Nyt ahdistaa! Soitin neuvolaan olevani raskaana ja täti käski HETI lopettaa imetyksen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdf

Vieras
Vauva on 7kk, imetys on mennyt taivaallisen hyvin alusta asti ja menee edelleen.

olen lukenut netistä infoa että jos maitoa tulee ja vauva syö ja itse jaksaa niin hyvin voi jatkaa imetysta raskaana.

ja silti mulle tuli hurja ahdistus kun neuvolasta sain tällaisen käskyn! Täti selitti sitä hormoneilla, että raskausajan hormonituotanto ei käynnisty kunnolla tai jotain...

Mä haluan kyllä laittaa kovan kovaa vastaan ja sanoa että jatkan niin kauan kuin kaikki menee hyvin.

kannattaa itse tutkia asiaa kunnolla, neuvolatätien tietämys on yleensä aika heikkoa.

Se sun pitää ainakin ottaa huomioon, että sun pitää syödä superhyvin, jos jatkat.

Nyt on tainnu täti puhua ihan höpöjä.. Imetystä voit jatkaa ihan normaalista jos vauva huolii maitoa (maku muuttuu raskauden takia), ainut syy on miksi siitä suositellaan luopumaan on se että se nostaa vähän keskenmenoriskiä kun nännien stimuloiminen lisää kohdun supistelua.

Aika jännää, mun neuvolatäti ei puuttunut juuri muuten imetykseeni kuin sen että käski syödä kunnolla ja muistaa napsia lisärautaa. En kyllä jaksanut sitten itse imettää enää kovin kau´aa koska voin alkuraskaudessa pahoin aika pitkään.

Jatka ihan rauhassa niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Sain vähän samantapaisen kommentin, kun kakkosta aloin odottaa, mutta jatkoin siitä huolimatta imetystä rv 16 saakka, eikä mitään ongelmia ollut.

Mua kehotettiin myös lopettamaan. En lopettanut. Nyt imetän n kuukauden ikäistä. Vasta kävi isosisko maitöhörpyillä.

Imetyksestä ei ole normaali raskaudessa mitään haittaa. Jos seksi kielletään, niin sitten kannattaa harkita myös imetyksen lopettamista. :)

Meillä kanssa erästä sukulaista kehotettiin lopettamaan imetys. Hän kuitenkin imetti koko raskausajan ja imettää edelleen molempia lapsiaan. Nyt siis isompi on jo 2,5-vuotias ja pienempi vuoden. Koko ajan riitti maito molemmille ilman ongelmia.

Nyt vähän nolona kirjoitan.. Olen rv 33 ja imetän vielä edellistä lasta. Tarkoitus on koko ajan lopettaa, pikkuhiljaa ollaankin vähentämässä ja toivon mukaan jää ennen uuden vauvan syntymää. Missään ei olla itselleni sanottu etten saisi imettää, viimeksikin neuvolassa sanottiin että jatka vain jos ei supisteluja aiheuta :)

voit jatkaa imetystä, kuten minä :(, neuvolatädin kiellosta huolimatta. Synnytin keskosen viikoilla 29 ja esikoinen oli juuri vuoden täyttänyt..imettelyä lopettelin, mutta en malttanutkaan. Olisinpa kuunnellut tätiä!

Alkuperäinen kirjoittaja rv 33:
Nyt vähän nolona kirjoitan.. Olen rv 33 ja imetän vielä edellistä lasta. Tarkoitus on koko ajan lopettaa, pikkuhiljaa ollaankin vähentämässä ja toivon mukaan jää ennen uuden vauvan syntymää. Missään ei olla itselleni sanottu etten saisi imettää, viimeksikin neuvolassa sanottiin että jatka vain jos ei supisteluja aiheuta :)

Miksi nolona?

Juu, oikeassa olet puhuu höpöjä! Liity vaikka imetystukilistalle, saat vertaistukea ja sieltä löytyy myös paljon tietoa jota voit tarjota neuvolatädille jos hän kovasti painostaa =) Raskaus ei tosiaan ole mikään syy lopettaa imetystä. Oma vointi sen kertoo kannattaako jatkaa vai ei.

Olisi todella hyvä jos rohkenisit ihan suoraan hälle sanoa tuosta virheellisestä tiedosta jottei kukaan muu joudu kokemaan tuollasta :(

Sen kun imetät jos itse jaksat ja vauva huolii maitoa! Muista syödä hyvin ja monipuolisesti. Jos on kohonnut keskenmenoriski, tai supistaa tai tulee vuotoja, ei kannata imettää.

Alkuperäinen kirjoittaja sun valinta:
voit jatkaa imetystä, kuten minä :(, neuvolatädin kiellosta huolimatta. Synnytin keskosen viikoilla 29 ja esikoinen oli juuri vuoden täyttänyt..imettelyä lopettelin, mutta en malttanutkaan. Olisinpa kuunnellut tätiä!

Hei... Imetyksestä tuo keskosuus ei johtunu. Älä levitä tollasta "tietoa". On ihan tutkittu juttu, ettei imetys vaikuta normaaliin raskauteen mitenkään. Olen pahoilla teidän tilanteesta mutta luulisi sinun tietävän ettei imetys vaikuta ennenaikaiseen syntymään.

Alkuperäinen kirjoittaja iitu:

Hei... Imetyksestä tuo keskosuus ei johtunu. Älä levitä tollasta "tietoa". On ihan tutkittu juttu, ettei imetys vaikuta normaaliin raskauteen mitenkään. Olen pahoilla teidän tilanteesta mutta luulisi sinun tietävän ettei imetys vaikuta ennenaikaiseen syntymään.

No ei ehkä imetys, mutta ne imetyksen aiheuttamat ennenaikaiset supistukset voi kyl vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Alkuperäinen kirjoittaja iitu:

No ei ehkä imetys, mutta ne imetyksen aiheuttamat ennenaikaiset supistukset voi kyl vaikuttaa.

No sit kannattaa varmaan lopettaa jos alkaa supisetella!

Itse imetin n. 3kk vielä plussan jälkeen, sitten vauva itse vieroitti itsensä, eli meni tosi kivuttomasti, varmaan maku muuttui kun ei enää niin maistunu.

Typerä hoitaja. :/ Imetin ite n. rv 27 asti, kun kaksosia odotin. Hyvin riitti maitoa, kaksoset syntyivät normaalikokoisina rv 38 suunnitellulla sektiolla ja imetin heitä 2v 1kk. Muutenkin turhaa tuo hössötys, jos ei supistuksia aiheuta.

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
eikös se imeminen aiheuta supistuksia joka saattaa irrosttaa kiinnittyneen alkion? näin mulle sano neuvolassa joku täti kun sain keskenmenon rv 8 ja imetin vauvaani. vauva oli n.2kk ikänen.
Ei kai se sen enempää aiheuta supistelua kuin vaikka orgasmi.

Ja täytyy kyllä sanoa että näillä viikoilla (olen nyt jotain 7-8 viikkoa) pidän vielä tämän vanhemman imetyksen jatkumista tärkeämpänä kuin mahdollisesti kohonnutta keskenmenoriskiä. Eri juttu sitten myöhemmin.

(Ensimmäinen raskauteni meni kesken viikolla 11 ilman erityistä syytä.)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikös se imeminen aiheuta supistuksia joka saattaa irrosttaa kiinnittyneen alkion? näin mulle sano neuvolassa joku täti kun sain keskenmenon rv 8 ja imetin vauvaani. vauva oli n.2kk ikänen.
Ei kai se sen enempää aiheuta supistelua kuin vaikka orgasmi.

Ja täytyy kyllä sanoa että näillä viikoilla (olen nyt jotain 7-8 viikkoa) pidän vielä tämän vanhemman imetyksen jatkumista tärkeämpänä kuin mahdollisesti kohonnutta keskenmenoriskiä. Eri juttu sitten myöhemmin.

(Ensimmäinen raskauteni meni kesken viikolla 11 ilman erityistä syytä.)

No keskimäärin yleensä imetys kestää pitempään ja toistuu useammin kuin orgasmi. Tai näin ainakin meillä :D

Olenko mä tyhmä mut miten voi olla raskaana rv 8 ja vauva 2kk? Vai ymmärsinkö väärin.

Mutta normaalin raskauden kulkuun imetys ei vaikuta mitenkään, joten imettää voi. Jos seksi kielletään raskauden aikana niin sit pitää lopettaa imetyskin. Itse imetin kun tulin raskaaksi, tosin vauva oli 1v2kk ja imetystä jatkoin noin 2kk raskaana ollessani.

Yhteistyössä