Nykyäänhän kaikki on jo valmiina kun muutetaan ekaa kertaa pois kotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
aika paljon oli jo. Äitini antoi tosi paljon omia kaapista pois ja sain paljon lahjaksi. ruokapöytä ja sänky täyti ostaa itse. Muuten oli kaikki. Ja sängynkin halusi vanhemmat meille ostaa.

tyhjästä alotettiin.
3 mattoa saatiin ja sellanen järkky sohva ja tietty vähän astioita ja verhoja mutta muuten kaikki
ei ollu sänkyä,kirjahyllyä,keittiönpöytää ,lamppuja,telkkua kaikki piti itekseen hiljalleen hommata

Minulla oli itse ostettuina jotain keittiötarvikkeita, opiskeluasunnossa en niitä tarvinut vielä. Omaan ekaan kotiin ostin sitten lainarahalla ensimmäiset huonekalut, siihen aikaan oli semmoinen kuin kodinperustamislaina. =)

Heh - me kun mentiin naimisiin ja muutettiin ekaan 'omaan' kamppaan (siis vuokralle) meilla ei ollut ei sankya, ei tuolia, ei poytaa, ei sohvaa, ei TVta - ei mitaan - ei yhta ainutta huonekalua. Keittiovehkeita oli sen verran etta saatiin ruoka laitettua ja voitiin se syoda. Paivallinen nautittiin lattialla istuen, jonka jalkeen mentiin nukkumaan - lattialle. :laugh:

Minä olin edellisenä kesänä kerännyt halpahalleista sun muista astioita ja kaikkea mitä keittiössä tarvii, samoin kuin joitain lakanoita ym. valmiiksi. Muutin poikaystävän kanssa, ja hänen vanhemmillaan oli sopivasti jäänyt ylimääräiseksi sänky ja kirjahylly. Loput hankimme sitten itse, pikkuhiljaa. Pesukonetta meillä ei ollut eikä muistaakseni telkkariakaan ihan heti...

Mulla oli astioita laatikkokaupalla, kun omaan kotiin muutin. Kummit oli keränny astioita ja muita kotiin liittyviä juttuja ja antaneet niitä mulle lahjaks vuosien varrella. Mikro oli mun ja miehen ensimmäinen yhteinen hankinta ja hyvä hankinta olikin, kun pelittää vieläkin lähes kymmenen vuoden jälkeen.

Mä asuin ensin yksin opiskelupaikkakunnallani valmiiksi kalustetussa asunnossa. Sinne tosin ostettiin isompi, yhteinen sänky. Kun saman katon alle sitten muutettiin, niin kirjahylly ja olohuoneen pöytä jouduttiin vaan ostamaan, muut oli hankittu vähitellen jo jemmaan. Mun porukat osti tupaantuliaislahjaks meille pyykinpesukoneen ja miehen porukat osti imurin.

Sillä aikaa kun eka mieheni oli intissä varauduin muuttoon ostamalla lakanoita, astioita jne. Huonekaluja varten otettiin laina, ja pikkuhiljaa hommattiin stereot, tv ja muut.

Kun nykyisen mieheni kanssa lyötiin hynttyyt yhteen meillä oli sitten pesukonetta myöten kaikkea tuplasti.

no mun mie adoptoi mut aikoinaan mun äipältä että siitäpä voi päätellä ;)
Kotoa siis muutin henk.koht kamppeiteni kanssa mieheni luokse jolla oli kaikki pelit ja vehkeet jo valmiina

Kun mä muutin ekaa kertaa pois kotoa, niin lähes kaikki oli valmiina. Äitini oli kerännyt kaikenlaista valmiiksi =). Mutta sitten kun muutin Turkkiin niin annoin kaiken pois. Ja kun muutettiin miehen kanssa Suomeen viisi vuotta sitten, niin aloitettiin taas alusta, kun Turkissa keräämämme irtaimisto ja roinat jäi sinne.
Tekisi mieli vaihtaa maata vielä jossain vaiheessa, mutta sillä kertaa kyllä lähetän ainakin osan tavaroista rahtina. Ei enää yli kolmekymppisenä jaksa taas aloittaa alusta.

Me saatiin kihlalahjaksi kaikkea tarpeellista, ihan pyytämättä! Ja muutettiin yhteen vasta pikkuista ennen häitä... Tai käytiin maistraatissa vaan, mitään häitä pidetty.
Miehellä oli talkkari ja stereot, kihlalahjaksi saatiin lakanoita, pyyheliinoja ja kattiloita ja patoja yms. Anoppi oli jo monta vuotta keränny miehelleni astioita. Mattoja ja sen sellaista sitte ostettiin. Ja vähän kerrassaan uusittiin huonekaluja, siihen asti pärjättiin niillä, mitä miehen vanhemmilta jäi muuttaessaan muualle.

Fiksuhan se on joka etukäteen varautuu. Ja jos kerta jotain pitää toivoa ja kaikki vanhempien kotona tarvittava on, niin tottakai kannattaa toivoa jotain hyödyllistä tulevaan omaan kotiin.

Meillä oli lahjoina saatu kattila, kahvinkeitin, liinavaatteet, pari taulua jne. Haarukat ja huonekalut haalittiin sitten sukulaisten vintiltä jne. ja olivat kaikki eri paria. Ihan ostamalla ostettiin sitten sekä isoa että pientä (pyykkikone, kattolamppuja, kauhoja jne..)

Yhteistyössä