Nyt 86 cm haalari, onkohan ensi talvena 92 cm sopiva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ale"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Ale"

Vieras
Ajattelin tilata alesta haalarin ensi talveksi. Lapsi on syntynyt huhtikuun alussa ja nyt käytössä on 86 cm (1,5 v) haalari. On sopivasti kasvunvaraa eli ei roiku eivätkä sormet jää hihojen sisään mutta ei ole sen oloinen, että jäisi heti pieneksi.

Miten lapset kasvavat tässä iässä? Onkohan 92 cm haalari todennäköisesti sopiva ensitalvena?

Saako udella mitkä ovat lapsesi mitat? Meillä 84 cm ja 9,5 kg eli ei ole mikään kovin iso ikäisekseen. Molo kids haalari ja olen tykännyt ko. merkistä kun on hyvät mittasuhteet ja kivan kapea malli niin ei pussita lantion kohdalta.

92 on jo seuraava koko, melkein itse ostaisin 98. Vähän merkistäkin toki riippuu. Meillä on mennyt tossa iässä n koko /kausi eli talvi 86, seuraava vk 92, sitten talvi taas 98.

Merkistä vähän riippuu. Esim reima:ssa on kunnon kasvuvara jo valmiina.
Meillä laps täytti nyt marraskuussa kaks vuotta. Käyttää name it:n 98ia. Ja otti julmetun kasvupyrähdyksen kesän lopulla. Kaikki 86 vaatteet jäi hujauksessa pieniks. Itse ei olla pitkiä, ja lapsi menee ihan keskikäyrillä, vähän allekin.
Katso niit vanhoi kasvukäyrä kuvioita, ne pitää meillä ainakin aika hyvin paikkansa.
Kyll mää sinuna tilaisin vähintää 98, ehkä jo 102.

8-10cm tulee vuodessa pituutta. Yleensä voi yhen koon yli hypätä, mutta tiippuu tietennmitem reilu se nykyinen on. Sen vanhan voi sitten käyttää loppuun vuoden päästä syksyn kurakeleissä jos uusi on vielä liian iso.

Voi olla sopiva, tai sitten on ainakin kevättalvella liian pieni. Meiltä jäi haalareista tuo koko kokonaan välistä, sinä talvena kun lapsi oli 1-1,5-vuotias käytössä oli koko 86 cm, seuraavana talvena sopiva oli 98 cm.

Meillä on Ticketin haalareissa hypätty aina yhden koon yli seuraavaksi talveksi. Ensin oli 74cm, seuraavana vuonna 86cm, sitten 98cm ja nyt on 104 ja 110 puvut eri merkeiltä, kun alkaa kasvutahti vähän tasaantua.

Yhteistyössä