Nyt alkaa ärsyttää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mantelisuklaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mantelisuklaa

Vieras
Tyttö aloitti päivähoidon päiväkodissa reipas kuukausi sitten ja siellä on yksi hoitaja, joka jaksaa ihan joka kerta muistuttaa, että kun MEIDÄN lapsi on niin vilkas, että sen kanssa ei tahdo pärjätä! |O Eilenkin illalla kun kävin hakemassa tytön hoidosta, niin siellä oli kaikki ovet kiinni ja kaikki kolme jäljellä olevaa hoitolasta oli yhdessä pienehkössä eteistilassa. Kun ei voi kuulemma pitää ovia auki, kun MEIDÄN tyttö on joka paikassa heti kiipeilemässä ja tonkimassa, eikä kuulemma muuta ehdi kun likan perässä juosta... :headwall: *aaarrrggghhhh*

Ens kerralla kyllä jo kysyn, että mitä vit...siä se koittaa vihjailla. Meinaako se lyödä jonkun adhd leiman sille otsaan jo nyt, vai mikä hemmetti on, että siitä täytyy joka välissä muistuttaa. Myönnän, että typy on hieman eläväinen, mutta mä en jaksa uskoa, että sentään vielä ylivilkas tai että se olis joku ongelma. On se kumma että ne ei siellä pärjää, kun ovat sentään kasvatuksen ammattilaisia, kun minäkin pärjään, vaikka ei ole vasta kun 1,5v:n kokemus!

Ja mä olen aina luullut, että "lapsi on terve silloin kun se leikkii" - kuten sanontakin kuuluu... ;) Enemmän mä olisin huolissani, jos se vain istuis apaattisena paikoillaan...

Kyllähän ammattilaisten pitäisi ymmärtää antaa rakentavaa palautetta, eikä aloittaa joka päivä samalla lauseella. Meillä oli alkuun pojan kanssa samankaltainen ongelma. Meni päiväkotiin 2,5v ja ei tienkään osannut "käyttäytyä" ryhmässä koska ei sellaisessa ollut koskaan ollut, joten haki rajoja ja kokeili uusia ihmisiä/aikuisia. Puoli vuotta kuuntelin sitä, että mitä poika oli taas tehnyt jne. Nyt onneksi saa jo rakentavaa palautetta eli on esimerkkinä muille käytöksellään ja osaa toimia ryhmässä. Välillä meinasi jo usko loppua, että taitaa meidän poika olla ainoa joka siellä "hölmöilee"

Pienet on erilaisia. Toiset menee kuin viimeistä päivää kun kävelemään oppivat ja toiset ovat rauhallisempia. Meidän neiti on myös 1,5v ja on veljensä kanssa samassa ryhmässä, mutta ollut aina sellainen rauhallinen tapaus. Menee muiden mukana. Luulisi kasvatusalan ammattilaisten tietävän, että lapset on erilaisia ilman, että heti ollaan laittamassa ADHD.n piikkiin. Nykyään tuntuu, että kaikilla eloisilla lapsilla täytyy olla ADHD. Vilkas ja energinen ei voi olla.

Yhteistyössä