Nykyään ei saisi enää syödä mitään, kun kaikki on niiiiin epäterveellistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Jos tällä palstalla esim. erehtyy sanomaan, että käyttää lihaliemikuutiota, niin leimataan huonoksi ihmiseksi. Jos käyttää voita ruoanlaitossa, niin silloin koko perhe kuolee sydän- ja verisuonitauteihin, niin mulle äsken väitettiin.
Suola on yksi suurimmista kauheuksista ja samoin natriumglutamaatti, niitä pitää välittää kuin ruttoa. Niin ja tietysti sokeria pitää myös välttää.

Ainoa oikea on se, että tekee kaiken ruoan alusta lähtien itse, hyvä ettei pidä se itse kasvattaakin.

Näin lapsen myötä tuntuu siltä, että kaupassa käynti ei ole enää niin kivaa, kun pitää katsoa kaikki tuoteselostuksetkin suurennuslasin kanssa, ettei siellä nyt varmaan ole mitään kiellettyä.

Hieman tuo ärsyttää että jos joskus se lapsi saa sitä liemikuutiota tai ranskalaisen niin loppuelämä on pilalla, eikä lapsen suolisto tule koskaan toimimaan normaalisti. Tottahan tuo on että paljon esim. noissa kuutioissa on sitä "pahaa" mutta sitä "pahaa" on niin hitosti joka ruuassa että aika-ajoin mun mielenkiinto ruuanlaittoa kohtaan hiipuu kun ei osaa tehdä mitään terveellistä :|

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
No vaikka kotona tekiskin kuinka terveellistä ruokaa tahansa, niin hoidossa saa tavallista makkaraa nitriitillä ym "kiellettyä" aika useinkin.

Kukaan ei pakota laittamaan lapsia hoitoon :)

:D Jee. Päästäänkö kolmannen kerran tänään aiheeseen lapset heitteillä pk:ssa? :laugh: :laugh: :laugh:

Eikö muuten sentään tumma suklaa ole terveellistä :p Joskus kohtuullinen punaviini lirukin :saint: Noi tutkimusten tulokset kyllä monesti vaihtelee.Joku sanoo että terveellsitä ja toinen että ei ole :/

Alkuperäinen kirjoittaja pahvi:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
No vaikka kotona tekiskin kuinka terveellistä ruokaa tahansa, niin hoidossa saa tavallista makkaraa nitriitillä ym "kiellettyä" aika useinkin.

Kukaan ei pakota laittamaan lapsia hoitoon :)

Ei pakota ei. Yksinkö pitäis työpäivän ajaksi jättää?

Suomessa liioitellaan monessa asioissa. On aina niin nàyttàvàsti ne rasva- ja suolaprosentit purkkien kyljessà, mutta vastapainoksi KUNNON karkki- ja pullahyllyjà metritolkulla....

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Jos tällä palstalla esim. erehtyy sanomaan, että käyttää lihaliemikuutiota, niin leimataan huonoksi ihmiseksi. Jos käyttää voita ruoanlaitossa, niin silloin koko perhe kuolee sydän- ja verisuonitauteihin, niin mulle äsken väitettiin.
Suola on yksi suurimmista kauheuksista ja samoin natriumglutamaatti, niitä pitää välittää kuin ruttoa. Niin ja tietysti sokeria pitää myös välttää.

Ainoa oikea on se, että tekee kaiken ruoan alusta lähtien itse, hyvä ettei pidä se itse kasvattaakin.

Näin lapsen myötä tuntuu siltä, että kaupassa käynti ei ole enää niin kivaa, kun pitää katsoa kaikki tuoteselostuksetkin suurennuslasin kanssa, ettei siellä nyt varmaan ole mitään kiellettyä.

Olin se joka väitti perheesi kuolevan verisuonitauteihin ihan vaan koska minua ottaa päähän tämä sama asia mistä tämän ketjun nyt aloitit!
Olen kanssasi täysin samaa mieltä ja sori huono huumori toisessa ketjussa;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
mikä paha nyt siinä lihaliemikuutiossa on, meillä on miltei joka päivä ruuassa sitä

Siinä on natriumglutamaattia.

http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Arkistoitu_uutinen_tai_tiedote.aspx?id=1094002&NewsItem=2910

No en mie tajua miksi on pakko syöttää lapsille epäterveellistä, jos kerran on vaihtoehtojakin. Vai loppuuko se heti raskauden jälkeen se huolehtiminen..? Kun moni tuntuu raskaanaollessaan olevan kovin tarkka elämäntavoistaan ja syömisestään, mutta sitten muuttuu -> 3-4 kk vauvalle syötetään velliä ja perunaa, leikki-ikäisille eineksiä, teinit syövät itseään isoiksi hampparipaikoissa..

Meillä syödään kotiruokaa joka tehdään mahd. paljon itse, ihan vaan siksi että se on parempaa ja terveellisempää.

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
mikä paha nyt siinä lihaliemikuutiossa on, meillä on miltei joka päivä ruuassa sitä

http://uutiset.ruokatieto.fi/WebRoot/1043198/X_Arkistoitu_uutinen_tai_tiedote.aspx?id=1094002&NewsItem=2910

en kyllä ymmärtänyt edelleenkään, muutakuin sen että siinä on jotain lisäainetta, so what, niin sitä on miltei joka tavarassa tuolla jääkaapissa mikä on teollista, mm.margariini, kinkut ym...kuten joku sanoikin, ei elämästä selviä hengissä muutenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:

Ja jos nuo vältät niin kuitenkin tulee syöpää yms mitä joka ruoasta tuntuu aiheutuvan.

Alkuperäinen kirjoittaja IlmanNikkiä:
No en mie tajua miksi on pakko syöttää lapsille epäterveellistä, jos kerran on vaihtoehtojakin. Vai loppuuko se heti raskauden jälkeen se huolehtiminen..? Kun moni tuntuu raskaanaollessaan olevan kovin tarkka elämäntavoistaan ja syömisestään, mutta sitten muuttuu -> 3-4 kk vauvalle syötetään velliä ja perunaa, leikki-ikäisille eineksiä, teinit syövät itseään isoiksi hampparipaikoissa..

Meillä syödään kotiruokaa joka tehdään mahd. paljon itse, ihan vaan siksi että se on parempaa ja terveellisempää.

Peesi!

Joo siis mua ärsyttää täysin sama juttu kuin ap:ta. Ja auta armias, jos sanon ääneen, ettei mua vois vähentää kiinostaa mitkään arominvahventeet sun muut niin heti leimataan huonoksi äidiksi.

En ole ikinä vilkaissutkaan tuoteselosteita ja edelleen olen elossa. Olen aina ollut terve. Ja hoikka. Ei mitään ongelmia ole ikinä. Samoin on lapseni.

Ehkä ihmisillä on nykyään on niin helppoa, että ongelmia on pakko keksiä sitten vaikka ruuasta ja miettiä päivät päänsä puhki, miten kauheita jotkut äidit on, kun annetaan lapsille lihaliemiruokia, makkaraa, ranskalaisia jne.

Olishan se mukava tietää, mikä niin kauheeta vaikka siinä makkarassakin on, ettei sitä voi lapselle antaa. Itse olen saanut lapsena sitä ja samoin varmaan kaikki muutkin äidit täällä ja varmasti ollaan ihan yhtä terveitä/sairaita jos oltais oltu saamatta.

En nyt varmaksi mene sanomaan koska en ihan faktatietoa ole itse etsinyt. Kuulin vain aikoinani, että lihaliemikuutioissa olis kaikki raskasmetallit keräytyneinä. Pitäs varmaan ottaa parempaa selkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:

en kyllä ymmärtänyt edelleenkään, muutakuin sen että siinä on jotain lisäainetta, so what, niin sitä on miltei joka tavarassa tuolla jääkaapissa mikä on teollista, mm.margariini, kinkut ym...kuten joku sanoikin, ei elämästä selviä hengissä muutenkaan

Kannattaa oikeasti googlettaa tuosta natruimglutamaatista. Espoon Kaupunkikin poisti sen kouluruuistaa tänä syksynä.

Kaikissa lihaliemikuutiossa ei ole tuota E621.

Yhteistyössä