nyt alkaa mennä hermot kun ei mikään hormonaalinen ehkäisy sovi mulle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylläripylläri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylläripylläri

Vieras
yhdistelmä ehkäisyä ei anneta aurallisen migreenin takia. Minipillereistä cerazette ei sopinut ei myöskään microluton. Mini-pill sopi jonkun aikaa mutta nyt senkin kanssa alkaa olemaan ongelmaa. Kuparikierukka johti kohtutulehduksiin. Hormonikierukkaa en meinaa kokeillakaan koska mulla tuli jotain outoa ihottumaa ja jatkuvaa vuotoa microlutonin kanssa joka sisältää samaa levonorgestreeliä kuin hormonikierukka ja jadelle ehkäisykapseli. Onko tässä nyt vaan palattava siihen kondomiin josta olin aikoinaan niin helpottunut ja iloinen että päästiin siitä eroon.. Sterilisaatio ei ole vaihtoehtona, haluamme joskus vielä lisää lapsia.

oli ihan samat kuviot - ainoa jäljelle jäänyt vaihtoehto oli hormonikierukka tai ei mitään. ajatuskin jo tuntui turhalta, eihän mikään hormonipitoinen sopinut,mutta kokeilin kuitenkin - nyt jo 8 vuotta menty hormonikierukalla, ja tyytyväisempi en voisi olla, että ehkä se kokeilu kuitenkin sunkin tapauksessa saattais kannattaa....

Sanot kyllä että ei sovi hormonaalinen, mutta mites ootko koittanu ehkäsyrengasta?

Itse olen hormoneita vastaan ja päädyin ottamaan kuparikierukan. Mulla on sellanen joskus vuosia sitten ollu kanssa. Itselläni paras mahdollinen :) Menkat taas alkanu niukentuu (joo en tajuu miks mulla käy niin, mut niin se vaan menee), ei hormoneiden tuomia hankaluuksia (kuivuus, skitsoilu etc). Mutta hormonaalisesta ehkäisystä ainut mitä EHKÄ joskus voisin vielä käyttää on just se rengas, kokeilemisen arvonen juttu :)

Kondomilla vaan. tuleepa sitten tarkemmin mietittyä koska on aika lempiä:) Minulla on veritulppariski kaikkien hormonipitoisten ehkäisymenetelmien kanssa joten kumilla kumilla..

Tervetuloa kerhoon... Minä tosin olen menossa sterilisaatioon koska lapsiluku täynnä, ja samalla lämpöpallohoitoon koska mulla on ihan järkyttävät kuukautisetkin vielä. Ainoast hormonittomat vaihtoehdot on kuparikierukka, joka sulle ei sopinut, kondomi ja sterilisaatio, joka myös on suljettu pois koska haluat vielä lapsia. Eli ei taida jäädä muuta jäljelle kuin konodomi, ja sitten steriin kun lapsiluku on täynnä.

Niin kuin aloituksessa sanoin minulla on AURALLINEN MIGREENI= Yhdistelmäehkäisy kielletty eli ye-pillerit, rengas ja laastarit on myös yhdistelmävalmisteita.

LOL taitaa sun AURALLINEN MIGREENIS iskee ain sillon kun mies pyytää seksiä :D :D

Löysää vähän sitä näkymätöntä vannetta kaalin ympärillä, nii veriki pääsee kulkemaan paremmin pääkopassa.

Mulla on ihan sama ongelma. Aurallisen migreenin ja vieläpä todella pahojen auraoireiden (halvausoireita: puheen häviämistä, näön häviämistä kokonaan, tunnottomuutta jne. ) takia lääkäri on kieltänyt kaikkien mahdollisten hormonivalmisteiden käytön. Eli siis ehkäisyasiat on kysymys merkki, kumien kanssa meillä ei kyllä aleta leikkimään.

[QUOTE="Vieras";27229583]Teet lapset nyt perä jälkeen ja sit piuhst poikki.

Älä odora et sit joskus. Sitä ei ehkä tuu koskaan.[/QUOTE]

Mä en voi nyt raskautua noin tuosta vaan vasten miehen tahtoa... miehellä on ehto että molemmilla pitää olla työpaikka ennenku tulee lisää lapsia... miehellä on vakityö mutta mä olen työttömänä eikä oikein hyvältä näytä työn saamisen suhteen...