois seksin ajaksi muina aikoina, kolme tuntia se saa olla pois emättimestä. Jos aikaa menee yli kolme tuntia kannattaa hakea jälkiehkäisy ja käyttää viikon ajan nuvaringin lisäksi kondomia.

Kuten kaikissa ehkäisyvalmisteissa kun ne aloittaa elimistö totuttelee uuteen hormonivalmisteeseen ja tiputteluvuotoa voi tulla yksilöllisesti pari-kolme viikkoa. Yleensä vuoto rauhoittuu ensimmäisen tai toisen NuvaRing taukoviikon jälkeen, eli kärsivällisyyttä niille, jotka ovat vasta aloittaneet NuvaRingin käytön!

Minullakin on muutamia haittavaikutuksia tullut Nuvaringin käytön aikana, kuten taukoviikolla kuukautiset loppuvat heti kun olen laittanut uuden renkaan ja ovat poissa kaksi-kolme päivää, jonka jälkeen kahden-kolmen päivän päästä siitä tulee melko runsasta paksua valkovuotoa, joka jälkeen alkaa tiputteluvuoto, joka voi kestää pari päivää. Valkovuotoa olen monesti luullut hiivaksi, koska alapää kutiseekin aika paljon silloin mutta testit ovat olleet aina negatiiviset. On todella stressaavaa, kun kuukautiset ovat jo loppuneet ja sen jälkeenkin pitää olla varuillaan, että tuleeko tiputtelua parin päivän päästä, joka sotkee paikat. Vuoto on myös minulla ruskeaa, mutta tietääkseni tämän ei pitäisi johtua renkaasta vaan vuodon väri on erilaista eri ihmisillä. Yleensä tumman ruskea tai musta veri emättimestä tarkoittaa vanhaa verta, että se on ollut emättimessä jo pari päivää, eli tiputteluvuoto voisi olla hyvinkin kuukautisverta, joka ei vain ole vielä päässyt pois emättimestä. Hassua on, että tätä ihmeellistä kuukautisten jälkeistä tiputteluvuotoa on tullut melkein aina kolmen vuoden aikana taukoviikon jälkeen. Olenkin tässä miettinyt, että riittääkö Nuvaringin hormonimäärä minulle, koska siinä on vähemmän hormonia kuin e-pillereissä. Toisaalta Nuvaringin käyttö paksuuntaa limakalvoja kun uusi rengas on laitettu, joten voisiko tiputteluvuoto parin päivän päästä kuukautisista johtua siitä, että limakalvo on paksuuntunut ja parin päivän päästä vuoto voisi päästä läpi? Onko teillä muilla esiintynyt samanlaista tiputteluvuotoa? Koska jos on, tämän voisi laittaa NuvaRingin käyttöohjeiden sivuvaikutuksiin yleisyytensä vuoksi.
 
dindi
Mulla on ollut ehkäisyrengas käytössä nyt yli 1 kk ajan. Pois en ole välipäiviksi ottanut, koska rengas luiskahti ulos emättimestäni, enkä ollut huomannut sitä ajoissa, joten täytyi aloittaa suoraan uusi kolmen viikon kuuri niin kuin kuukautisia siirrettäessä. Muita hormonivalmisteita en ole koskaan käyttänyt.

Heti ensimmäisen renkaan aloittamisen jälkeen ilmenivät nämä oireet, eivätkä ole loppuneet.:

-Rinnat arat ja kuppikoko kasvanut yhden koon verran
-vatsa turvoksissa, kuin olisi tullut kaljamaha tms.
-mielialan vaihelut, itken joka asialle, kiukutellen ja olo on masentunut jatkuvasti. Vaikuttaa jo parisuhteeseen
-jatkuva tiputteluvuoto
-rengas meinaa tippua joka kerta kun otan tamponin pois (tän tiputtelun takia oon välillä pitänyt, siksi se ensimmäinenkin "hävisi")
-tuntuu yhdynnässä kumppanilla, täytyy joka kerta ottaa pois ja muistaa laittaa takaisin.
ei siis taida mennä kovin syvälle minullakaan.

Kysymys:

Häviääkö nää oireet, jospa vaikka kehon täytyy vaan totutella, vai kannattaako varautua siihen, ettei ne katoa?
 
zaarush
NuvaRingia olen käyttänyt jo kolme vuotta ja olen kyllä ollut tyytyväinen, mutta nyt olen alkanut miettiä vaihtoa e-pillereihin muutamien haittavaikutusten vuoksi. Ollaan koulussa käyty paljon läpi eri ehkäisyvalmisteita ja olen aika varma, että Nuvaring on minulle paras vaihtoehto.

Tiedoksi teille, jotka kyselivät seksin harrastamisesta taukoviikolla. Nuvaringin käyttöohjeissa kyllä lukee, että taukoviikon aikana voi harrastaa seksiä samalla tavalla kuin kierron muinakin aikoina. Taukoviikolla on erityisen tärkeää muistaa laittaa rengas oikeana päivänä takaisin samana päivänä ja samaan kellon aikaan kuin on viikko sitten ottanut renkaan pois. (esim. rengas otettu pois perjantiana 26.3 klo 21 niin laitat renkaan viikon päästä perjantaina 2.4. klo 21) Kolmen tuntia tuon klo 21 jälkeen renkaan takaisin laittamisessa mahdollistaa varsinkin taukoviikon jälkeen raskauden mahdollisuuden monin kertaiseksi. Jos ette muista laittaa rengasta takaisin kolmen tunnin sisällä niin kannattaa hakea jälkiehkäisypilleri apteekista ja käyttää seuraavan viikon aikana lisäehkäisyä eli kondomia. Sama koskee, jos nuvaring otetaan pois seksin ajaksi muina aikoina, kolme tuntia se saa olla pois emättimestä. Jos aikaa menee yli kolme tuntia kannattaa hakea jälkiehkäisy ja käyttää viikon ajan nuvaringin lisäksi kondomia.

Kuten kaikissa ehkäisyvalmisteissa kun ne aloittaa elimistö totuttelee uuteen hormonivalmisteeseen ja tiputteluvuotoa voi tulla yksilöllisesti pari-kolme viikkoa. Yleensä vuoto rauhoittuu ensimmäisen tai toisen NuvaRing taukoviikon jälkeen, eli kärsivällisyyttä niille, jotka ovat vasta aloittaneet NuvaRingin käytön!

Minullakin on muutamia haittavaikutuksia tullut Nuvaringin käytön aikana, kuten taukoviikolla kuukautiset loppuvat heti kun olen laittanut uuden renkaan ja ovat poissa kaksi-kolme päivää, jonka jälkeen kahden-kolmen päivän päästä siitä tulee melko runsasta paksua valkovuotoa, joka jälkeen alkaa tiputteluvuoto, joka voi kestää pari päivää. Valkovuotoa olen monesti luullut hiivaksi, koska alapää kutiseekin aika paljon silloin mutta testit ovat olleet aina negatiiviset. On todella stressaavaa, kun kuukautiset ovat jo loppuneet ja sen jälkeenkin pitää olla varuillaan, että tuleeko tiputtelua parin päivän päästä, joka sotkee paikat. Vuoto on myös minulla ruskeaa, mutta tietääkseni tämän ei pitäisi johtua renkaasta vaan vuodon väri on erilaista eri ihmisillä. Yleensä tumman ruskea tai musta veri emättimestä tarkoittaa vanhaa verta, että se on ollut emättimessä jo pari päivää, eli tiputteluvuoto voisi olla hyvinkin kuukautisverta, joka ei vain ole vielä päässyt pois emättimestä. Hassua on, että tätä ihmeellistä kuukautisten jälkeistä tiputteluvuotoa on tullut melkein aina kolmen vuoden aikana taukoviikon jälkeen. Olenkin tässä miettinyt, että riittääkö Nuvaringin hormonimäärä minulle, koska siinä on vähemmän hormonia kuin e-pillereissä. Toisaalta Nuvaringin käyttö paksuuntaa limakalvoja kun uusi rengas on laitettu, joten voisiko tiputteluvuoto parin päivän päästä kuukautisista johtua siitä, että limakalvo on paksuuntunut ja parin päivän päästä vuoto voisi päästä läpi? Onko teillä muilla esiintynyt samanlaista tiputteluvuotoa? Koska jos on, tämän voisi laittaa NuvaRingin käyttöohjeiden sivuvaikutuksiin yleisyytensä vuoksi.






Oon käyttäny 2,5 vuotta nuvaringia ja ain avälillä menee menkat sekasin. Ne alkaa 1-3 päivän päästä siitä ku otan renkaan pois. Yleensä mulla menkat kestää 7 päivää renkaankin kanssa mutta ovat niukemmat kuin ennen renkaan käyttöä. Nyt menkat kesti 5 päivää ja oli yhden päivän tauko aivan kokonaan ja laitoin uuden renkaan oikeaan aikaan ja siitä 12 tunnin päästä alko taas vuoto. Tämmöstä on aikasemminki ilmaantunu.
Siirtää en voi menkkoja ollenkaan ku jos laitan heti perään uuden renkaan niin siitä menee viikko ku menkat alkaa kuitenki ja sit ku otan renkaan pois ja pidän sen tyhjennysviikon niin menkat alkaa taas niin ku sen ekan renkaan jälkeen kuuluiskin. Vaikee selittää mutta en voi kuitenkaan siirtää koska koko ajan sit menkat...

Mutta on tosi ärsyttävää ku luulee että menkat on loppu niin ne jatkuukin taas pari päivää. Tätä on ollu siis ajoittain koko renkaan käytön ajan. Kiva kuulla että muillakin on samankaltasia ongelmia tän renkaan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
huolestunut
heippa! itse aloitin nuvaringin käytön n. 3-4kk sitten. sitä ennen söin pillereitä monta vuotta.
nuvaringin käytössä iso plussa on sen "käytännöllisyys". eli ei tarvi muistaa päivittäin ja ei tunnu emättimessä esim liikkuessa, juostessa.
negatiivisia puolia oon sitten pikkuhiljaa tässä keksinyt enemmänkin. eli ensinnäkin musta tuntuu että mulla on huomattavan usein alavatsa-kipuja, viiltoja yms. ei kestä kuin hetken, mutta aika inhottavia. ja toiseksi, jatkuva välivuoto. eli siis lähestulkoon jatkuvaa pikkuvuotoa, seksin jälkeen todella runsasta! huomasin että monilla sama ongelma.. mistä moinen mahtaa johtua??
ja kolmas asia (ehkä häiritsevin) on se että seksin aikana tuntuu usein emättimessä "jännää" kipua ja olen 90% varma että se johtuu renkaasta. aina pitää varoa missä asennossa mitäkin tekee.. ja kaiken huippu on kun yhden kerran harrastettiin seksiä avomiehen kanssa, sanoin hänelle että nyt tuntuu oudolta. ja hetkessä huomattiin että rengas roikkui hänen peniksensä ympärillä!? onko muilla samanlaisia kokemuksia:D
vielä en ole lääkärille puhunut, ajattelin kysellä kohtalotovereiden neuvoja..
tuhannet kiitokset etukäteen!
 
LaiLai
Moi!
Itse otin Nuvaringin käyttöön reilu 2 vk sitten ja koko tämän ajan on ollut ruskeaa vuotoa. Olen todella kyllästynyt siihen, että pitäisi jatkuvasti pitää suojaa, mutta ajattelin, että katson muutaman kuukauden ajan, ja teen johtopäätökseni vasta sitten. Voihan olla, että tämä on tällaista vain alussa. Toivottavasti! Tätä ennen minulla ei ollut hormoniehkäisyä, joten olen laittanut vuodon myös sen piikkiin, että hormonitoiminta meni nyt täysin uusiksi. Mitään muita oireita minulla ei ole ollut, ja rengas pysyy erinomaisesti paikallaan! (Seksihalut ovat ehkä jopa kasvaneet...)
 
Fuu
Itse olen käyttänyt nyt 5kk yazeja ja oon huomannu ruokahalun vähenemisen ja että jos syön vähänkin isomman annoksen niin tulee tosi huono olo ja oksettaa. Oon jo kaks kertaa oksentanut ja kerran saanut ripulin (vaikka en koskaan ennen oo ripulia saanut). Sitten välillä huimaa kun nousee liian nopeasti ylös ja on muuten vaa heikko olo. Tuntuu ihan ku ois raskaana mutta kuukautiset tulee kuitenki aina ajallaan >:/ Ajattelin juuri soittaa lääkäriin ja kysyä jos voisin vaihtaa toisiin pillereihin. Ehdotuksia?
 
Fuu
Itse olen käyttänyt nyt 5kk yazeja ja oon huomannu ruokahalun vähenemisen ja että jos syön vähänkin isomman annoksen niin tulee tosi huono olo ja oksettaa. Oon jo kaks kertaa oksentanut ja kerran saanut ripulin (vaikka en koskaan ennen oo ripulia saanut). Sitten välillä huimaa kun nousee liian nopeasti ylös ja on muuten vaa heikko olo. Tuntuu ihan ku ois raskaana mutta kuukautiset tulee kuitenki aina ajallaan >:/ Ajattelin juuri soittaa lääkäriin ja kysyä jos voisin vaihtaa toisiin pillereihin. Ehdotuksia?

ups, siirryin vahingossa keskusteluketjusta toiseen :S
 
Viimeksi muokattu:
jee
osaako ketään kertoa,mistä johtuisi: minulla on nuvaring ehkäisyrenkaat,minulla oli ekat 3 viikkoa rengas paikoillaan jonka jälkeen pistin perään toisen,eli en pitänyt taukoa,ja kun otin sitten sen toisen pois niin vuoto alko n.1-2 pvän jälkeen ja kesti vain _2_ päivää ja oli todella niukkaa eli ei runsas vuotosta,onko syytä huolestua? TOIVON VASTAUKSEN NOPEASTI!
 
rinkula
Eikö kenelläkään muulla ole vastaavia kokemuksia, että rengas ei pysy, vaan muljuu tohon ihan holleille?!
Se on tuossa ihan edessä, lähellä, mutta ei tipu, eikä kuitenkaan juurikaan tunnu.
En voisi ajatellakkaan yhdyntää kun rengas killuu tuossa ihan suuaukon luona!
Olisin niin halunnut käyttää rengasta, koska pillereitä en muista ottaa.
Olen noudattanut ohjeita, ja työntänyt renkaan monessa eri asennossa sisään. (sekä rengas että minä eri asennoissa)
Se ei VAIN MENE SINNE kunnolla:(:(
Jossain vaiheessa luulin, että se meni kunnolla, mutta kun liikun ja kyykistelen, niin se vääntäytyy ulospäin. Mitä teeeennn auttakaa:( ?

Mulla ihan sama juttu!! Olen tahkonnut monien pillereiden kanssa, ja ehdin jo huokaista helpotuksesta ekalla viikolla, mutta nyt se saakelin rengas tuntuu valuvan ulos ja pois paikoiltaan. Olen myös kokeillut eri asentoja ja koittanut tunkea syvemmälle, mutta se ei vaan mene, palautaa alas heti kun lihakset rentoutuu. Tuntuu, että tämäkin, vaikka on matalammat horminitasot, aiheuttaa minulle väsymystä ja alakuloisuutta -.-
 
Viimeksi muokattu:
Kqg
Söin normaaleja mini e-pillereitä vuosia ja päätin kokeilla NuvaRingiä. Noin puolen vuoden käytön jälkeen alkoivat välivuodot ja vaikka vaihdoin takaisin pillereihin, niin vuodot eivät loppuneet. Olen käynyt ties kuinka monissa tutkimuksissa kyseisen vaivan takia ja mitään syytä ei ole löytynyt. Nyt en syö pillereitäkään ja silti välivuodot eivät ole hävinneet.
 
Apua kaivataan!
Kävin terkkarilla juttelemassa ehkäisyasioista, ja päädyin Nuvaringiin vaihtoehtona ehkäisyksi. Seuraavia kuukautisia odotellessa jouduin kuitenkin turvautumaan jälkiehkäisyyn kumin mennessä rikki. Otin jälkiehkäisyn 24h sisällä, noin viikkoa ennen kuin kuukautiset olisivat alkaneet normaalistikin. Apteekkari sanoi että yhdessä jälkiehkäisypillerissä on yhden kuukauden satsi hormoneja. Nyt mietiskelin, että voinko aloittaa Nuvaringin käytön, kun jälkiehkäisyssä (NorLevo) on kuitenkin aika tujusti hormonia (1,5mg/tbl) vai joudunko odottamaan vielä kuukauden verran ennen Nuvaringin aloitusta... :s
 
heppuli hei vaan
En tiedä johtuuko ehkäisyrenkaasta, mutta minulla alaselkä ja nivunen ovat kipeytyneet ennen välivuotoa. Epäilen syylliseksi rengasta, koska oireet ilmenivät heti renkaan käytön aloittami sen jälkeen ja aiemmin (pillereitä käyttäessäni) ei ole ollut juuri minkäänlaisia kuukautiskipuja. Olen käyttänyt ehkäisyrengasta nyt neljä kuukautta ja oireet on menneet vain pahemmiksi. Huimaa, vatsa on sekaisin, oksettava olo ruokailun jälkeen, kipeä nivunen, joka säteilee jalkaan, kipeä alaselkä... Plaah! Olen aika huolissani, koska vastaavaa ei ole aiemmin ollut. Nyt on aika gynelle ja papaan varattu. Katsoo mitä tuleman pitää.
 
tervevaan
Aloitin nuvaringin ohjeiden mukaan kuukautisren ensimmäisenä päivänä. No, ne menkat ei loppunu koskaan. Vuotoa tuli sen verran paljon seuraavat kolme viikkoa, että oli pakko käyttää sidettä koko ajan. Voitte arvata kuinka paljon v**utti. Ei tullut seuraavaa rengasta kyllä emättimeen sen jälkeen.
 
Heidi
Olen käyttänyt NuvaRingiä nyt jo kuuden vuoden ajan. Joskus olen pitänyt kaksi kertaa n. puolen vuoden tauon. Rengas on aina toiminut minulle hyvin. Kumminkin nyt pidin 1kk taukoa, että saan pitää kunnon menkat, koska oma kierto on 4 viikkoa ja ei aina meinaa kroppa tottua renkaan 3 viikon kiertoon. Noh aloitin renkaan taas ja minullekkin ilmestyi tätä pientä veristä vuotoa nyt. Ensimmäistä kertaa. Toivon todellakin että ohimenevää. Joskus ollu myös vähä epämääräsitä vuotoa, mutta se on ollut emätintulehdus, jonka vaan huomaa kun käy ottamassa labrassa näytteen. Käskettiin syödä maitohappobakteereja, auttavat vaivaan jos meinää olla useammin ongelmana. :/ Kannattaa aina ottaa yhteyttä lääkäriin kun alkaa ahdistaa/vaivaamaan enemmän.
 
Simmpe
Vanha ketju, mutta vastailenpa tänne :)

Aloitin syksyllä 2014 NuvaRingin käytön, enkä huomannut siinä mitään huonoa. Menkat olleet ok ja aina ajallaan. Tietysti rengasta kokeiltua ensimmäistä kertaa taisivat menkat (tai no "välivuoto") olla ainakin sen kuukauden ellei kaksikin :D sitten ollut ihan normaalia.

Pari kuukautta sitten unohdin laittaa renkaan ajoissa takaisin, jonka jälkeen tuli rusehtavaa välivuotoa ainakin kuukauden. Sitten ei mitään. Laitoin uuden renkaan ja ekat 2 vkoa meni hyvin. Sitten alkoi taas ruskea (osittain verestävä) niukka välivuoto.

Helvetin ärsyttävää :/
 

Yhteistyössä